Gitarrister på Sporthoj!

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Hej hopp!

*Spelat sen jag var typ 10 år dvs ca 20 års tid.
*Spelar mest hårdrock, men har provat på det mesta på musikgymnasium och under musiklärarutbildningen.
*Gitarrer: Eh få se nu.. dom jag har just nu är:
-Ibanez Universe 7-strängad vit (1994)
-Ibanez Jem 10thAnniversary nr 556/850 (1996)
-Brian Moore Custom
-Egenbyggd "fender strata" kopia
-Plus några halvfärdiga gitarrer jag bygger på när jag nån gång har tid.
-Fender stålsträngad akustisk
-Nylonsträngad akustisk, vet inte märket.
*Förstärkare: Rack i tre delar: Marshall valvestate(förstärkardel), Marshall JMP-1 (förförstärkare), T.C.Electronics G-major(effektdel). Plus 2 Marshalllådor med 10tumselement.

Kul med videoklipp. Jag får väl försöka ta mig tid att spela in ett sånt. Jävla jobbet gör ju att man inte hinner spela längre. Annat var det i tonåren, då spelade jag jämt, precis jämt! Brukade spela när jag såg på tv, lite roligare att ha nåt att titta på när man övar skalor och sånt tråkigt shit.
King tråd!:yoparty

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det inget vettigt musikerforum i Sverige? Har vart inne på ett par stycken men det är ingen fart alls på dem verkar det som.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Är här ingen merän Fredd00 som vågar lägga ut nåt som de spelat?
Ludde var också bra igång såg jag =)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag håller fast vid min nylonsträngade Yamaha, som jag har haft sedan jag började min "karriär". Tog lektioner i några år, men övade inte spciellt mycket hemma och uppnådde aldrig någon speciellt hög nivå. Nu blir det mest något väl inövat riff då och då, men sällan mer än så.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Fan så härligt! Du lirar riktigt bra. Sitter här i min ensamhet o har influensa så det skriker om det men det lilla klippet gjorde mig glad i hela kroppen! Tack!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lyssna på Yngwies tre första plattor så har du en hel del kul grooves, riff och bra låtstrukturer. Men du kan ju hoppa över hans solon eller förenkla dem, för ibland så blir det lite för mycket av det goda.

Skickar med "blue", från hans gitarrlektioner (har jag för mig), dock från en senare platta.

[YOUTUBE-ID]SzW8fi8z5C8[/YOUTUBE-ID]

Jag har samtliga Yngwies studioplattor t.om Alchemy, sen tröttnade jag på den typen av gitarrspel, även om det för all del har hjälpt till att forma mig som gitarrist, jag satt ofta och övade arpeggios och speed picking för 7-8 år sedan.

Fast jag tycker inte Yngwie är en speciellt groovy gitarrist, inte som Tommy Bolin, Hendrix, Page eller Blackmore när han var på det humöret men en djävulsk känsla som solist när han lägger manken till.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Vad rekommenderas för gitarr om man vill börja spela?
Har kolla på några paket mellan 1500-2500, men kan ju ingenting vilka märken som är bra..

Tror jag gillar les paul modellen mer än stratocaster, är den svårare att lära sig på eller det kanske inte är någon skillnad.

Tips på paket, modeller eller annat uppskattas gärna :)

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Vad rekommenderas för gitarr om man vill börja spela?
Har kolla på några paket mellan 1500-2500, men kan ju ingenting vilka märken som är bra..

Tror jag gillar les paul modellen mer än stratocaster, är den svårare att lära sig på eller det kanske inte är någon skillnad.

Tips på paket, modeller eller annat uppskattas gärna :)

ska man snåla är www.thomann.de kanon :tummenupp du får vad du betalar för. Finns hur mycket som helst att välja på och du kommer med största sannolikhet ändå att köpa bättre saker om intresset stannar kvar, så det är inte hela världen vad du köper nu. Sen skulle vi ju inte smutsa ner tråden med massa inköpstips var det tänkt :gnissla

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
ska man snåla är www.thomann.de kanon :tummenupp du får vad du betalar för. Finns hur mycket som helst att välja på och du kommer med största sannolikhet ändå att köpa bättre saker om intresset stannar kvar, så det är inte hela världen vad du köper nu. Sen skulle vi ju inte smutsa ner tråden med massa inköpstips var det tänkt :gnissla

Kanske kommer en youtube video om några månader :tummenupp

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...