Bingo skrev:Den är inte fiktiv. Den är högst reell. En annan, mer grundläggande frågeställninge gäller den nationella självbestämmanderätten. Skall man ge upp någon del av den måste vinsterna vara tydliga och odiskutabla. Det är lustigt att min kära höger, som förväntas vara nationellt sinnad, är redo att ge upp den mot några sketna bodknoddsargument om att "tillväxten blir högre" och annat lika tveksamt som obevisat - alltså mot rent nonsens.
Jag fattar inte negativismen på ja-sidan. Negativa jävlar är de
Reell och reell... Min poäng var väl mest den att vi har lite väl dålig möjlighet att *helt* föra den räntepolitik som önskas, även om den rent formellt ligger hos oss.
Apropå nonsens, präglas inte hela grejen av fantastiska mängder just nonsens? Ett par gånger har jag blivit riktigt förundrad vilken dynga som kommer från båda sidor, för att inte tala om vilka fantastiska, och osannolika, samarbeten som kläcker dem!
Sedan funderade jag att på egen hand faktiskt gå ur EU idag. Läste Berlusconis senaste idiotuttalande, och att den där jävla dåren på nåt sätt företräder mig gör mig mörkrädd.... Men men, man får väl ta det för vad det är.