Grattis Sverige!

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Å andra sidan arbetar hon alla dygnets vakna timmar med att representera Sverige och kungahuset. Det vore kul att se dig (eller någon annan kritiker) lägga ned ett sådant arbete.:tummenupp

Totalt odemokratiskt, när valdes hon av befolkningen för att representera Sverige ?

Du tror väl ändå inte att hon representerar Sverige 24h/dygn ?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Folk måste vakna upp och inse och monarkin är riktigt dåligt för Sverige, ska vi inte ses som moderna i Sverige ?

Över 50% av svenska folket är mot monarki.
Det är ju modernt att vara retro. Bevarandet av en hundraårig tradition som numera är helt avpolitiserad och maktlös är ju oerhört modernt. Att förvandla en historiskt sett brutal styrelseform till ett av världens bästa marknadsföringsjippon är ju så 2010 att världens samlade PR-byråer blir blöta i trosorna.

Ta en fempoängskurs i statistik innan du drar fram opinionsundersökningar. :tummenupp

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Jag pröjsar gärna hennes studier.

Jag är övertygad om att skulle det vara valfritt att stödja monarkin så skulle den accepteras mycket mer. Du skulle kunna ge 10000kr/mån och själv skulle jag ge 0 kr.
Vi skulle alla bli nöjda och glada.

Du skulle kunna avsätta hur mycket du vill och själv lägger jag min inkomst på annat.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Totalt odemokratiskt, när valdes hon av befolkningen för att representera Sverige ?

Du tror väl ändå inte att hon representerar Sverige 24h/dygn ?
När hon föddes. Det står i grundlagarna. :fakta

Nej, det var därför jag skrev "dygnets vakna timmar" och såväl "Sverige som kungahuset". Hon har "alltid" ögonen på sig och måste leva med det. Undantaget är väl när hon bajsar. Precis som en vanlig människa.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Ifall man är emot monarkin som alla demokratiskt lagda människor utan någon sorts diagnos bör vara så står det ju för ungefär allting som är fel i världen. Och ifall man är rojalist så kan man ju tycka att hon ska ge fan i att gifta sig med nån jävla bonde från ockelbo.

Det är ju minst sagt fascinerande att du såsom varande demokrat utan någon sorts diagnos anser - om än något inlindat - att Victoria i egenskap av kronprinsessa inte skall få gifta sig med vem hon vill.:lol

Rojalister utan diagnos anser självfallet att det står henne fritt att gifta sig med vem hon vill.:fakta

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag är övertygad om att skulle det vara valfritt att stödja monarkin så skulle den accepteras mycket mer. Du skulle kunna ge 10000kr/mån och själv skulle jag ge 0 kr.
Vi skulle alla bli nöjda och glada.

Du skulle kunna avsätta hur mycket du vill och själv lägger jag min inkomst på annat.

Men nu ere så här snuttjulle att du kan inte pröjsa tex. vägskatt BARA till dom vägarna du kör på utan det går till alla rikets bombarsträckor.

Samma sak med representationen av Moder Svea.

Gillar du inte det kan du ju bidra till Peter Ahtins pack och verka mot monarkin men det är inte heller gratis som du vill ha det.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det är ju minst sagt fascinerande att du såsom varande demokrat utan någon sorts diagnos anser - om än något inlindat - att Victoria i egenskap av kronprinsessa inte skall få gifta sig med vem hon vill.:lol

Rojalister utan diagnos anser självfallet att det står henne fritt att gifta sig med vem hon vill.:fakta

Jag säger inte att jag tycker det. Men ifall man är rojalist så ska man väl ändå tycka att adeln ska vara adlig? Annars finns det väl inte ens skuggan av en anledning till att det ska finnas ett kungahus. Ifall kungligheterna ska beblanda sig med bönderna så blir det ju verkligen bara en jätterik familj som staten försörjer.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Folk måste vakna upp och inse och monarkin är riktigt dåligt för Sverige, ska vi inte ses som moderna i Sverige ?

Över 50% av svenska folket är mot monarki.

jopp men bara ETT parti i regeringshuset visade det
länge leve vänstern.

(dock hadde svt en kamera hemma hos han)
sossarna ska väll vara mot monarkin åxxå men demona bryrsig nog inte

Moderaterna
och
Folkpartiet är väll monarki vänligast:va

ja ja det är val i höst:tummenupp

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Den grundlagen som du hänvisar till är flera hundra år.
Helt omodern i dagen samhälle. Dags för omröstning nu !!
Nja. SO är förvisso 200 år ung. Men den kognatiska tronföljden kom väl samtidigt som 1974 års RF eller strax därefter.

Oavsett är det RF som behandlar statsskicket och det är bara 35 år sedan. :tummenupp

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag säger inte att jag tycker det. Men ifall man är rojalist så ska man väl ändå tycka att adeln ska vara adlig? Annars finns det väl inte ens skuggan av en anledning till att det ska finnas ett kungahus. Ifall kungligheterna ska beblanda sig med bönderna så blir det ju verkligen bara en jätterik familj som staten försörjer.

Det är klart att adeln får vara adlig. Riddarhuset är väl numera skilt från staten och sköter sig själva, så det är knappast något som någon behöver ha synpunkter på. Huruvida det skulle vara bättre om kungafamiljen beblandar sig med adel än med bönder må vara upp till var och en. Själv tycker jag det är kunglighheternas ensak att själva bestämma vem de vill gifta sig med eller i övrigt umgås med. Min högst personliga åsikt är att Victoria genom att gifta sig med ockelbobonden faktiskt visar att hon inte är förmer än vem som helst. Ett sympatiskt drag hos henne.:)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Nja. SO är förvisso 200 år ung. Men den kognatiska tronföljden kom väl samtidigt som 1974 års RF eller strax därefter.

Oavsett är det RF som behandlar statsskicket och det är bara 35 år sedan. :tummenupp

gillar dit val av avatar:tummenupp

den första prins pussen

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Ifall kungligheterna ska beblanda sig med bönderna så blir det ju verkligen bara en jätterik familj som staten försörjer.
Precis som en president alltså, men med den skillnaden att en presidentfamilj inte ens är hälften så cool som en kungafamilj. Kolla på Finland. Där kan vi snacka anonymitet och en stor miss i marknadsföringen av hemlandet.

Valet är alltså: Rik kungafamilj baserad på traditioner och internationellt erkänt som ytte-putte-gulligt ELLER rik presidentfamilj. :rolleyes:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Den grundlagen som du hänvisar till är flera hundra år.
Helt omodern i dagen samhälle. Dags för omröstning nu !!

Det finns sju paragrafer i successionsordningen. sex av dessa fick sin nuvarande utformning 1979, den sjunde är från 1921. Inte särskilt omodernt således.:lol

Vår nuvarande konstitutionella monarki, utreddes och beslutades i början av 70-talet. Det rådde bred politisk enighet mellan partierna om denna. Den är således såväl demokratiskt tillkommen, som tämligen modern.

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Valet är alltså: Rik kungafamilj baserad på traditioner och internationellt erkänt som ytte-putte-gulligt ELLER rik presidentfamilj. :rolleyes:

Så du tror att vi måste välja mellan ovan ?

Tänk till lite så inser du snart att valen inte alls står mellan ovan 2 utan så många vi själv kan hitta på, till skillnad från tex. en fysiklag.

FullThrottle

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2010
Hoj
Yamaha
Det finns sju paragrafer i successionsordningen. sex av dessa fick sin nuvarande utformning 1979, den sjunde är från 1921. Inte särskilt omodernt således.:lol

Dags för dig att läsa på om successionsordningen

Monarkin är en skam för Sverige. Tänk på att vi är så moderna inom många andra områden som tex. IT och så har vi kvar skamfläcken monarki.

Idag är det en mörk dag i Sveriges historia, från miljontals medborgare har det motvilligt tagits skattemedel för att finansiera monarkin.

Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Dags för dig att läsa på om successionsordningen

Monarkin är en skam för Sverige. Tänk på att vi är så moderna inom många andra områden som tex. IT och så har vi kvar skamfläcken monarki.

Såere.

Idag är det en mörk dag i Sveriges historia, från miljontals medborgare har det motvilligt tagits skattemedel för att finansiera monarkin.
Det har finansierats en folkfest. Vill man inte delta är det bara att sitta hemma. Trist för dig. :)

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...