Ghostrider?

Status
Ej öppen för fler svar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
No1 skrev:
Personlighetsklyvning!!??

Handlar snarare om vad folk TROR sig veta och inget annat...;)

Patrik,
SWT Racing...
Då får vi säga så här, antar att du är ansvarig utgivare av GR filmerna?
Hur kombinerar du isf det hårda trafiksäkerhetsarbetet med filmerna som då tydligen blir värre och värre för varje gång?

Dk1ng

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Ny på g....
Kurt skrev:
Det jag vänder mig emot är att GR utsätter andra för livsfara utan deras medgivande, för egen ekonomisk vinnings skull.

Något som är betydligt mer oroväckande är alla som inte kört hoj särsilt länge och skaffar sig en R1:a eller liknande som första hoj och börjar replikera honom. Folk som inte inser sina begränsningar och vobblar hejvilt på slangen i 150+ ute i trafiken bland andra trafikanter. Hur många trafikanter tror du har gett sitt medgivande till alla de korkade manövrar som förekommer dagligen i trafiken..?

GR är, tycka vad man vill, en mycket duktig förare och tidsrymden där han kör som en dåre är begränsad förutsatt att han inte kör likadant till vardags. Om vi sammanslår den tid som livsfarliga manövrar förekommer ute i trafiken dagligen och ställer dessa i relation till den tid som det krävts för inspelningen av filmerna så är det en liten droppe i havet av livsfarliga manövrar ute i trafiken. Att dessa sedan finns på film står upp till var och en att tycka vad man vill om rent moraliskt. Det som är oroväckande är de betydligt mindre skickliga förare som dagligen utsätter sina medtrafikanter för livsfara genom vansinniga manövrar då de inte inser sin egen begränsning. Vissa av dessa kommer säkerligen inspireras av filmer som GR och det är ju givetvis negativt men frågan är ju om man verkligen ska kritisera filmerna för andra individers bristande omdöme...

Jag är inget stort GR-fan, men jag tycker filmerna har ett underhållningsvärde och man kan bara hoppas att de vet vad de sysslar med och att de minimerar riskerna för allmänheten!

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
GR är på intet sätt unik. Det har körts på detta vis i trafiken under minst 20 år. Rutter som Uppsala Run, Bulten och Bogesund finns över hela landet.

Det har alltid tävlats på olika vägsträckor och det kommer att fortsätta så.

Men, så fort någon filmar det för allmän beskådning, och dessutom tjänar pengar på det... :ajjabajja

Det finns många som kör som Patrik eller värre. Har svårt att se en ändring på det genom diskussioner på ett internetforum. Jag kör sporthoj för att det är kul. Inte för att försöka vara lika tuff som någon annan, eller imponera på moppepojkarna vid korvmojjen.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Det är väl ett satans gnäll på GR hela tiden och vilken fara han utsätter andra för.

Ena sidan vill ha argument för hur trafiksäkerheten är.
Andra sidan bryr sig inte nämnvärt om trafiksäkerhet utan vill mer se en film.

Jag har själv inte sett mer än korta klipp av någon av filmerna (den där han rita Ghostrider med tusch på ryggen - fegis! :) ).

Men ni som klagar på säkerheten, vad är farligast?
Ett rattfyllo i en 50tonslastbil eller GR?
Tio rattfyllon i personbilar eller GR?
Under tiden det tog att klippa GR4 filmen (gissar på 150h+) tog 10 personer livet av sig.

GR, kör hur fan du vill!
Men OM du bombar i en bil med småungar så får du nog räkna med att bli lynschad av SH-mobben resten av livet och förhoppningsvis ger sveriges rättssystem dig ett rejält straff (du är ju hojåkare och ingen krininell främmling så det blir säkert kännbart!).

Jag tror risken är att jag skäller på en främmling som gör sina behov i en trappuppgång och blir ihjäl slagen är större än att jag dör av GRs framfart.

Men så är det, vissa sätter olika mycket på spel.

Det är ett kul mönster i alla GR trådar.
1. Inlägg om GR, vad som helst som innehåller ordet Ghostrider.
2. Några popcorn-gubbar
3. Någon nybörjade som inte lärt sig att gilla ghostrider är som att bli avsugen av en bög* och säger att "HaN e kewl".
4. Några inlägg att GR är en fjant.
5. Någon som inte har något att säga, men måste berätta att han vet vem GR är, genom att "hinta" om det, gärna genom att säga att han inte har aaaaaning + en :rolleyes:
6. No1 svarar efter bästa förmåga och försöker debattera om saker och ting.
7. Tråden ballar ur helt och blir kvalitetsläsning! :)

Upprepar:
Jag är varken för eller emot GR och ser varken upp eller ner på honom eller de som är för eller emot.

//Fredde

*) Det är gött så länge ingen ser det.

EIDT: Stavfel

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
No1 skrev:
Blir filmerna värre och värre!!??

Patrik,
SWT Racing...
"vi skulle chockas av "Uppsala Run" i den kommande filmen".
Om du skriver att vi ska chockas (rätt allvarlig känsla) så antar jag att nästa film är än värre än de som varit?

Nå hur kombinerar du det nu då?

Och till urlöjliga inlägg ovan av arten "varför ska man bry sig".
Den idiotmetoden kan man köra på allt, varför ska man bry sig om alla som tar livet av sig när folk svälter i hjäl i hundrataltusental, eller varför ska man bry sig om alla som svälter ihjäl när världen kan gå under när som helst.

Last edited:

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Frågan jag lite stilla funderar över är: Om GR inte startat sin "karriär" i Sverige, hade då debatten här varit likadan? Vad hade sagts om det var en kille/tjej i exvis Tyskland som dragit 350+ och filmat det för att sen sälja sin film? Dyker ju upp en del filmer där folk öser på fullt, de brukar inte sågas vid fotknölarna här direkt.

Sen kan man ju fundera på hur mycket farligare en repa till Uppsala(visst GR kör ju på andra ställen än där ja) är mot alla de repor som görs på t.ex. Bulten? Visst, vissa provar säkert att köra snabbast möjligt sthlm - uppsala sen de sett GR göra det. Men de som gör det provar säker att ta sig runt Bulten snabbast möjligt oxå för att de hört om alla som kör den sträckan så fort det går.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
fwk skrev:
Frågan jag lite stilla funderar över är: Om GR inte startat sin "karriär" i Sverige, hade då debatten här varit likadan? Vad hade sagts om det var en kille/tjej i exvis Tyskland som dragit 350+ och filmat det för att sen sälja sin film? Dyker ju upp en del filmer där folk öser på fullt, de brukar inte sågas vid fotknölarna här direkt.

.
Men det är ju inte så, nu är det från Sverige liksom de flesta sånna här filmer, kanske för att polisen är ovanligt flata här eller för att just dessa personer finns här, vad vet jag.

Jag hade väl inte hurrat för att det varit en tysk som kört, men jag hade ju inet gått in på ett tyskt forum och skrivit något, förmodligen hade jag just inet vetat så mycket om saken. Men jag kan ju tänka mig att de hade funnits tyskar som protesterat i motsvarande grad, ja jag förstår inte vad du ville få ut med detta?

Last edited:

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Silwer skrev:
Men det är ju inte så, nu är det från Sverige liksom de flesta sånna här filmer, kanske för att polisen är ovanligt flata här eller för att just dessa personer finns här, vad vet jag.

Jag hade väl inte hurrat för att det varit en tysk som kört, men jag hade ju inet gått in på ett tyskt forum och skrivit något, förmodligen hade jag just inet vetat så mycket om saken. Men jag kan ju tänka mig att de hade funnits tyskar som protesterat i motsvarande grad, ja jag förstår inte vad du ville få ut med detta?
Det jag ville få ut var en tanke kring ifall det hade varit annorlunda för vissa(långt ifrån alla) om GR inte kommit från detta land. Hade det moraliserats lika mycket då? Eller hade filmerna hejats på mer som de filmer som dyker upp då och då från utlandet gör här.

Frågan är om de risker GR utsätter medtrafikanterna för hade tagits upp lika flitigt som de gör nu? Är riskerna mindre för att tokracen körs utomlands? Det påverkar väl folk här lika mycket ändå? Det ger oss nog inga färre som kör som idioter på vägen här tyvärr.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
fwk skrev:
Det jag ville få ut var en tanke kring ifall det hade varit annorlunda för vissa(långt ifrån alla) om GR inte kommit från detta land. Hade det moraliserats lika mycket då? Eller hade filmerna hejats på mer som de filmer som dyker upp då och då från utlandet gör här.

Frågan är om de risker GR utsätter medtrafikanterna för hade tagits upp lika flitigt som de gör nu? Är riskerna mindre för att tokracen körs utomlands? Det påverkar väl folk här lika mycket ändå? Det ger oss inga färre som kör som idioter på vägen här tyvärr.
Självklart, MEN I TYSKLAND.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Dk1ng skrev:
Något som är betydligt mer oroväckande är alla som inte kört hoj särsilt länge och skaffar sig en R1:a eller liknande som första hoj

Min första hoj var en R1. Detta va 1999. Körde som ett as gjorde jag på bana / väg me. PB 1:47 på falken med Michelin pilot(gat däck).

Tur att Gr filmerna kom efteråt.....*s* :hihi

Att köpa R1 som första hoj behöver inte alltid betyda "Moppefucko"
Men klart man kan urskilja sambandet.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Dk1ng skrev:
Något som är betydligt mer oroväckande är alla som inte kört hoj särsilt länge och skaffar sig en R1:a eller liknande som första hoj och börjar replikera honom.

Vi behöver inte jämföra företeelser för att kröna den som är värst! Visst, i jämförelse med pedofilibrott är ju Ghostriderfilmerna inget att orda om! Men återigen, varför få inte de trafikanter vars liv GR riskerar för att tjäna pengar en del av intäkterna?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
KarateKid skrev:
Det finns många som kör som Patrik eller värre. Har svårt att se en ändring på det genom diskussioner på ett internetforum.

Om du blev medlem här för att du trodde att du skulle kunna förändra något så lär du nog bli besviken... Diskussioner kan man ha för diskussionens skull!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Silwer skrev:
"vi skulle chockas av "Uppsala Run" i den kommande filmen".
Om du skriver att vi ska chockas (rätt allvarlig känsla) så antar jag att nästa film är än värre än de som varit?
Det skulle ju kunna va som så att man får se GR köra Sthlm-Uppsala på en chopper i laglig hastighet det skulle säkert chocka väldigt många...
Det stod ju även i nåt inlägg att man skulle garva en hel del, vem vet...GR i trafikskola kanske :3freak

Detta är iaf ett saker som förmodligen skulle få mig att dra på smilbanden...

---------------------------------------------------------------------------

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
No1 skrev:
Jupp, VÄRLDENS MEST sålda MOTORCYKEL/STREET MC film är ett jätte "skämt" speciellt i England/Irland med en försäljning på över ett sex siffrigt antal kopior eller kanske är det bara på Sporthoj.com och då ibland en HANDFULL personer läget är så... :va

GR4, kommer 15 oktober och kommer garanterat att bli det största "SKÄMTET" någonsin world wide... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
Damn vad du har fått in kosing på detta, Lyckat affärsdrag, hade du trott det från början? Äger du rättigheterna själv eller är ni många som delar på kakan?

(Får man prata om pengar i landet lagom :va )

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Hultan skrev:
Damn vad du har fått in kosing på detta, Lyckat affärsdrag, hade du trott det från början? Äger du rättigheterna själv eller är ni många som delar på kakan?

(Får man prata om pengar i landet lagom :va )
Du tror väl inte på allvar att han tänker redovisa vinsterna för dig, inse att det går att göra pengar på sånt här och därför görs det.

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
freddexwing skrev:
Men ni som klagar på säkerheten, vad är farligast?
Ett rattfyllo i en 50tonslastbil eller GR?
Tio rattfyllon i personbilar eller GR?
Under tiden det tog att klippa GR4 filmen (gissar på 150h+) tog 10 personer livet av sig.

:tummenupp :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...