Ghostrider?

Status
Ej öppen för fler svar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
skitsnack, de visas snuttar på TV i samband med allvarliga gubbar som snackar om trafiksäkerhet och hur det går till på gatorna idag.

Givetvis lägger sig det hela efter ett tag, men blir det årliga filmer så kommer det upp om och om igen.
Så jag hoppas GR lägger om stil och slutar med den värsta vansinnesåkningen.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Vi är fler som undrar, ta dig tid att svara är du snäll!

Repeterar frågan,
Har ni spärrat av vägarna? Tänkte bara på trafiksäkerheten, oskyddade trafikanter m.m?

/ Johan
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
No1 skrev:
Sen GR filmerna kom 2002 så har det i från dem visats sk snuttar i TV ett antal gånger, men hur många tror du Silwer!!?? :va
(jag vet)

Hur många gånger tror du att andra scener i från trafiken visats föreställande "galningar" i trafiken på mc/bilar!!??- många gånger fler!!

Patrik,
SWT Racing...
Tja eftersom jag hört snacket om GR (fast alla känner förstås inte till namnet utan refererar mer till galningen på hoj) från oinsatt vanligt folk så måste det ha visats några ggr iaf.

Det är bara det att det blir rubriker och prat om trafiksäkerhet med mc så har vi alltid GR mot oss, hojhatarsidan kan alltid slå till med GR.
Du kan väl iaf inte mena att det gör gott?

Alla blir inte imponerade helt enkelt, svårt att ta kanske när man sitter överst.
Självklart pågår vansinnesåkningar ändå utan GR men jag tror det inspirerar dumt folk, tyvärr.
Det finns ju fasen folk som skaffat sporthoj för att de sett GR och vill köra som han.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Fakkverk skrev:
Vi är fler som undrar, ta dig tid att svara är du snäll!

Repeterar frågan,
Har ni spärrat av vägarna? Tänkte bara på trafiksäkerheten, oskyddade trafikanter m.m?

/ Johan

De flesta stora vägarna här har viltstängsel, vad menar du? :confused:

Är det viktigt för dig att veta? Vad får du ut av svaret? Hur kommer svaret att påverka din kommande inställning till MC, GR, Filmer och din egen körning?

Vilka är "ni"? :va
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Silwer skrev:
Det finns ju fasen folk som skaffat sporthoj för att de sett GR och vill köra som han.

Folk får väl ta ansvar för sina egna jäkla handlingar? Typsikt att försöka skjuta över skuld på någon annan!

Var det inte "samhället" som i grund o botten får ta denna skit??! :confused:

Det finns folk som inte gillar motorcyklister. Punkt!
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Lucius skrev:
De flesta stora vägarna här har viltstängsel, vad menar du? :confused:

Är det viktigt för dig att veta? Vad får du ut av svaret? Hur kommer svaret att påverka din kommande inställning till MC, GR, Filmer och din egen körning?

Vilka är "ni"? :va

Okidoki, jag ska tala om för dig vad jag tycker.

No1 har tidigare berättat om sitt arbete för en förbättrad trafiksäkerhet. Enligt honom själv tar han detta på största allvar. I ett tidigare inlägg berättade han att vi skulle chockas av "Uppsala Run" i den kommande filmen.

För min egen del skulle jag bli mer chockad om han gjort det med säkerheten i åtanke än om han snittade 350 km/h. Därav frågan.
Jag betvivlar inte alls hans körskicklighet. Han är ju dokumenterat duktig.

Det blir en sån fantastisk dubbelmoral över det hela och att det inte är helt uppenbart för No1 är för mig en gåta.

Jag är verkligen inte guds bästa barn i trafiken men jag kör med "insidan" för att använda en klyscha. Får jag ett vettigt svar kan min åsikt om GR kanske förbättras. Gällande MC i allmänhet är det bland det absolut bästa jag vet, oavsett svaret på min fråga.
Filmer med vansinneskörningar är inget jag är särskilt intresserad av men uppenbarligen tilltalar det många på detta forum.

Jag kunde helt enkelt inte låta bli att kommentera, jag håller käften många gånger men i detta fall kunde jag inte låta bli.

Med att det är fler som undrar menade jag i första hand den som citerade mitt inlägg. Troligvis finns det fler som inte hittat till denna briljanta tråd än.

Är du arg på mig?


/ Johan


Edit: Lucius, såg att du skrivit att folk får ta ansvar för sina egna handlingar. Där håller jag med dig till 100%. Tyvärr tänker inte alla så och vissa är mer lättpåverkade än andra. Skulle GR köra ihjäl en annan människa och kanske avlida själv på kuppen. Har han då iaf. tagit ansvar för sitt eget handlande? Finns det med i riskbedömningen?
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Lucius skrev:
Folk får väl ta ansvar för sina egna jäkla handlingar? Typsikt att försöka skjuta över skuld på någon annan!

Var det inte "samhället" som i grund o botten får ta denna skit??! :confused:

Det finns folk som inte gillar motorcyklister. Punkt!
inte alls punkt, folks åsikter kan ändras, men du kanske verkligen tror att man alltid har exakt samma åsikter hela livet?
Tycker du verkligen att det alltså varken gör till eller från med denna typ av getaway filmer?
Tänk på att det profiteras på detta med. på hur folk ser på oss, på oss, folk tjänar pengar på detta så jag förstår varför filmerna finns.
Det kanske du tycker, men acceptera att det finns andra som inte håller med.

Jag kan säga att folk kan ändra inställning fort som fan, när de märker tex att de där jävla idioterna på hojjar kanske inte alls betedde sig som dårar, eller raggarjävlarna var trevliga osv.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
No1 skrev:
Skrämmande!!??

Skrämmande är att det på detta forum finns ett antal personer som väldigt OFTA spyr galla över saker och ting utan att sakligt argumentera för det dom så gärna beklagar sig över...

Hade jag inte själv tyckt att dessa trådar är bra ur mångt och mycket (menar då INTE ur försäljnings synpunkt) så hade jag aldrig deltagit i dem men dock tror jag att många personer genom just trådar likt denna kan få sig en tanke ställare, om dom förs på en nivå som håller sig över ren smuts kastning...

Patrik,
SWT Racing...
Än värre med de som inte kan argumenter för vad som är så bra med filmerna(mer än att de kan tänkas tycka att de är häftiga o coola då alltså), jag har skrivit exakt vad jag menar och exakt vad jag tycker, vad tusan mer ska jag argumentera om?(med mig själv eller), ingen svarar ju på ev. påståenden eller kommer med nåt bra mothugg.

Smutskastning, var då?, jag skriver som jag tycker som jag upplever det från min sida.

Killen har ju rätt, hur kombinerar du inlägg där GR jobbar hårt för trafiksäkerhet med "denna gång ska ni jävlar i mig få se på fan när GR kör Uppsala run"?
En klart vettig undring.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
No1 skrev:
Vad som sker i filmen värld sker i filmens värld och vad jag vet så har GR inte argumenterat för trafiksäkerhet i filmerna det har du helt rätt i... :tummenupp

Har GR någonsin gjort inlägg här på Sporthoj.com eller i filmerna... :va

Inte vad jag vet i alla fall...;)

Patrik,
SWT Racing...
Beror ju på hur man ser på det, det handlar självklart om fler än en person, men det är ju en som kan sägas vara huvudmannen bakom GR, så jag vet inte vad jag ska skriva faktiskt.
Personlighetsklyvningar är allvarliga saker.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Fakkverk, absolut inte arg - ärliga frågor från min sida!

Från att ha varit ganska medhållande, om än i det tysta, har jag börjat irritera mig mer och mer på allas moralpredikningar men inte kunnat se dessa predikningar manifesteras i beteende på vägarna. Vilket tenderar att få mig att tro att väldigt många gärna ger sken av sig själv som någon helt annan än den man igentligen är.

--

Silwer, du har rätt angående att folks åsikter kan ändras (läs ovan) men att tro att man löser problemet med folks attityd gentemot hojjåkare genom att basha på en person/film/genre - tror JAG inte inte kommer fungera.

Det kommer alltid finnas en hel del folk som inte gillar mc. Punkt! Oftast är det nog inte ens körsättet, de flesta irriterar sig på ljudet enligt min erfarenhet!

--

De flesta av oss har nog köpt en plastraket för att vi gillar köra fort. Annars kunde vi köpt en motard, ER5:a, eller annan MC. Och tro mig, det är INTE GR´s förtjänst/skuld att JAG köpte min och tror inte heller jag träffat någon gjort det heller. Aldrig heller har jag träffat någon som kör som han kör tack vare/på grund av GR eller annan film.

Jag ser underhållningsvärdet i filmerna, riskerna är en del av känslan. Är det rätt eller fel? Vad får er gnista att tända när just du kör hojj?

Jag hör själv inspirerat och ofta i tron att jag har kontroll. Men mycket lite är överlämnat till en själv när man kör - av den anledning är man alltid en fara för andra trafikanter oavsett. Försöker dock köra mer inspirerat på valda sträckor, men hey...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja inte är det att sälja filmer och bli berömd som gör att jag kör hoj iaf.

Man kan ju vara hur bra på att köra som helst, men man kontrollerar ju knappast hur de andra på vägen kör.

Det finns mao inte bara vitt och svart, utan en massa grader där mellan, jag försöker inte att utsätta folk för faror helt enkelt, det är inet det som är det roliga för min del.

Sen kör vi andra ju för fort, så är det ju, men det jämställer oss ändå inte med GR, då tänker man verkligen i enbart svart eller vitt.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Silwer skrev:
Sen kör vi andra ju för fort, så är det ju, men det jämställer oss ändå inte med GR, då tänker man verkligen i enbart svart eller vitt.

Precis detta som jag menar och blir irriterad över. Många tycker att när just de kör fort så är det "under kontroll" eller "inte samma sak" och därmed ges rätten att propagera mot andras fulkörning.

Jag har nog inte kört med någon på plastraket som inte gazar lite extra på turerna. Ännu... Men det kanske bara är "fel folk" jag träffat på och åker med? Jag vet faktiskt inte. Men man bygger ju ens värderingar och åsikter baserat på den värld man lever i - och så här ser min ut! :va

Och nej, jag är inte arg på dig heller Silwer! :)
 

MC Doktorn

Guest
Skrämmande att så många spyr galla på en bara för att man har en annan syn på myten GR än att se honom som någon förebild.

Att han vill skapa rubriker för att sälja sig är det ju ingen tvekan om vilket är helt ok för mig vi lever i ett fritt land och vi väljer.

Men om man inte tål att ifrågasättas ska man inte skapa rubriker. :tummenupp
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Lucius skrev:
Jag ser underhållningsvärdet i filmerna, riskerna är en del av känslan. Är det rätt eller fel?

Det jag vänder mig emot är att GR utsätter andra för livsfara utan deras medgivande, för egen ekonomisk vinnings skull.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top