Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Liwa1 skrev:
Jag bad flera gånger om att få ha en manlig gridboy, men nääää det gick inte vägen. Det var bara att sitta där och se en tjej hålla i paraplyet med stringtroser och en framför bilen i stringtroser. Som tjej är det ju jättekul att titta på det.


Ja, ni ser. Det är en win-win situation för alla. :tummenupp
 

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ale kommun
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
sundaman81 skrev:
2387066 Det är alltid dom fula brudarna som är avundsjuka och gapar och skriker hur förnedrande det är.....Dom önskar nog att dom hade utseende och självförtroende att kunna göra samma sak.

Så låt tjejerna vara ifred och göra sina egna val!!

Kunde inte ha sagt det bättre själv :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
björn.e skrev:
2392694 Av allt som nämts i denna tråd. Taskigt självförtoende,ätstörningar, känsla av att inte duga osv.

björn

Oj - ingen aning. Det känns som en helt annan diskussion.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
duckie skrev:
2392644 Jo, vi har förstått att du haft slut på argument länge.
Inte alls, men jag visste att du skulle nappa på den :)
Det visste nog en hel del andra också ...

"Alma" heter låten, "That was the year that was" heter LP:n, Tom Lehrer, 1966 ...
Dvs inget uttryck som jag hittat på, men som sagt, jag visste ... :D
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
elwe skrev:
2393058 Inte alls, men jag visste att du skulle nappa på den :)
Det visste nog en hel del andra också ...

"Alma" heter låten, "That was the year that was" heter LP:n, Tom Lehrer, 1966 ...
Dvs inget uttryck som jag hittat på, men som sagt, jag visste ... :D

Vad är ditt problem? Starta om tråd om det då, vetja.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Gudars va synd det är om en del, dom vet inte sitt eget bästa. Tur att andra träder in och hjälper!
 

Fist Woman

Guest
De flesta gridgirls jag sett är lönnfeta apskaft som måste ha högklackat för nå över styret på hojarna. Fett är äckligt. Kvinnor skall vara liksom män, magra och muskulösa, bröst (eller pattar som de flesta här brukar skriva), vad skall man ha dem till?
Jämställda kvinnor behöver ingen BH!
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
duckie skrev:
2393080 Vad är ditt problem? Starta om tråd om det då, vetja.
Jag har inga problem alls, ja mer än att ölen är på nedre våningen och jag är uppe.
Men ... hur är det för dig? Det börjar låta lite surt och ansträngt i dina inlägg ... Du tar väl inte i för mycket?
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
JTarnstrom skrev:
2387090 Jag är på plats för att kolla på racing, inte brudar. Och om man ska tänka sig att sporten ska locka hela familjen så tror jag nog att det är fler än en sambo/fru/flickvän som suckar trött när de ser paraplybrudarna. Känns uppriktigt sagt inte speciellt viktigt att ha grid girls och finns de de som stör sig på dem så verkar det enklare att byta ut dem mot något annat.
Tärnström
Bästa inlägget i tråden, så den bör upprepas (såklart krävdes det en vuxen man att säga det).
Tjejer är vackra och jag ser fenomenet - att använda kvinnor som en festlig detalj - som en komplimang. MEN... det största problemet med gridgirls är att det signalerar till kvinnor (och barn) att "det här arrangemanget är inget för dig". =Inte bra. Jag vill ha fler tjejer PÅ hojarna, som unga tjejer framför TV-apparaterna kan identifiera sig med och inspireras av.
 

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
björn.e skrev:
2392740 Men om det du skriver stämmer att vi uppfostrar barnen fel, så är ju den här diskussionen menigslös:va . För då har vi ju gjort fel från början. Media spärr då bara på en grund som redan är lagd.

Självklart är inte diskussionen meningslös. Det är knappast så lätt att man kan säga att det startar med föräldrarna. De är ju själva påverkade sedan urminnes tider av de attityder som råder gentemot könen i samhället. Det gäller nog att inse att ALLT påverkar (om man inte tror på att våra attityder påverkas av olika yttringar i samhället så säger man emot vetenskapen. Någon i den här tråden tyckte att man ska tänka själv - man kan gärna tro att man är opåverkbar men det har påvisats om och om igen i socialpsykologiska experiment att vi människor är ytterst påverkbara även av stimuli som ser helt oskyldiga ut. Några som är MYCKET medvetna om hur vi människor fungerar är reklammakarna. Hela deras jobb går ut på att påverka våra attityder.) Därmed har även en sådan sak som grid girls en betydelse för folks attityder, både i att det skapar en bild av motorsporten som grabbig och något som tjejer inte ska delta i annat än genom att vara passiva och se vackra ut. Att hitta på något mer positivt än grid girls är ett oerhört lätt steg att ta för SVEMO och andra ansvariga. Och ska man tro diskussionen här så är det nog både en och annan gosse som skulle må bra av det.

Sedan undrar jag hur det är fatt med alla dessa som tjatar om att tjejerna inte tar skada av att vara grid girls. Saknar ni helt förmåga att förstå debatten? Har ni läst tråden från början? Om tjejerna mår bra elle rinte av att vara grid girls är ju helt irrelevant för diskussionen.

Tärnström
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Bra skrivet!!!:tummenupp

JTarnstrom skrev:
2393217 Självklart är inte diskussionen meningslös. Det är knappast så lätt att man kan säga att det startar med föräldrarna. De är ju själva påverkade sedan urminnes tider av de attityder som råder gentemot könen i samhället. Det gäller nog att inse att ALLT påverkar (om man inte tror på att våra attityder påverkas av olika yttringar i samhället så säger man emot vetenskapen. Någon i den här tråden tyckte att man ska tänka själv - man kan gärna tro att man är opåverkbar men det har påvisats om och om igen i socialpsykologiska experiment att vi människor är ytterst påverkbara även av stimuli som ser helt oskyldiga ut. Några som är MYCKET medvetna om hur vi människor fungerar är reklammakarna. Hela deras jobb går ut på att påverka våra attityder.) Därmed har även en sådan sak som grid girls en betydelse för folks attityder, både i att det skapar en bild av motorsporten som grabbig och något som tjejer inte ska delta i annat än genom att vara passiva och se vackra ut. Att hitta på något mer positivt än grid girls är ett oerhört lätt steg att ta för SVEMO och andra ansvariga. Och ska man tro diskussionen här så är det nog både en och annan gosse som skulle må bra av det.

Sedan undrar jag hur det är fatt med alla dessa som tjatar om att tjejerna inte tar skada av att vara grid girls. Saknar ni helt förmåga att förstå debatten? Har ni läst tråden från början? Om tjejerna mår bra elle rinte av att vara grid girls är ju helt irrelevant för diskussionen.

Tärnström
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
JTarnstrom skrev:
2393217 Det är knappast så lätt att man kan säga att det startar med föräldrarna. De är ju själva påverkade sedan urminnes tider av de attityder som råder gentemot könen i samhället ....
Spännande att du sitter på den absoluta sanningen och att alla generationer före dig har haft fel .... :D
 

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
Rexy -07
själv är jag för gridgirls, det ser ju bra ut. och så är det ju för sponsorernas skull också. jag förstår inte vad som är fel. skall man ha killar istället? och så feministerna, vad fan det är ju ett kvinnodominerat yrke :tuttar
En kille kan aldrig vara lika vacker som en tjej, så enkelt är det!!!:)
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tjejen, såg jag att du satt och svettades som en gris på hojen och jag kunde hjälpa dig genom att skugga dig med ett paraply så självklart hade jag kommit till undsättning, men inte f-n i badkläder :D


Bikerbitch skrev:
2392882 Den har alla rätt till, sin åsikt alltså. Så det är kört att be dig vara paraplyflicka alltså? Damn sweetie:tuttar
 

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
elwe skrev:
2393278 Spännande att du sitter på den absoluta sanningen och att alla generationer före dig har haft fel .... :D

Om vi alla hade gått i ledband, och inte tänkt själva (som du är så mån om att framhålla) så hade slaveriet fortfarande existerat; kvinnor hade saknat rösträtt: kättare hade bränts på bål och barn hade behandlats som små vuxna (med allt vad det innebär)...

Tycker att det vore bättre om du försökte ge dig på en saklig argumentation i stället för att raljera.



Tärnström
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tillför något istället istället för att klanka på folk som inte delar din åsikt *gääsp*

elwe skrev:
2393278 Spännande att du sitter på den absoluta sanningen och att alla generationer före dig har haft fel .... :D
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Bara naturligt

Nakenhet väcker dina sinnen och öppnar upp din mottaglighet. Detta är en fullt naturlig reaktion och är givetvis anledningen till att den används flitigt inom reklamen.

Reaktionen ökar med _din_ bedömning av skönhet. Det vill säga ju vackrare du finner personen desto vaknare blir du. Det gäller alltid att hitta den bästa avelspartnern.

Självklart känner du dig hotad då du finner en person av samma kön som, återigen, _du_ finner dig vackrare än dig själv. Bekräftelse från många håll om din egen vackerhet ökar på dina chanser att när du träffar din optimala partner så kan du få denna.

VARFÖR, varför kan vi inte bara acceptera detta och sedan låta fri vilja råda?

Påverkar det våra medmänniskor? Ja, absolut! Är det negativt? Nej, givetvis inte! Det är hur vi hanterar det som är negativt!

Skönhet är bara en mänsklig EGENSKAP av många. Hur svårt är det att förstå det? Låt dem med denna egenskap utnyttja den! Varför ska de inte få det?

Jag önskar bara vi hade lagt ner mer tid på att lära varandra och framför allt vår nästa generation detta istället för att springa runt och skrika efter förbud så fort något känns hotande. För när nakenheten är förbjuden - vad blir då nästa?

Jaja, en öl blandad med whiskey ligger bakom det här så om du kommit hit så ber jag om ursäkt redan nu ;)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
TukTuk skrev:
2393439
Självklart känner du dig hotad då du finner en person av samma kön som, återigen, _du_ finner dig vackrare än dig själv. Bekräftelse från många håll om din egen vackerhet ökar på dina chanser att när du träffar din optimala partner så kan du få denna.


Äntligen! Där satt den!

Nu kan väl nån stänga tråden, för nu behövs det ju inte ältas mer!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tycker att det borde vara upp till var och en.
Om man så vill ha en gridgirl, en gridboy eller en clown.
Börjar jag tävla nästa år vill jag ha en av varje :hihi

I roadracing är vi rätt så många tjejer som kör och jag hoppas på att antalet bara ökar. Blir folk lika upprörda om jag som kvinnligförare skulle ha en snygg, vältränad lättklädd hunk eller en snygg lättklädd kvinna?

Vart har den egna viljan och ansvaret tagit vägen?

Naket är vackert.

Vad är skillnaden på att flickvänner, fruar, vänner med mera springer halvnakna i depån och att det står halvnaka fruntimmer på griden?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top