Trinity
I love Honda 4-ever
Tror du att den ultimata drömmen för alla tjejer är att operera brösten och stå framför kameran? Har inte sett ett enda inlägg i denna tråd som jag tolkat som avundsjuka!
Har inget emot att tjejer modellar, har faktiskt gjort det själv en gång i tiden men du verkar aktivt vilja missförstå poängen och inte ha något som helst konsekvenstänk. Tror defenitivt inte att det går någon som helst nöd på Gridgirlsen, det är ofta modeller med skinn på näsan som jobbar hårt om de skall komma någon vart. Problemet är vad man sänder för signaler inom motorsporten genom att betala för lättklädda tjejer skall dra blickarna till sig genom en menlös uppgift (att hålla ett paraply).
Är oxå nyfiken på studien som du skriver om eftersom det i alla år har pratats om att det är tvärtom........
Det är ingen här som har hävdat motsatsen. Jag hoppas för guds skull inte att jämställdhetsdebatten går så långt att halva styrkan på brandstationer består av tjejer på 60 kg! Vem vill bli räddad av någon som inte orkar bära en om det skulle behövas? Vem har "bitchat" om det? Vad har fysiska förutsättningar, strid och muskler med denna debatt att göra? Menar du att du inte klarar av att hålla ett paraply?
Jämställdhet för mig är att man skall ha samma förutsättningar här i livet i den mån det går. Inte att könskvotera men heller inte diskriminera någon grupp i samhället. Allt inom rim och reson. Män är män och kvinnor är kvinnor, så är det bara.
Har aldrig hävdat att det går någon nöd på gridgirlsen, tror heller inte att de är korkade på något sätt. MEN det ger enligt mig tokiga signaler till samhället och den yngre generationen!
Har inget emot att tjejer modellar, har faktiskt gjort det själv en gång i tiden men du verkar aktivt vilja missförstå poängen och inte ha något som helst konsekvenstänk. Tror defenitivt inte att det går någon som helst nöd på Gridgirlsen, det är ofta modeller med skinn på näsan som jobbar hårt om de skall komma någon vart. Problemet är vad man sänder för signaler inom motorsporten genom att betala för lättklädda tjejer skall dra blickarna till sig genom en menlös uppgift (att hålla ett paraply).
Är oxå nyfiken på studien som du skriver om eftersom det i alla år har pratats om att det är tvärtom........
burner skrev:2391531Ett stort problem du verkar ha är att du endast ser problemen ur din egen synvinkel och vill att ALLA ANDRA också skall se det från din synvinkel.
På detta sätt löses inga problem.
Prova att vända på steken och se det från det motsatta könets synvinkel också, eller är det för svårt för dig att göra då kvinnor alltid har rätt och män är svin/grisar/sexfanatiker/äckliga osv.... ???
Lönen för lika arbete bör förstås vara samma om även bakgrunden är samma, det är just det som det inte alltid är.
Studier har visat att männen ofta har en något längre utbildningstid bakom sig.
Vidare har studier har visat att bakgrunden sällan är lika om man nu hittar 2 st personen som utför exakt samma arbetsuppgifter.
För övrigt så är hela tråden löjlig.
Troligen så har ingen tvingat dessa tjejer till att vara grid-girls så troligen så
lider dom inte av det.
Är det avundsjuka jag ser hos många tjejer här inne ?, många tjejer drömmer om ett liv framför kameran och om uppmärksamhet.
Det är ingen här som har hävdat motsatsen. Jag hoppas för guds skull inte att jämställdhetsdebatten går så långt att halva styrkan på brandstationer består av tjejer på 60 kg! Vem vill bli räddad av någon som inte orkar bära en om det skulle behövas? Vem har "bitchat" om det? Vad har fysiska förutsättningar, strid och muskler med denna debatt att göra? Menar du att du inte klarar av att hålla ett paraply?
Jämställdhet för mig är att man skall ha samma förutsättningar här i livet i den mån det går. Inte att könskvotera men heller inte diskriminera någon grupp i samhället. Allt inom rim och reson. Män är män och kvinnor är kvinnor, så är det bara.
Har aldrig hävdat att det går någon nöd på gridgirlsen, tror heller inte att de är korkade på något sätt. MEN det ger enligt mig tokiga signaler till samhället och den yngre generationen!
Argyle skrev:2391431Killar har 25% mer muskler och ett hormon som är mer explosivt och aggresivt, en kropp som är gjord för strid och arbete. Tjejer har 25% mindre muskler och en kropp som inte är gjord för strid och ett hormon som är lugnare och mer "värnande".
Vi är inte exakt lika, vi har olika fysiska förutsättningar här i världen, därav är vissa jobb mer lämpade för killar och andra jobb mer lämpade för tjejer. Det är inget att bitcha om eller gnälla om.
När det gäller gridgirls så blir dom dåligt behandlade? Har dom inte rätt lön för sitt jobb eller vad handlar allt om?
Va f*n gridgirls är SHOW, det är inte på liv eller död, det är show. Det är inte förnedrande på något sätt, då hade dom troligen inte haft några gridgirls i depån eller på startlinjen. Skulle dessutom vara som så att det är kallt en dag så är ju tjejerna mer påklädda eller inga i huvudtaget alls.
Jag fattar inte var ifrån den här jämnställdhets attityden kommer ifrån? I Sverige tar vissa saker folk åt huvudet, dom blir skogstokiga, ska hacka i vartenda cm!
Ta det lugnt och arbeta med dom frågorna som verkligen är viktiga, lika lön för arbete och en jämnställd arbetsplats istället.
Last edited: