Gitarrister på Sporthoj!

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
...för att hålla liv i denna tråden så spammar jag! :)

...progress! Nothing else Matters.....nu har jag bara SOLOT kvar ÄNDÅ! :gnissla
:huvet Varför hinner jag inte med?! GAH!! :D

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
jag börja lira för cirkalisa 6 år sedan i band och vi höll på till i våras :D
Kör på en epiphon som faktiskt håller ganska långt (les paul 56' goldtop). Jag gillar den skarpt fastän den inte går att "runka" på...

Sen köpte jag en svart fender DG5(?) som är väldigt prisvärd, under två tussen.
Just de, sen har jag en boss ME-50 som jag kör igenom hemmabiosystemet. en fattig student som jag har inte råd med nån VOX.

Nån som är kung på fade to black-introt? Det är ju ingen omöjlighet att lära sig, men jag är inte snabb nog för det snabba helt enkelt.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Nån som är kung på fade to black-introt? Det är ju ingen omöjlighet att lära sig, men jag är inte snabb nog för det snabba helt enkelt.
Det kan jag! Man kanske skulle göra en inspelning till. :yoparty

Ska se om jag kan fixa något ikväll...

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Kul tråd!

Själv har jag lirat i 17-18 år. Allt från klassisk gitarr till hårdrock. Allt från solo till trubadur till orkester till coverband till garageband. Självlärd. Fick en gammal skolgitarr av farmor då jag var yngre som jag satt & fingrade på medan jag laddade in spelen på min Vic64 och rätt som det var så fick man till något som lät riktigt....o på den vägen är det. Det är klart, inspirationen och framstegen är ju långt ifrån lika stora idag som i begynnelsen då man satt o lirade 7-8 timmar om dagen. Har dock en liten tumregel. Försöker alltid att "sätta mig" med en gura i tio minuter varje dag.
Ikväll är det spelning på Telias årliga julfest som gäller. Dels kompa till deras eget "skådespel" och kåseri samt rocka loss med coverbandet sedan.

Kör på en PRS Custom samt en Fender Telecaster, Ibanez 12-sträng med Fishman mic samt en Takamine 6 sträng, också med Fishman. Använder till detta en Zoom GFX-7 på en Fender FM 2-tolva samt en Marshall Master Lead.
Andra gitarrer jag har: Harmony stålsträngad akustisk från -39, en Morgan SG ( koreatillverkad historia ) och en Yamaha nylonsträngad klassisk gitarr. Ja, och så har jag faktiskt den gamla skolgitarren kvar också!

EN av mina favoritgitarrister som visar att gittarren kan användas till annat också:http://www.youtube.com/watch?v=GZzUCuCosnE&feature=related

Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Kul tråd!

Själv har jag lirat i 17-18 år. Allt från klassisk gitarr till hårdrock. Allt från solo till trubadur till orkester till coverband till garageband. Självlärd. Fick en gammal skolgitarr av farmor då jag var yngre som jag satt & fingrade på medan jag laddade in spelen på min Vic64 och rätt som det var så fick man till något som lät riktigt....o på den vägen är det. Det är klart, inspirationen och framstegen är ju långt ifrån lika stora idag som i begynnelsen då man satt o lirade 7-8 timmar om dagen. Har dock en liten tumregel. Försöker alltid att "sätta mig" med en gura i tio minuter varje dag.
Ikväll är det spelning på Telias årliga julfest som gäller. Dels kompa till deras eget "skådespel" och kåseri samt rocka loss med coverbandet sedan.

Kör på en PRS Custom samt en Fender Telecaster, Ibanez 12-sträng med Fishman mic samt en Takamine 6 sträng, också med Fishman. Använder till detta en Zoom GFX-7 på en Fender FM 2-tolva samt en Marshall Master Lead.
Andra gitarrer jag har: Harmony stålsträngad akustisk från -39, en Morgan SG ( koreatillverkad historia ) och en Yamaha nylonsträngad klassisk gitarr. Ja, och så har jag faktiskt den gamla skolgitarren kvar också!

EN av mina favoritgitarrister som visar att gittarren kan användas till annat också:http://www.youtube.com/watch?v=GZzUCuCosnE&feature=related

Har en dvd med Tommy och han grymt underhållande, garanaterat en av världens bästa gitarrster:tummenupp

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Husbehovsgitarrist...

