Jomen det blev väl bra det där!
Lagom med körning, trevligt folk och... eh... varmt och gott...
Lite synd på avåkningar, det blev väl lite väl många där ett tag som jag antar till stor del kan skyllas på bristande koncentration/uttorkning. Att gå ner på 15-minuterspass tror jag var väldigt bra, att bara köra ett uppvärmningsvarv kanske man kan titta över och utvärdera.
Vad gäller den däcksdiskussion som alltid finns på Gotland så vill jag bara nämna att jag har kört på ett och samma däck (vände iofs på det efter lördag lunch) hela helgen, ett SC 0 slicks. Detta däck har även gått en heldag på mantorp innan. Hemligheten (?) verkar vara luft, massor med luft. Jag tankade i 2.5 kg i det kalla däcket, borde blivit upp emot 3kg+lite växel när det kom lite värme i det. Det höll kalas, det var först de två sista passen på söndagen som det började jazza runt lite väl spännande och det var läge att sänka tempot ganska rejält, men sladda är ju kul det med!
Ok, jag kan avslöja att trxen inte är det effektstinna monster den ser ut att vara så visst, det sliter säkert lite mindre. Samtidigt vill jag nog påstå att jag i allfall inte la på gas varken minst eller sist ut ur kurvorna, så det borde tagit ut varandra lite grann.
Om någon vill bidra ekonomiskt till att få väck den oljestinkande skralthögen från banorna nästa år så är det bara att skicka ett pm så får ni ett kontonummer