Skrotnisse
What would Shervin do?
Beware of the manbearpig.Jupp, växter konsumerar ju som vi alla vet just koldioxid.
Miljörörelsen är en sekt och Äl går är deras profet.
Beware of the manbearpig.Jupp, växter konsumerar ju som vi alla vet just koldioxid.
Miljörörelsen är en sekt och Äl går är deras profet.
Personligen sätter jag inte likhetstecken mellan att tvivla på kvällstidningsretoriken i klimathysterin,
men för tydligehetens skull skulle jag inte satsa pengar på att mänskligheten går under, även om det blir relativt stora förändringar i klimatet. Men jag skulle definitivt satsa på att vi kommer att gå under och troligen till stor del självförvållat. Eller så blir det som i Terminator...
Jo, men det känns ju däremot rätt barnsligt att förkasta allt IPCC säger enbart för att några forskares "värsta-scenarion" varit det som kvällspressen brassat upp i jätteformat och alarmerat om...
... är jag inte alls orolig att vi kommer lyckas göra oss oberoende av fossila bränslen.
När man städar en trappa börjar man uppifrån."vi" kommer möjligen klara det relativt smärtfritt om man med "vi" menar folk i västvärlden som vill ersätta sin fordonspark.
Det stora problemet blir hur resten av världen skall lyckas. I en betydande del av världen utgörs huvuddelen av fordons och maskinparken av begagnade/ärvda maskiner/fordon som de knappast kommer kunna ersätta med en helt ny uppsättning miljövänliga dito...
Nu skulle jag kunna skriva att du var barnslig som kallade mig barnslig, men det vore bara barnsligt.
Jag pekade snarare på det klassiska SH-beteendet att man så givet tror att man lyckats ogiltigförklara allt motståndaren säger bara för att man lyckats falsifiera det mest extrema påståendet från denne...
"vi" kommer möjligen klara det relativt smärtfritt om man med "vi" menar folk i västvärlden som vill ersätta sin fordonspark.
Det stora problemet blir hur resten av världen skall lyckas. I en betydande del av världen utgörs huvuddelen av fordons och maskinparken av begagnade/ärvda maskiner/fordon som de knappast kommer kunna ersätta med en helt ny uppsättning miljövänliga dito...
Jag tror faktiskt att det farligaste vi kan göra är att mista vår ödmjukhet inför det faktum att vi bor på en planet med begränsade resurser och att vi just nu ser ut att överandvända dessa. Jag kanske har fel och det går säkert att hitta sidor på nätet som hävdar det men ibland är det som sagt bättre att spela försiktigt...
När man städar en trappa börjar man uppifrån.
När man städar en trappa börjar man uppifrån.
Problemet är inte att vi överanvänder utan att vi är för många. HIV gav hopp men verkar nu vara udner kontroll vilket resulterar i en fullständigt okontrollerad befolkningsökning.
Är det någon förstå-sig-påare, politiker, världsmedborgare, kulturarbetare, vetenskapsinstitut eller annan besserwisser som ens tänker försöka ge sig på den frågan eller ska vi fortsätta låtsas att lösningen på fördelning av jordens resurser stavas My Toyota is Fantastic?
Jag pekade snarare på det klassiska SH-beteendet att man så givet tror att man lyckats ogiltigförklara allt motståndaren säger bara för att man lyckats falsifiera det mest extrema påståendet från denne...
Jag har däremot min egen "konspirationsteori"
:
- Klimathysterin är planterad av världens regeringar just i detta syfte.
Man VET att man måste bryta oljeberoendet.
Man vet att folk inte kommer ta en massa kostnadshöjningar och obehag bara för att man nån gång i framtiden får slut på olja....
BMW´s vätgasmotor var på tapeten i mitten på 90-talet men kvävdes snabbt av media påtryckt i sin tur av oljebolagen och nämdes inte under 10 år.
Det är ju för att oljebolagen (som i sin tur ligger i säng med fordonsindustrin) har varit motståndare till skiftet. Det är juu därför som de oljefria alternativen aldrig kommit någon vart....
"Klimatkonspirationen" är ju alltså en sista utväg att övervinna olje-lobbyn. Eftersom man alltid förlorat det vanliga lobbykriget mot oljelobbyn så har man här hittat ett oslagbart vapen.
Genom att lansera Klimatbluffen så sväljer folk kostnadshöjningar med hull och hår, oljelobbyn blir fienden och fordonsindustrin har inget annat val än att bli "klimatsmarta" om de skall överleva i konkurensen...
Utan det "klimatkonspirationens" kraft hade vi aldrig kunnat slita oss ur oljeberoendet innan de sista dropparna runnit ur de sinande oljefältens kranar...
Tada!
Så ligger det till!
Kom ihåg vart ni läste det först!
Tada!
Så ligger det till!
Kom ihåg vart ni läste det först!
.....Jag pekade snarare på det klassiska SH-beteendet att man så givet tror att man lyckats ogiltigförklara allt motståndaren säger bara för att man lyckats falsifiera det mest extrema påståendet från denne...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari