Såna plintar har jag letat efter.
Är det inte risk för ett halt bakdäck om oljeluftningen skulle få fnatt?
Det låter som du har koll på "kolfibertrasten", Men vad gäller el så blir jag tveksam.
Vad jag vet så är anledningen till pressat att detta är billigt, dyrt och jobbigt att löda alla kontakter.
För ledningsförmåga och fukt så är lödning bättre för normala kablar.
Titta på ledningsförmåga i materialen, En kontakt för detta bygge är troligt redan förtennad ev även kabeln.
Men det är klart att man kan skava av denna yta och klämma koppar mot koppar och får du då ett syrefritt förband så leder detta bättre men blir det inte syrefritt så kommer problemen med tiden.
Nu spelar sällan skillnaden i ledningsförmågan någon större roll i typ signalkablar som vi pratar om här då kontakten i sig ofta är svada länken.
Sjukt att denna maskin snart är ett rullande gasturbinhoj! Man har ju väntat på det här i flera år nu!
Nästan så man får lite ångest över att du ska bli klar en dag. Vad ska man då läsa om å imponeras av?
jag kommer ha en fyrtrådig kabel från lådan där jag tar in 12V från hojens elsystem för att driva tändningen och själva gnistan går över det andra kabelparet tillbaka till hojen och vidare till tändstiftet.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|