Gitarrister på Sporthoj!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har lagt ut men jag kan göra det igen... inte för det ör så mycket ös i det men det kanske duger ändå:) http://www.youtube.com/76Bula .. Har inget där jag lirar elgura... men det kommer kanske.:yoparty

Åh, vad mysigt = )
Jättebra ju:)

TheDude har försökt lära mej spela elgitarr jättelänge nu.
Jag är värdelös.
Riktigt dålig.
Fattar absolut inte hur folk kan sjunga samtidigt som de plinkar runt på gitarren!
Jag är impad! =)
 
Last edited:

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Ort
Hemma
Hoj
XJR 1300 -99
Det låter ju hur katten så bra som helst! :yoparty
ALLT behöver inte innebära 500 fingrar i luften i ett världens hårdrocksriff! :)

En får tacka... :) ligger lite i det du skriver... :tummenupp

Åh, vad mysigt = )
Jättebra ju:)

TheDude har försökt lära mej spela elgitarr jättelänge nu.
Jag är värdelös.
Riktigt dålig.
Fattar absolut inte hur folk kan sjunga samtidigt som de plinkar runt på gitarren!
Jag är impad! =)

Då får man buga å bocka:) där kommer komma fler inom kort.
 
Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Inskickat av JKay
Det låter ju hur katten så bra som helst!
ALLT behöver inte innebära 500 fingrar i luften i ett världens hårdrocksriff!
Så sant så sant!! 2000 toner i sekunden är roligt i ungefär 2,5 minuter sedan blir man bara trött...iallafall jag. Visst skickligt är det ,och även jag själv använder mig av ett sweeping arpeggio då och då, men det är mest för att impa på dem som inte vet bättre.
Jag nämnde i ett tidigare inlägg i denna tråd EN av mina favoritartister Tommy Emmanuel. Här kommer ytterligare en guitar-legend som vet vad det handlar om:
http://www.youtube.com/watch?v=iZaZqx9v3dU
( kanske inte det bästa exemplet, men ni får känslan av vad det handlar om )
Att framföra det han gör med sin gitarr....så bakvänt, så enkelt, så "fel", så förbannat bra, vet jag ingen i hela världen förutom honom som klarar av!
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Vad rekommenderas för gitarr om man vill börja spela?
Har kolla på några paket mellan 1500-2500, men kan ju ingenting vilka märken som är bra..

Tror jag gillar les paul modellen mer än stratocaster, är den svårare att lära sig på eller det kanske inte är någon skillnad.

Tips på paket, modeller eller annat uppskattas gärna :)
Gitarr-modellen spelar nog inte så stor roll om man är nybörjare. Man måste ha spelat ett tag för att verkligen känna skillnad på olika gitarrer. Enligt mina personliga erfarenheter så känns en Les Paul-style gitarr klumpigare än Stratocastern. Jag gillar personligen gitarrer med smidig hals, exempelvis Ibanez eller min egen Yamaha. Kolla på någon av de billigaste Ibanez RG-modellerna, det är fina gitarrer (enligt mig).
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
Gitarr-modellen spelar nog inte så stor roll om man är nybörjare. Man måste ha spelat ett tag för att verkligen känna skillnad på olika gitarrer. Enligt mina personliga erfarenheter så känns en Les Paul-style gitarr klumpigare än Stratocastern. Jag gillar personligen gitarrer med smidig hals, exempelvis Ibanez eller min egen Yamaha. Kolla på någon av de billigaste Ibanez RG-modellerna, det är fina gitarrer (enligt mig).

Tack för svar, efter lite sökning ligger nog båda de modellerna lite för högt i pris för min del, man kanske ska satsa på en strata-kopia med smalare hals och en bättre förstärkare än de som ingår i paketen då.

Är Squierer Bullet ok för pengarna?
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Tack för svar, efter lite sökning ligger nog båda de modellerna lite för högt i pris för min del, man kanske ska satsa på en strata-kopia med smalare hals och en bättre förstärkare än de som ingår i paketen då.

Är Squierer Bullet ok för pengarna?
Okej, ja, jag ser nu att de gitarrerna kanske var lite dyra. Tyvärr vet jag inget om Squier Bullet. Kanske någon annan här har något att säga om den.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Tack för svar, efter lite sökning ligger nog båda de modellerna lite för högt i pris för min del, man kanske ska satsa på en strata-kopia med smalare hals och en bättre förstärkare än de som ingår i paketen då.

Är Squierer Bullet ok för pengarna?

Nu kan jag inte uttala mig om just Bullet, men de Squier jag varit i kontakt med har varit väldigt prisvärda gitarrer.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tack för svar, efter lite sökning ligger nog båda de modellerna lite för högt i pris för min del, man kanske ska satsa på en strata-kopia med smalare hals och en bättre förstärkare än de som ingår i paketen då.

Är Squierer Bullet ok för pengarna?

Jag tycker det beror på vad du vill göra egentligen. Jag tycker ju du ska satsa på att lägga mestadelen av pengarna på en gitarr och sen köpa en begagnad stärkare t.ex. Att köpa en billig gitarr för att ha råd med en lite större burk hemma tycker jag är att skjuta sig lite i foten, har du taskigt ekonomiskt precis nu så köp en liten 10W Peavey övningsstärkare för en femhundring och så köper du dig t.ex. en Squier Affinity eller en Washburn X20.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det här är för mig riktigt jäkla grymt gitarrlir, rockmusik på ett vis som verkar vara närmast bortglömt idag.

http://www.youtube.com/watch?v=me1Kvxy1yt8

Hans 100W Hiwatt, En Fender Strata, en fuzzbox och en echoplex, samt de där händerna.....

Vid 1.45 och framåt och sen solot en minut senare... såna där saker görs inte längre. Och vilken sångare! Buzz Shearman lirade i samma liga som de riktigt stora rocksångarna från 70-talet.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Lite mer i blues genren. Billy Gibbons (ZZ-top) lirar lite grundläggande prylar.
Den mannen har ett fantastiskt skägg, I tell you! :hihi

[YOUTUBE-ID]gRYy4OBEvHE[/YOUTUBE-ID]
 

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha rd 125
Jag tänkte köpa mig en billig SG-kopia som jag kan trasha och leka med på scenen:D Även pimpa den lite:yoparty

http://www.thomann.de/se/harley_benton_hbs200bk.htm

900 spänn förfan, men hur dåligt kan det vara egentligen? Man får väl intonera och smörja halsen typ, sänka stränghöjden också antagligen. Sen borde den väl vara spelbar? Eller är det dörr race från början eller?:huvet

Någon som har erfarenhet av detta märke? Det fanns en som kostade några hundralappar mer också, men vad tror ni?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top