Var ett tag insnöad på gammal hederlig deltablues.
Klinkar/klinkade det mesta inom rock, hårdrock, visor plus lite Bellman...

Har spelat lite till och från sedan 1987. Tidvis med mycket långa uppehåll så att man till och med får börja lära sig vissa accord igen.. Ibland jätteintensivt tills fingrarna blöder..

Hatar noter och spelar helst efter tab...

Elgitarrer, pedaler och förstärkare sålda.. Endast en gammal hederlig Yamaha med nylonsträngar finns kvar som mest samlar damm... Dock stämd och spelad på lite igår!

Spelar endast i min egen närvaro med undantag för stort alkoholintag i gott sällskap...

/GG

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Bilder på mina (nuvarande) gitarrer kommer snart. :)

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Det kan jag! Man kanske skulle göra en inspelning till. :yoparty

Ska se om jag kan fixa något ikväll...

jag väntar med höga förväntningar :tuttar fade to black (hela låten) är en låt som verkligen hjälpt mig sätta fart på mina fingrar :) den är helt enkelt så underbart vacker

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
jag väntar med höga förväntningar :tuttar fade to black (hela låten) är en låt som verkligen hjälpt mig sätta fart på mina fingrar :) den är helt enkelt så underbart vacker
Gaah! Insåg att jag var lite ringrostig när det gäller introsolot. Film kommer så fort det sitter...

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
Trevlig tråd.
Själv har jag väl spelat till och från sedan jag var 15 så det är ju 16 år. Men jag har mest spelat aukustiskt hemma vid och som någon nämnde innan men undantag för någon fest då och då man fått ordentligt med alkohol i kroppen. Nu spelar jag elgitarr i ett för tillfället 3-manna band. (Rock/pop/60-tal). Vi håller på att repa inför en eventuell speling i sommar och en i till hösten.. (ska bli kul) Nu mera tar jag gärna fram gitarren på fester utan att ha massa alkohol i kroppen:).
Det var först för ett år sedan som jag börja spela elgitarr så jag försöker bli bättre. Man lär sig nya grejer hela tiden. Jag håller på att försöka bli lite snabbare i fingrarna. (har tagit hjälp av guitar speed trainer)

Prylar som jag har är:
Ibanez stålsträngad
Jasmine Stålsträngad mickad
3 st nylonstängade (en av dom är rep obj. och en är för barnen)
Gregg bennett ukulele
Stagg elgitarr (strata kopia)
Höfner blues elgitarr -65
Ibanez elbas
Peavey bandit förstärkare
Korg A4 pedalbord
Wharfedale PM700 PA + högtalare
+ mickar å dyligt som en sångare behöver.
Sen har jag ett munspel + ställning så man kan spela samtidigt som man spelar guran. :yoparty

www.youtube.com/user/76Bula

Bifogat

• DSC00361.JPG
    DSC00361.JPG
    81.8 KB · Visningar: 69
  • DSC00413.JPG
    DSC00413.JPG
    78.7 KB · Visningar: 57
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Gaah! Insåg att jag var lite ringrostig när det gäller introsolot. Film kommer så fort det sitter...

kanske skulle ordna fram någon slags film jag med, så har vi en liten omröstning om vem som är mest hävymetal :yoparty :rolleyes:
dock har jag ingen förstärkare utan bara en massa pedaler och skit :confused: kör du på förstärkaren när du spelar in eller har du guran pluggad i datorn?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
kanske skulle ordna fram någon slags film jag med, så har vi en liten omröstning om vem som är mest hävymetal :yoparty :rolleyes:
dock har jag ingen förstärkare utan bara en massa pedaler och skit :confused: kör du på förstärkaren när du spelar in eller har du guran pluggad i datorn?
Ja, gör en film du också! Jag kör på förstärkaren vid inspelningarna. Ljudet blir ju helt okej trots att jag spelar in med en vanlig fotokamera (Ixus 40).

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Ja, gör en film du också! Jag kör på förstärkaren vid inspelningarna. Ljudet blir ju helt okej trots att jag spelar in med en vanlig fotokamera (Ixus 40).

okej.. för försöka hitta adaptern från hade 6,3 till 3,5 så borde det väl funka att spela in på linjeingången på datan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln