Gotland Ring 2007 - Actionpics

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Så hemma nu båten kom till nynäs 22:50 var av båten med hojen 23 hemma i Täby 23:40 Men villket piss väder på hemvägen...

Nogger jag var inte ett dugg avis på dej som skulle åka på slicks hela vägen hem :confused:

//Simon

...det gick bra ! Va i täby 23.30, vi kom av lite tidigare än er så jag satt och vänta på att det skulle dra till i backspegeln men vi höll "styrfart" hem tydligen ! Slicks kändes sisådär i rondellerna och på vita linjer mm...

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Nykalkad hoj då antar jag...hoppas du mår bra!

Får se vad försäkringen säger. Men fin skall den bli i vilket fall :tummenupp
Mårten såg ju allt också så det var ju bra. Annars var det missbedömt och klantigt. Men man lär sig man lär sig.

Edit: Jag mår bra ! :tummenupp

Last edited:

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Ett stort tack till Actionpics och alla andra på Gotland Ring. Ett jättestort tack till Christos som fraktade mig och min kvaddade hoj helt hem till Åkersberga!!! Och till Bikerwoman som vågade låna ut sin hoj till mig efter den felbedömda kurvan som ledde till lowsiden :huvet .

Tack för en superhelg, mycket givande. :tummenupp
Snart mår nog hojen bra också!

Snygg tröja (eller det som är kvar) :yoparty Wonderboy!!!

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jomen det blev väl bra det där!

Lagom med körning, trevligt folk och... eh... varmt och gott...

Lite synd på avåkningar, det blev väl lite väl många där ett tag som jag antar till stor del kan skyllas på bristande koncentration/uttorkning. Att gå ner på 15-minuterspass tror jag var väldigt bra, att bara köra ett uppvärmningsvarv kanske man kan titta över och utvärdera.

Vad gäller den däcksdiskussion som alltid finns på Gotland så vill jag bara nämna att jag har kört på ett och samma däck (vände iofs på det efter lördag lunch) hela helgen, ett SC 0 slicks. Detta däck har även gått en heldag på mantorp innan. Hemligheten (?) verkar vara luft, massor med luft. Jag tankade i 2.5 kg i det kalla däcket, borde blivit upp emot 3kg+lite växel när det kom lite värme i det. Det höll kalas, det var först de två sista passen på söndagen som det började jazza runt lite väl spännande och det var läge att sänka tempot ganska rejält, men sladda är ju kul det med!

Ok, jag kan avslöja att trxen inte är det effektstinna monster den ser ut att vara så visst, det sliter säkert lite mindre. Samtidigt vill jag nog påstå att jag i allfall inte la på gas varken minst eller sist ut ur kurvorna, så det borde tagit ut varandra lite grann.

Om någon vill bidra ekonomiskt till att få väck den oljestinkande skralthögen från banorna nästa år så är det bara att skicka ett pm så får ni ett kontonummer :gnissla

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
...
Om någon vill bidra ekonomiskt till att få väck den oljestinkande skralthögen från banorna nästa år så är det bara att skicka ett pm så får ni ett kontonummer :gnissla
Jag skulle snarare propsa på en fond för monstrets bevarande! Ett rent nöje att se hur det effektsvaga, broms- och dämparlösa fordonet framförs...

Får annars instämma i kören, men kryssa gärna i 'måttlig värme' nästa gång ni beställer väder.

Dr.Bike

Guest

Vad gäller den däcksdiskussion som alltid finns på Gotland så vill jag bara nämna att jag har kört på ett och samma däck (vände iofs på det efter lördag lunch) hela helgen, ett SC 0 slicks. Detta däck har även gått en heldag på mantorp innan. Hemligheten (?) verkar vara luft, massor med luft. Jag tankade i 2.5 kg i det kalla däcket, borde blivit upp emot 3kg+lite växel när det kom lite värme i det.

Som jag skrev på annan plats: töm inte ur mer än ca 3 hekto (0,3 bar) från vad du har på gata.
Vad gäller slicks så vet jag inte, men tydligt är att folk har välldigt låga tryck generellt. Prova således med mer än du brukar ha på bana.
Fler gjorde samma upptäckt denna gotlandssejour nämligen: Bättre fäste, mindre slitage.

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Ja nu landar man hemma igen efter den andra underbara 3-dagarn på Gotland.:yoparty

Det är första gången jag har kört så mycket att jag nästan mått illa,
så det kommer nog ta en hel vecka innan jag har återhämtat mig ordentligt. :fakta

Tack till Lillan, Marcus, Actionpics Crew, alla andra instruktörer, alla deltagare
men ett ännu större tack till Tellan som lånade ut sin hoj till mig:bow :bow

// Instruktören på den svarta Millen

Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tur att jag kom hem, nu började kylarvätskan droppa och den bluddrar på tvåan och trean. :gnissla

Men men, snart så är jag på "benen" igen :tummenupp

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Tack för en grymt bra helg!

Alla ni som arrangerar det här gör som vanligt ett sjukt bra jobb och jag hoppas ni orkar fortsätta att dra ihop bankörningar i många år framöver (och gärna på Gotland såklart).

Jag är stel som en gammal kärring idag men det var det värt tusen gånger om.

/ S. Toppkloss

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
Vilken helg!

tanken går till de som agerade bakom kulisserna, danke banke!

Stackars spaggemoppen går en bit till visst:D

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
Som jag skrev på annan plats: töm inte ur mer än ca 3 hekto (0,3 bar) från vad du har på gata.
Vad gäller slicks så vet jag inte, men tydligt är att folk har välldigt låga tryck generellt. Prova således med mer än du brukar ha på bana.
Fler gjorde samma upptäckt denna gotlandssejour nämligen: Bättre fäste, mindre slitage.

Själv så ändrade jag inte alls, körde med ca 2,3 på mina pilotpower 2ct och dom ser väldigt ok ut för tre dagar på bana. bra fäste, fick lite släpp de sista passen efter att jag besökt öhlins och ändrat lite på dämparna, vet inte om det var däcken som blivit lite trötta eller om det var inställningarna eller en kombo. Hur som helst väldigt nöjd med dem (jag verkar ju vara den enda).

Stort tack till actionpics och öhlins.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Två helt galet roliga helger! :yoparty

Jag har skrattat mig fördärvad, viftat axeln ur led med både flaggor och sopborstar, bränt mig i solen, frusit i regnet, skrattat lite till, och däremellan suttit på en trapp vid havet med solnedgången i horisonten och den sprakande brasan i ryggen.

Mitt knä sätter stopp för alltför mycket körande i år, men alla fantastiska och galna människor som vi omges av en sån här helg gör att det är nästan lika kul ändå.
Kollektivet i Kappelshamn gjorde dessutom kvällarna trevliga och hysteriska.
Tack för det :tummenupp

För övrig vill jag bara säga:
DU HAR PM!!!!!!!! DOM KLÄCKS!!!!!!! :rofl :rofl

jenny_

www.potatoesmc.com
Gick med
25 May 2007
Hoj
r6 -03 +gubbens ktm 690 smc
Har också haft två fantastiskt skojiga helger i kalkbrottet,kramp i magen av allt skratt å träningsvärk i benen av lite hojåkande..
Å historien om kokosbollarna blir bättre å bättre...
Betsy du har PM:banana

Oj jag glömde tack Jocke för den fantastiska maten,du rockar fett:yoparty

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Kan bara hålla med, tack för en super bra helg!

Tycker det var alldeles lagom med 15min pass i värmen, det vore väl synd o klaga men jösses va svettigt de blev!
Hade heller inga problem med mina Pilot Power 2CT, körde med 2,3 fram och 2,4 bak och har fortfarande lite liv kvar i dem efter 3 dagar.
Hade personligen stora problem att hitta fart och körställning på nya hojen men 3´e dagen började det kännas något bättre.

/N

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Tack! alla deltagare, medarbetare och Liwa & Marcus för två fantastiska helger och en underbar vecka på Gotland och Gotland Ring.

Jag hoppas att alla deltagare är nöjda, och känner att ni haft en spännande och utvecklande helg.

Det kommer finnas filmer från båda helgerna och dom flesta grupper, på www.eskilsson-racing.se

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Saknar du ditt ryggskydd från andra helgen?

Det återfås mot beskrivning... :)

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Snart flera stycken
Kalas

Tack till Alla på actionpics för 3 sjukt varma och roliga dagar:tummenupp
Grymt nöjd och varvtiderna va ganska ok 1.29.5
Måste åka dit snarast o tjuvträna lite så man har en chans mot Petter och Eskilsson.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Vill tacka alla som gjorde helgerna på Gotland till de bästa vi kan minnas! Längtar redan till nästa års äventyr!

Tack Lillan och Marcus för att ni valde att låta mig prova köra som instruktör, hoppas ni tyckte det fungerade lika bra som jag gjorde.

Tack till alla duktiga deltagare vars utveckling var kul att följa.

Ses på banorna!

//Petter

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar