Ghostrider?

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Silwer skrev:
Det är fortfarande en gåta hur GR filmer kombineras med trafiksäkerhetsarbete.
Men ring då!!!!
Hur svårt kan det vara....

Jag står helt och hållet på din och Valmers sida när ni resonerar och argumenterar men blir lite trött när du får chansen att fråga denna fråga rakt ut till No1 på telefon och förhoppningsvis få ett rakt svar.

Jag vet inget om No1, känner honom inte och tycker hans argumentation brister betänkligt samt i vissa fall blir helt osaklig, men det är han ju tyvärr inte ensam om här. Hot via Pm har jag bara hört Valmers prata om.

Men att vi tycker olika behöver inte betyda att jag inte gillar No1 som person. De gånger (1 telefonsamtal om däckstryck och en fråga vid Rosenhill om Carbonmoppen) jag haft med honom att göra verkar han vara en mycket trevlig kille.

/Jocke
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R1 wannabe skrev:
Men ring då!!!!
Hur svårt kan det vara....

Jag står helt och hållet på din och Valmers sida när ni resonerar och argumenterar men blir lite trött när du får chansen att fråga denna fråga rakt ut till No1 på telefon och förhoppningsvis få ett rakt svar.

Jag vet inget om No1, känner honom inte och tycker hans argumentation brister betänkligt samt i vissa fall blir helt osaklig, men det är han ju tyvärr inte ensam om här. Hot via Pm har jag bara hört Valmers prata om.

Men att vi tycker olika behöver inte betyda att jag inte gillar No1 som person. De gånger (1 telefonsamtal om däckstryck och en fråga vid Rosenhill om Carbonmoppen) jag haft med honom att göra verkar han vara en mycket trevlig kille.

/Jocke
Hot via telefon förekommer också. Trevlig kille.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
R1 wannabe skrev:
Men ring då!!!!
Hur svårt kan det vara....
Säger man både A och B här på SH kan man förbanne mig svara på motfrågan C här också. Det gäller alla.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
darth_igel skrev:
Så du tycker det är rätt att riskera andras liv bara för att man själv inte har något i huvudet att förlora?

Inte rätt, men alla köper en sporthoj för att köra snabbt, och de som inte gör det kommer förr eller senare att börja göra det. Ghostrider är bara en i mängden.

EDIT: Självklart uppmuntrar jag inte Ghostrider till att göra så, om alla hade käkat skit hade jag också gjort det? Näpp. Fortfarande fel.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
H4 skrev:
Inte rätt, men alla köper en sporthoj för att köra snabbt, och de som inte gör det kommer förr eller senare att börja göra det. Ghostrider är bara en i mängden.
Halleluja. En i mängden var det ja.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
R1 wannabe skrev:
Jag står helt och hållet på din och Valmers sida när ni resonerar och argumenterar men blir lite trött när du får chansen att fråga denna fråga rakt ut till No1 på telefon och förhoppningsvis få ett rakt svar.

Jag blir lite nyfiken över varför han inte kan dra det i ett öppet forum utan bara vill ta det med Silwer. Svaren från honom (No1) är lite bristfälliga kan jag hålla med om.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
Hot via telefon förekommer också. Trevlig kille.
Utan att på något sätt försvara hot från någon via något media.

Jag känner inte dej Valmers och jag kanske har helt fel men min uppfattning om dina inlägg är att de är väldigt provocerande och rakt på, lite "My way or the Highway".

Men jag uppfattar dem som skrivna med glimten i ögat och då försvinner det otrevliga i dem och de blir istället ganska briljanta, även om budskapet inte ändras i dem.

Det kan ju vara så att jag har fel när det gäller glimten i ögat och då förstår jag att folk kan uppfatta dem som ganska provocerande.

Har jag fel angående glimten i ögat?

/Jocke
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
RedBaron skrev:
Säger man både A och B här på SH kan man förbanne mig svara på motfrågan C här också. Det gäller alla.
Ja, kanske.....kanske inte.....
Det kan ju finnas skäl att inte avslöja vad filmen innehåller för alla innan den kommit ut.

/Jocke

Ps Valmers...springer inte ni på varandra, du och No1, i depån under tävlingar? Ds
 
Last edited:

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Karlstad
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
H4 skrev:
Inte rätt, men alla köper en sporthoj för att köra snabbt, och de som inte gör det kommer förr eller senare att börja göra det. Ghostrider är bara en i mängden.

EDIT: Självklart uppmuntrar jag inte Ghostrider till att göra så, om alla hade käkat skit hade jag också gjort det? Näpp. Fortfarande fel.

En i mängden :rofl
Får vi månne snart höra vår "svensson-ghostrider"s åsikt?
Du är lite bakom flötet va? Inget personligt, bara undrar...
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
R1 wannabe skrev:
Men ring då!!!!
Hot via Pm har jag bara hört Valmers prata om.

Jag nämde No1s hela namn i en tråd med anknytning till filmerna och fick genast Pm med hårda ord i och vände tydligen alla "moppefuckon", körkortslösa och även annat dräg emot mig själv.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
R1 wannabe skrev:
Ja, kanske.....kanske inte.....
Det kan ju finnas skäl att inte avslöja vad filmen innehåller för alla innan den kommit ut.

/Jocke

Ps Valmers...springer inte ni på varandra, du och No1, i depån under tävlingar? Ds
Det var inte filmens innehåll jag syftade på, det intresserar mig inte.
 

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
R1 wannabe skrev:
Jag känner inte dej Valmers och jag kanske har helt fel men min uppfattning om dina inlägg är att de är väldigt provocerande och rakt på, lite "My way or the Highway".

Men jag uppfattar dem som skrivna med glimten i ögat och då försvinner det otrevliga i dem och de blir istället ganska briljanta, även om budskapet inte ändras i dem.

Jag har precis samma uppfattning.
Jag tror han använder en ganska stor dos sarkasm och ironi.
Dessutom gillar han att använda en hel del "svåra" ord, vilket tyder på att han är ganska bildad.

Jag betraktar honom som en 2000-talets Ignatius J. Reilly. :hihi


Alla ni som argumenterar mot No1 och hans filmande har såklart helt rätt.
Jag tror det är rätt få människor, fyllda 20 år, utanför hans bekantskapskrets, som står bakom det han gör. Kör man i 300 km/ på livligt trafikerade vägar är man ganska likgiltig inför andra människors liv, även om man inte tycker det själv. Det är för att uttrycka sig milt; "ganska" egoistisk att köra så.
Men han är ingen nybörjare, då han har kört på detta vis under 20 års tid.

Det jag stör mig mest på är hur det skall dittas och dattas om moral och skyldigheter i varenda tråd om GR. Jag förstår mycket väl att vissa stör sig på No1. Han skriver sina inlägg som de vore en total sanning och är inte speciellt lyhörd. Men tagga ner lite va...

Och hur var ni själva när ni var 15 år? Har ni redan glömt eran barndom gamlingar?! ;)
Det är ganska orimligt att kräva att en 15-åring skall ha uppnått samma mognadsgrad som en 40-åring. Eller?
Hade inte ni tyckt att GR var häftig om ni var ett "moppefucko" själva nu?

Nursey ställde en fråga i en tråd hon skapat själv, och fick sitt svar på sida 16.
Låt Sporthoj.com vara ett forum där man diskuterar motorcyklar och motorcykelkörning!


Ps. Orkar inte korrekturläsa...
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
KarateKid skrev:
Jag har precis samma uppfattning.
Jag tror han använder en ganska stor dos sarkasm och ironi.
Dessutom gillar han att använda en hel del "svåra" ord, vilket tyder på att han är ganska bildad.

Jag betraktar honom som en 2000-talets Ignatius J. Reilly. :hihi


Alla ni som argumenterar mot No1 och hans filmande har såklart helt rätt.
Jag tror det är rätt få människor, fyllda 20 år, utanför hans bekantskapskrets, som står bakom det han gör. Kör man i 300 km/ på livligt trafikerade vägar är man ganska likgiltig inför andra människors liv, även om man inte tycker det själv. Det är för att uttrycka sig milt; "ganska" egoistisk att köra så.
Men han är ingen nybörjare, då han har kört på detta vis under 20 års tid.

Det jag stör mig mest på är hur det skall dittas och dattas om moral och skyldigheter i varenda tråd om GR. Jag förstår mycket väl att vissa stör sig på No1. Han skriver sina inlägg som de vore en total sanning och är inte speciellt lyhörd. Men tagga ner lite va...

Och hur var ni själva när ni var 15 år? Har ni redan glömt eran barndom gamlingar?! ;)
Det är ganska orimligt att kräva att en 15-åring skall ha uppnått samma mognadsgrad som en 40-åring. Eller?
Hade inte ni tyckt att GR var häftig om ni var ett "moppefucko" själva nu?

Nursey ställde en fråga i en tråd hon skapat själv, och fick sitt svar på sida 16.
Låt Sporthoj.com vara ett forum där man diskuterar motorcyklar och motorcykelkörning!


Ps. Orkar inte korrekturläsa...


TACK! nu slapp jag skiva det! :tummenupp
 

pho

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBR900RR
valmers skrev:
Halleluja. En i mängden var det ja.

M.a.o enligt ovanstående diskutioner så kan man tydligen alldrig ändra på sig har man kört fort en gång kommer man alltid att göra det ingen person kommer att ändra på sig ?????.

Lite tråkigt tänkande istället för att stödja en som kanske kommit på bättre tankar själper man den istället, vad beror det på egoism eller avundsjuka eller att man inte har en hoj själv att köra med (typ valmers).

Tydliga inslag i GR filmerna 1-3 är att det är mindre och mindre busa i filmerna är väl bra eller ?.

Om det nu är så att No1 gör en reklamfilm med VV eller vad det nu är för trafiksäkerheten är det ju kanon eftersom de som ser upp till honom kanske tänker efter lite, är det helt fel av No1 tror inte det, jävligt modigt av han att svälja sin stolhet eller vad det nu kan vara och göra det som en ikon av många, tycker det är starkt gjort. Hur många av er hade gjort det????

Jag stödjer inte GR på något sätt (förutom att han verkar gå åt rätt håll) eller fördömmer.

BTW Alla som var med i 2Fast2Furios är dumma i huvudet för att de gjorde den inkl reg. skådesp. mm ni vet ju inte om det var closed set eller inte.
Alla ni med hornen ute spring in i väggen så åker dom in igen så kommer ni sova gott igen.

Kommer få mycket jag vet.

Mvh Pho
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R1 wannabe skrev:
Det kan ju vara så att jag har fel när det gäller glimten i ögat och då förstår jag att folk kan uppfatta dem som ganska provocerande.

Har jag fel angående glimten i ögat?
Nej.
R1 wannabe skrev:
Ps Valmers...springer inte ni på varandra, du och No1, i depån under tävlingar? Ds
Nej, inte än, iallafall. Vad skulle det spela för roll?
pho skrev:
Lite tråkigt tänkande istället för att stödja en som kanske kommit på bättre tankar själper man den istället, vad beror det på egoism eller avundsjuka eller att man inte har en hoj själv att köra med (typ valmers).
Jag köper hoj igen när jag känner för det. Det gör jag inte nu.
 
Last edited:

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
morlock skrev:
Fick hon verkligen det.?
:rolleyes:
Nope,,,,,,,, Hon fick svaret redan på sidan 1........sen har tråden som vanligt spårat ur, hetsjakten mot GR ledd av Valmers som ( han har säkerligen sett filmerna 10 ggr och sen kanske försökt köra likadant, därav Slemvars kunskaper om hur spikar sitter i benen kan tas bort,,"en annan tråd") leder hetsjakten mot en person som han absolut inte kan veta är den person som kör i GR filmerna.

Väx inte upp Valmers, det är kul att Du offrar större delen av Ditt liv till att skriva ilskna inlägg på SPORTHOJ.com istället för att vara ute och åka hoj.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
morlock skrev:
Fick hon verkligen det.?
:rolleyes:
Jo tack vare ditt inlagg Morlock :) . Hade dock ingen aning om all galla som lag och kokade hos folk har :3freak . Hmmmm. Jag tycker att det kan vara intressant att diskutera saker och asikter men nar det borjar bli hot och skit inblandat sa ar det dags att lagga av. Som vanligt tog jag upp min trad i fel forum, hrm :död.
Tycker helt klart att No1 skall tala ur skagget nu om vad for sakerhets stallningstaganden man gjort i forhallande till GR filmerna :7peta.

Ps med engelsk dator menade jag engelsk keyboard utan de tre sista bokstaverna :rolleyes:
Simma lugnt xxx
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top