GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jörgen Karlsson skrev:
2497675 Din avatar är rätt bögig måste jag säga... ;)
/J
En fråga, det här med gay/bi/trans, hur kommer det sig att ni buntar ihop er på det sättet? Har homos verkligen så mycket gemensamt med transor?

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
[SH-internskämt]Nu har jag inte läst hela tråden, men..

Har du provat borra?[/SH-internskämt]

Fråga kolon Varför pratar många bögar sådär gällt? För det har väl endå inte någonting alls med ens sexuella läggning att göra.

Slutsats: De pratar gällt bara för att de vill synas?

Vad moi tycker: Irriterande beteende.

Boomschackalack på er. Freitag idag hela dan fram till midnatt! :wuhuu

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Erol skrev:
2496502 Tycker det var en ganska rolig tråd :)

Har själv klätt ut mig som tjej och gått på krogen av ren nyfikenhet. Var faktiskt roligt. Dock ej att rekommendera för fjollor :D

Det ska jag prova!!!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
granath_ skrev:
2497701 alltså står du för att folk som har invändningar mot någonting ska hålla käften ? :tummenupp

När jag var yngre och gick i tex gymnasiet så hade jag mer fördomar än nu. När jag nu -dubbelt så gammal och med många fler lästa böcker, fler utbildningar, resor, större vänkrets etc etc i bagaget- betraktar världen så ser jag nog tex rasism och homofobi mfl andra saker som orsaker och inte lösningar till världens problem.

I undersökning efter undersökning visar det sig också att just lågutbildade unga män med konventionell genusuppfattning från små till medelstora städer visar minst acceptans för tex invandrare och homosar. Därför kanske man senare i livet på ngt vis mer uppskattar att lyssna till äldre människor med större livserfarenhet. Att höra argument man själv växt ifrån är ju inte så stimulerande. Det har ju inte att göra med att man ser ned på en ung arg människa.

På samma sätt har jag svårt att hysa agg till unga människor som visar intolerans, en del unga (men inte alla) vet liksom inte bättre än. Tanken har tex inte slagit dem att deras framtida dotter (i likhet med den tidigare så kritiske Guillou) kan visa sig vara homo.

Det är skillnad när äldre har bestämt sig för att ha förutfattade meningar om andra människor. De borde veta bättre. Jag brukar inte offra tid på dem, i den delen av min umgängeskretsen som är i min egen ålder eller äldre vill jag umgås med jämbördiga eller klokare människor. Det är nog samma med dig.

Tror jag...

Mvh
J

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Jörgen Karlsson skrev:
2496577 Haha! "Åhnej! Baloou, dumma gamla sluga djungelbjörn!" Det kommer ta mig åratal att bli betraktad som hojåkare och polare i första hand och inte sporthojs hushomo efter denna tråd! :gnissla

Tack!! :tummenupp

:rofl x10

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Bingo skrev:
2496843 Du måste inte tycka något särskilt alls. Men du bör ibland hålla tyst om vad du tycker. Om du tycker att din grannes fru är ful så håller du flabben om den saken, därför att om du säger det till grannen eller hans fru så sårar du dem. Men självklart är du i din fulla rätt att tycka att grannfrun är ful.

Har du inget snällt att säga så säg inget alls. Hur svårt kan det vara? :)

När jag såg den här tråden tänkte jag hoppa in och berömma den för att det är något som verkligen kan behövas här på sh.com. Det förekommer en jäkla massa inlägg som framstår som rätt homofientliga och som säkerligen gör det mindre lockande för homosexuella (och även andra..) att delta här i forumen.
Sen när jag såg att tråden redan spammats sönder av en del mer eller mindre:)rolleyes: ) intelligenta inlägg så tänkte jag att jag står över.

Bingos inlägg samanfattar dock så bra varför den här "jag-är-inte-homofob-men..."-attityden inte funkar.

:tummenupp för denna tråden.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bingo skrev:
2497704 En fråga, det här med gay/bi/trans, hur kommer det sig att ni buntar ihop er på det sättet? Har homos verkligen så mycket gemensamt med transor?

Det är nog bara en taktik för att vara starkare tillsammans. I mina ögon är vi ju på ett sätt diametrala motsatser. (Jag vet, nu generaliserar jag om andra människor..)

På klubbfronten så brukar tex flat- och böglägret tex ha olika favvosar.
Det enda jag gillar på bögställen är väl House-musiken och alla trevliga människor. Hela dragshow- och schlagerbagen är tex inte min påse.

Den dagen det blir helt acceptarat så tror jag att hela HBT-familjen kommer att divergera. Det gemensamma behov man har idag, trygghet, är ju ju då tillfredställt.

Last edited:

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Gustav O skrev:
2496390 Vad spelar det dig för roll om de är "fjolliga"? Har aldrig fattat det resonemanget. "Jag har inget emot bögar bara de inte är fjolliga eller stöter på mig"

För mig spelar det en jävla roll,det är fan skrämmande äckligt när dom beter sig som om det vore nått halvkön.Eller är det därför det är en tjej som är fångad i mans kropp... vettefan,jag tycker så därmed basta

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Lord Adrian skrev:
2497475
Och karnevalen i Rio? Stör den dig också?

Detta måste vara årets absolut sämsta jämnförelse. Googla 2 min om karnevalen i Rio..

:7peta

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
TomasG skrev:
2497271

Jag är även inte som alla andra killar heller. Jag "vårdar" mitt hårväxt på hela kroppen, inte bara håret på huvet som klipps vid jämna mellanrum.

Detta betraktas som "onormalt" i min umgängeskrets men jag är fortfarande straight, även fast jag har några feminina drag. Jag har både kunder o kompisar som "lirar för de andra laget".

Du behöver inte vara rädd för att du är enda här på sporthoj som rakar pungen (var en rätt lång tråd om det för några månader den). Hehe...

#Olsson# skrev:
2497378 Bogfestivaler är en skam för människosläktet. Eftersom dessa nissar står och fånar sig, vickar på sina bog-rövar halvnäcka på släpkärror i stan - så förtjänar de att bli ordentligt mobbade.

Om de bara kunde förstå sitt eget bästa. Varför inte jucka häck hemma framför spegeln istället? Eller varför inte dra ihop ett gäng och mötas i tvättstugan där man i grupp kanske kan träna på att försöka få testiklarna att gunga i otakt eller så. Ute på stan mår folk bara illa när de far förbi.

Tänk också på dem som sitter på resturang. Man har kanske betalat 150:- för en just fredagslunch och sedan kommer ett tåg av bogar i stringtrosor utanför fönstret. Man får ju kväljningar och hela lunchen blir förstörd. Äckligt!:mad:

Med tanke på att det var 300 000 människor som följde tåget har jag svårt att tro att alla mår illa av det.
Om du nu lider av den skräcken att få se en homosexuell göra nåt homosexuellt bör du bosätta dig någonstans där det är långt till andra människor. Att bo i en storstad innebär indirekt att man accepterar en större variation av människor.
Om du nu tycker det är äckligt så kanske du bör tänka en gång extra. Det är inte direkt så att helt plötsligt lite spontant så startar pride festivalen, utan den har med sig ett stort medialtuppbåd innan de går sin parad. Med lite normal planering borde du kunna undvika det rätt lätt.

.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Zee skrev:
2497777 Detta måste vara årets absolut sämsta jämnförelse. Googla 2 min om karnevalen i Rio..

:7peta

:rolleyes: Peta på du din bigotte fan...Eftersom han inte gillade vickande rumpor, dansande halvnakna kroppar, etc, undrade jag om det gällde ALLA karnevalståg eller specifikt dom som innehåller mest homosexuella.

Svårt att förstå jämförelsen?

Fist Woman

Guest
Jörgen Karlsson skrev:
2497764 Det är nog bara en taktik för att vara starkare tillsammans. I mina ögon är vi ju på ett sätt diametrala motsatser. (Jag vet, nu generaliserar jag om andra människor..)

På klubbfronten så brukar tex flat- och böglägret tex ha olika favvosar.
Det enda jag gillar på bögställen är väl House-musiken och alla trevliga människor. Hela dragshow- och schlagerbagen är tex inte min påse.

Den dagen det blir helt acceptarat så tror jag att hela HBT-familjen kommer att divergera. Det gemensamma behov man har idag, trygghet, är ju ju då tillfredställt.

Jag tycker du har en cool sportster.
Jag har oxå ett förflutet som sportstertrimmare, jag vet att det är inte alldeles enkelt att nå 100 Hk.
Har du några bra kvartsmiltider under bältet med denna?

Åk till E-tuna och delta i stötstångsracet om du har 100 pållar, vetja!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
sweden skrev:

Så där brukar dina ordrika inlägg se ut på sporthoj! ;)

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2480607&postcount=2
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2477867&postcount=46
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2468916&postcount=431
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2448810&postcount=15

/J

Fist Woman skrev:
2497838 Jag tycker du har en cool sportster.
Jag har oxå ett förflutet som sportstertrimmare, jag vet att det är inte alldeles enkelt att nå 100 Hk.
Har du några bra kvartsmiltider under bältet med denna?

Åk till E-tuna och delta i stötstångsracet om du har 100 pållar, vetja!

Tack! :)

Nej jag har inte kört henne på strippen än! Bara rödljus och illegalt.
Kan du PM:a om vad det är för race?

Mvh
Jörgen

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jörgen Karlsson skrev:
2497764 I mina ögon är vi ju på ett sätt diametrala motsatser. (Jag vet, nu generaliserar jag om andra människor..)

Jag försöker förstå vad du säger men jag misslyckas. Hur är man den diametrala motsatsen, dvs motsatsen till motsatsen. Äh, snurrigt... Förklara!

Va dum jag e. Jag e + som gillar -. Du e + som gillar +?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Kamikaze kid skrev:
2497899 App app app :ajjabajja

Kör inte sönder den nu efter vår långa diskution!!!

Jag vårdar den spisen som ett barn. Alltid lungt innan oljetemp! Alltid helsyntetolja. Hon kommer vara lika stark många många mil till! Byggd för att rejsa med! :krama Don't you worry!
Blir det ngt race lär det ju iaf vara nästa år och då bli det ju den nya spisen som får plikta. :)

/J

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
FreddaAbborre skrev:
2497788

Med tanke på att det var 300 000 människor som följde tåget har jag svårt att tro att alla mår illa av det.
Om du nu lider av den skräcken att få se en homosexuell göra nåt homosexuellt bör du bosätta dig någonstans där det är långt till andra människor. Att bo i en storstad innebär indirekt att man accepterar en större variation av människor.
Om du nu tycker det är äckligt så kanske du bör tänka en gång extra. Det är inte direkt så att helt plötsligt lite spontant så startar pride festivalen, utan den har med sig ett stort medialtuppbåd innan de går sin parad. Med lite normal planering borde du kunna undvika det rätt lätt.

Javisst har du rätt. Men det vore också fint om de kunde ta på sig ett par byxor med ut på stan så slipper man se deras äckliga arslen i TV. :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept