GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Zee skrev:
2498180 Ja, faktiskt. Eftersom "karnevalen" i Rio utspelar sig på samma plats alltid, dvs en 350 m lång raksträcka (ja, jag har varit där, föga imponerande) med läktare på ena sidan, och är en uppvisning av dans samt en tävling där de 10 bästa dansskolorna utses har jg väldigt svårt att se vad det har med fulla homosexuella som ska visa sina könsorgan på stan och i TV.

För att muppar som dig, som inte förstår ens när man insinuerar hur fel du har, förstår jag att du tycker att jämnförelsen är ogäj. För resten som vet vad karnevalen i Rio handlar om är det en uppenbart dålig jämnförelse (det är alltså INTE en karneval där vartenda kotte i hela stan dansar precis överallt och alla medborgare går halvnakna i 3 dagar). Speciellt dålig eftersom tanken med Pride från början* var att få bort fördomar om homosexuella och visa att homosar är "vanliga" människor.

*Reservation för min feltolkning av ursprunget för Pridefestivalen.

/En bigotte fan

P.S. Festivus, for the rest of us?

Klyvt några hår nyligen?:rolleyes: Ett gott råd från en välmenande medmänniska, träna på din läsförståelse.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RoLLER skrev:
2498040
Nån gång så kanske jag hittar min ekvivalent.

Du vill alltså hitta någon som är precis likadan som dig själv?

Lord Adrian skrev:
2498192 Klyvt några hår nyligen?:rolleyes: Ett gott råd från en välmenande medmänniska, träna på din läsförståelse.

Välsnaggad motargumentation och skarpt intellekt! Jag gillar din stil. :tummenupp

Last edited:

sandstream

Guest
Zee skrev:
Välsnaggad motargumentation och skarpt intellekt! Jag gillar din stil. :tummenupp
:hihi :tummenupp

Som svar på ett annat citat riktat till mig, nej, jag har ingen rätt att hindra tex en gay-tråd och det skulle jag aldrig få för mig.
Jag har inget emot bögar, de väljer själva vad de vill göra och så länge två vuxna människor gör något tillsammans frivilligt har jag inga problem med det.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Zee skrev:
2498195 Du vill alltså hitta någon som är precis likadan som dig själv?
Ekvivalent betyder likvärdig, inte identisk. Ok?

njelger

Guest
Bingo skrev:
2497967 Diametralt härleds ur diameter. Ok? Punkterna A och B är varandras diametrala motsatser. Dä är så långt ifrån varandra som de kan komma. Ok?

Vad är då en icke diametral motsats ? En lite grann motsats ? :va

I övrigt:

Tänk på att en "tolerant" inte bör vara "intolerant" ens mot en som han/hon anser vara "intolerant". Då förlorar man i trovärdighet. :rolleyes:
Om ni inte håler med , slå upp tolerant i en bok. Ring sedan Helsingborg och berätta.

Kan nån svara på vilka saker som man bara ogilla och vilka som faller under "fob" ? Jag har alltid undrat vem som bestämmer det? :va

Måste man gilla Pride även om man anser att straight/HBT är var och ens ensak?

Varför "tillhör" de Bisexuella de homosexuella och inte de straighta? Borde vara hugget som stucket tycker jag. Antar att det är samma som svarta/mulatter gentemot vita men konstigt äro båda.

Man vinner inget på att framhäva sin meningsmotståndare som en idiot. Det kanske ser kul ut i text men jag tror aldrig det har lett till något positivt, tvärtom. Alienation, anyone?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
sandstream skrev:
2498265 :hihi :tummenupp

Som svar på ett annat citat riktat till mig, nej, jag har ingen rätt att hindra tex en gay-tråd och det skulle jag aldrig få för mig.
Jag har inget emot bögar, de väljer själva vad de vill göra och så länge två vuxna människor gör något tillsammans frivilligt har jag inga problem med det.

Puh!
Det där klädde dig onekligen bättre än dina första inlägg i tråden! :tummenupp
/J

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bingo skrev:
2498266 Ekvivalent betyder likvärdig, inte identisk. Ok?

Hokai. :) Är det inte endå en konstig mening? Varför vil man hitta en likvärdig partner?? :va
Förtydligande: är inte alla partners man kan tänka sig hitta likvärdiga isf? :noncomprendo

njelger skrev:
2498275
Varför "tillhör" de Bisexuella de homosexuella och inte de straighta? Borde vara hugget som stucket tycker jag.

För att både bi och homos är sexuellt avvikande från normen i samhället.

Oj vad laddade orden sexuellt avvikande är. :tummenupp

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
njelger skrev:
2498275 Vad är då en icke diametral motsats ? En lite grann motsats ? :va

I övrigt:

Tänk på att en "tolerant" inte bör vara "intolerant" ens mot en som han/hon anser vara "intolerant".
Då förlorar man i trovärdighet.
Vilket tjat om motsatser. Det handlar om distanser. Se figur.

Har du bestämt det? Det finns de som anser att man skall tolerera allt utom intolerans. Sen finns det de som anser att man skall tolerera allt utom ______________ (fyll i den streckade linjen). Tolerans skall inte förväxlas med idioti, vilket fö är en av de saker som är svåra att tolerera.

:pannkyss

Bifogat

• Cirkel 2.jpg
    Cirkel 2.jpg
    18.7 KB · Visningar: 96

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zee skrev:
2498295 Hokai. :) Är det inte endå en konstig mening? Varför vil man hitta en likvärdig partner?? :va
Förtydligande: är inte alla partners man kan tänka sig hitta likvärdiga isf? :noncomprendo
Jo, det konstig mening. Särskilt om man vet hur RoLLer är :D

Edit: ähum, förlåt RoLLer, jag kunde inte låta bli :pannkyss

njelger

Guest
Bingo skrev:
2498338 Vilket tjat om motsatser. Det handlar om distanser. Se figur.

Matematiskt ja. Men motsatser är motsatta. i din senaste figur är punkterna på samma planhalva så de är bara lite "motstående"
semantik och inte så allvarligt från min sida. Väldigt viktigt för dig? I så fall går vi på din linje.

Bingo skrev:
Har du bestämt det? Det finns de som anser att man skall tolerera allt utom intolerans. Sen finns det de som anser att man skall tolerera allt utom ______________ (fyll i den streckade linjen). Tolerans skall inte förväxlas med idioti, vilket fö är en av de saker som är svåra att tolerera.

Jag har inte bestämt att tolerant betyder att man tolererar. Inskränker man sin tolerans (till t ex andra toleranta) är man intolerant.

Bingo skrev:
Tolerans skall inte förväxlas med idioti
Är det ett vanligt missförstånd?

Last edited:

Freedom

Guest
Och jag som trodde att fjollerna var för fega för att åka hoj.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Äntligen en läsvärd tråd med en intressant disskution i.

Tanken slog mig att det verkar vara värre att äga en HD här på SH än att kliva ur gaderoben.

Vilket man skulle kunna se som både skrämmande och posetivt.

Folk får göra som dom vill (dock inte klåpmecka) så länge dom mår bra är min paroll.

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Röstade straight (är familjefar och har än så länge inte testat ngt annat :) )
Vet ej om jag har några polare som är homo eller bi, har aldrig tyckt det varit viktigt att fråga...

Vad gäller sexualitet supportar jag "trysexuality", dvs I'll try anything once ;)

Tjo!
/Danne

Freedom

Guest
Och jag trodde att Gay grabbarna hade ett forum på annat håll än det grabbiga sporthoj.com. Är man Gay så finns det väl lämpligare forum än detta.

njelger

Guest
Freedom skrev:
2498588 Och jag trodde att Gay grabbarna hade ett forum på annat håll än det grabbiga sporthoj.com. Är man Gay så finns det väl lämpligare forum än detta.

Det finns säkert även mer lämpliga forum för småbarnsföräldrar som jag....

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Freedom skrev:
2498588 Och jag trodde att Gay grabbarna hade ett forum på annat håll än det grabbiga sporthoj.com. Är man Gay så finns det väl lämpligare forum än detta.

Vad gör DU här då? Ni homofober brukar väl klappa varandra på ryggen lite lagom manligt på SverigeDemokraternas forum?:tungan

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Zee skrev:
2498195

Nu vet jag inte om du driver eller inte, men jag väljer att tro att du inte gör det...:) Ber om ursäkt för bigottkommentaren, jag skyller allt på lågt blodsocker.:tomten

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Freedom skrev:

Trodde jag gamla gubbar hade också.

-@

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar