Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tror du att den ultimata drömmen för alla tjejer är att operera brösten och stå framför kameran? Har inte sett ett enda inlägg i denna tråd som jag tolkat som avundsjuka!

Har inget emot att tjejer modellar, har faktiskt gjort det själv en gång i tiden :) men du verkar aktivt vilja missförstå poängen och inte ha något som helst konsekvenstänk. Tror defenitivt inte att det går någon som helst nöd på Gridgirlsen, det är ofta modeller med skinn på näsan som jobbar hårt om de skall komma någon vart. Problemet är vad man sänder för signaler inom motorsporten genom att betala för lättklädda tjejer skall dra blickarna till sig genom en menlös uppgift (att hålla ett paraply).

Är oxå nyfiken på studien som du skriver om eftersom det i alla år har pratats om att det är tvärtom........



burner skrev:
2391531 Ett stort problem du verkar ha är att du endast ser problemen ur din egen synvinkel och vill att ALLA ANDRA också skall se det från din synvinkel.

På detta sätt löses inga problem.

Prova att vända på steken och se det från det motsatta könets synvinkel också, eller är det för svårt för dig att göra då kvinnor alltid har rätt och män är svin/grisar/sexfanatiker/äckliga osv.... ???



Lönen för lika arbete bör förstås vara samma om även bakgrunden är samma, det är just det som det inte alltid är.

Studier har visat att männen ofta har en något längre utbildningstid bakom sig.

Vidare har studier har visat att bakgrunden sällan är lika om man nu hittar 2 st personen som utför exakt samma arbetsuppgifter.


För övrigt så är hela tråden löjlig.
Troligen så har ingen tvingat dessa tjejer till att vara grid-girls så troligen så
lider dom inte av det.

Är det avundsjuka jag ser hos många tjejer här inne ?, många tjejer drömmer om ett liv framför kameran och om uppmärksamhet.

Det är ingen här som har hävdat motsatsen. Jag hoppas för guds skull inte att jämställdhetsdebatten går så långt att halva styrkan på brandstationer består av tjejer på 60 kg! Vem vill bli räddad av någon som inte orkar bära en om det skulle behövas? Vem har "bitchat" om det? Vad har fysiska förutsättningar, strid och muskler med denna debatt att göra? Menar du att du inte klarar av att hålla ett paraply? :D

Jämställdhet för mig är att man skall ha samma förutsättningar här i livet i den mån det går. Inte att könskvotera men heller inte diskriminera någon grupp i samhället. Allt inom rim och reson. Män är män och kvinnor är kvinnor, så är det bara.

Har aldrig hävdat att det går någon nöd på gridgirlsen, tror heller inte att de är korkade på något sätt. MEN det ger enligt mig tokiga signaler till samhället och den yngre generationen!

Argyle skrev:
2391431 Killar har 25% mer muskler och ett hormon som är mer explosivt och aggresivt, en kropp som är gjord för strid och arbete. Tjejer har 25% mindre muskler och en kropp som inte är gjord för strid och ett hormon som är lugnare och mer "värnande".

Vi är inte exakt lika, vi har olika fysiska förutsättningar här i världen, därav är vissa jobb mer lämpade för killar och andra jobb mer lämpade för tjejer. Det är inget att bitcha om eller gnälla om.

När det gäller gridgirls så blir dom dåligt behandlade? Har dom inte rätt lön för sitt jobb eller vad handlar allt om?
Va f*n gridgirls är SHOW, det är inte på liv eller död, det är show. Det är inte förnedrande på något sätt, då hade dom troligen inte haft några gridgirls i depån eller på startlinjen. Skulle dessutom vara som så att det är kallt en dag så är ju tjejerna mer påklädda eller inga i huvudtaget alls.

Jag fattar inte var ifrån den här jämnställdhets attityden kommer ifrån? I Sverige tar vissa saker folk åt huvudet, dom blir skogstokiga, ska hacka i vartenda cm!
Ta det lugnt och arbeta med dom frågorna som verkligen är viktiga, lika lön för arbete och en jämnställd arbetsplats istället.
 
Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Föräldrar umgås med sina barn ca 1 timme på morgonen och 2 timmar på kvällen 5 dagar i veckan...Vad tror du dom gör resten av dagen? Hört talas om grupptryck? Bra exempel på grupptryck är onsdagskörningen som jag var med på för ett par veckor sedan där 10 % körde i diket. Tror du det skulle ha hjälpt om deras flickvän, kompis eller föräldrar sa åt dom att köra försiktigt innan de åkte iväg. Då pratar vi ÄNDÅ vuxna människor. Som förälder kan man göra mycket men samhället har oxå ett ansvar. Samhället är bla du och jag :)

"Inte slå en tjej"... man skall väl inte slå någon överhuvudtaget :va Det är såklart extra illa om man ger sig på någon som är svagare, oavsett kön, ålder, art.

Dra ut stolen du om du vill göra någon glad. Min gubbe blir glad när jag bjuder på middag, lika glad som jag blir när han överraskar mig ;)


Bånner skrev:
2392282 Vad är det?


Vad är jämställdhet? När en man inte drar ut stolen för en kvinna? Att man tar bort "man skall inte slå en tjej"?

Angående de där fiktiva 7-åringarna som ville ha string o banta - DET ÄR FÖRÄLDRARNAS FEL! Låt inte ungen kolla på big brother och läsa veckorevyn.
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag har bara en liten undran. Varför åker inte killarna dit? Varför spyr inte tonårskillar upp lunchen? Ljungberg halvnaken med en tämligen trimmad kropp vissas överallt. Brandmän hänger ut sig i kalendrar osv...För att inte prata om dom välsvarvade kropparna i BB. Det finns en hel del godis där ute. Så min fråga blir: Varför drabbas inte killarna lika hårt? Kan det vara så att det saknas forskning på det området för att man har snöat in i dom stackars tjerna? Eller är det så att killar helt enkelt inte bryr sig lika mycket?

en undrande björn
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Bånner skrev:
Vad är jämställdhet? När en man inte drar ut stolen för en kvinna? Att man tar bort "man skall inte slå en tjej"?

Wikipedia sammanfattar det hela ganska bra.

"Jämställdhet innebär mäns och kvinnors lika skyldigheter, rättigheter och möjligheter inom alla väsentliga områden av livet. De omfattar bland annat en jämn fördelning av makt och inflytande, samma möjligheter till ekonomiskt oberoende, lika villkor i fråga om företagande, arbete och utvecklingsmöjligheter i arbetet, lika tillgång till utbildning, samma möjligheter till utveckling av personliga intressen, talanger och ambitioner, delat ansvar för hem och barn samt frihet från könsrelaterat våld.

Jämställdhet innefattar mäns och kvinnors lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter och innebär att kön inte skall vara ett omotiverat hinder för personlig utveckling. Sverige har ännu inte uppnått jämställdhet; vissa former av könsdiskriminering, exempelvis värnplikt enbart för män och lönediskriminering av kvinnor förekommer fortfarande.

I Sverige har jämställdhet haft en central ställning i samhällsdebatten sedan 1970-talet, och landet räknas stundtals som ett föregångsland i frågan."
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Tänkte röra om lite i grytan genom att lägga upp en bild.

Varför ska man ta allt så allvarligt hela tiden? Cheyen som gör den enkla uppgiften att hålla upp paraplyt är inte bara riktigt snabb, hon bjuder på sig själv också.
 

Bifogat

  • lmssm2005-2724.jpg
    lmssm2005-2724.jpg
    125.7 KB · Visningar: 122

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
björn.e skrev:
2392641 Jag har bara en liten undran. Varför åker inte killarna dit? Varför spyr inte tonårskillar upp lunchen? Ljungberg halvnaken med en tämligen trimmad kropp vissas överallt. Brandmän hänger ut sig i kalendrar osv...För att inte prata om dom välsvarvade kropparna i BB. Det finns en hel del godis där ute. Så min fråga blir: Varför drabbas inte killarna lika hårt? Kan det vara så att det saknas forskning på det området för att man har snöat in i dom stackars tjerna? Eller är det så att killar helt enkelt inte bryr sig lika mycket?

en undrande björn

Det där har jag också undrat över. Kanske är så att ni har viktigare saker att tänka på än att det putar ut 1 cm fett över byxorna..:rolleyes:

Sen finns det ju även killar som mår dåligt. Men jag tror inte alls att det är i samma utsträckning som tjejerna.

Man får försöka tänka att i tidningarnas värld/TV så är allting inte på riktigt. Sen handlar det om vilken typ av uppväxt man fått också.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Just ja, det handlade om gridgirls. Personligen har jag inga problem med att det finns halvnakna tjejer på banan. Nu förekommer det väldigt sällan på SM tävlingarna i roadracing iochförsig. Men även om det skulle förekomma så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Det kommer alltid finnas tjejer med i motorsammanhang.

Men det var en kul idé med gridkids istället. Då skulle man ju få till en gridshow innan också, så att folk har chans att kliva ut på banan och kika lite.
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Därför att tjejer oftast inte peppas på samma sätt och får med sig samma slags själförtroende ut i det verkliga livet som grabbar. Tjejer får höra att de är söta medans killar får uppmärksamhet när de tar för sig. Slåss två killar så är det lite naturligt gruff, skulle två tjejer ryka ihop så är det en helt annan grej. Tjejer som tar för sig och sticker ut får bastning och stoppas snabbt i i ledet igen. Det hela börjar tidigt och är mycket bättre nu än förr. Killar som inte har utseendet på sin sida tror jag lättare accepteras medan tjejer känner att de måste både se bra ut och vara smarta för att lyckas. Tjejer har ofta grymt höga krav på sig själva och jag tror att det är det som ställer till det och som oxå gör att de är mer rädda för att misslyckas. Så rädda att de inte tar för sig utan lätt blir passiva. Sen kan nog de flesta killar som har eller har haft en flickvän hålla med om att tjejer pratar mer känslor och ältar och oroar sig mer över ditten och datten medan killar är mer fokuserade och inte bryr sig lika mycket om det som är runt omkring. Det kan ju vara på gott och ont! Detta är min lilla teori :)

björn.e skrev:
2392641 Jag har bara en liten undran. Varför åker inte killarna dit? Varför spyr inte tonårskillar upp lunchen? Ljungberg halvnaken med en tämligen trimmad kropp vissas överallt. Brandmän hänger ut sig i kalendrar osv...För att inte prata om dom välsvarvade kropparna i BB. Det finns en hel del godis där ute. Så min fråga blir: Varför drabbas inte killarna lika hårt? Kan det vara så att det saknas forskning på det området för att man har snöat in i dom stackars tjerna? Eller är det så att killar helt enkelt inte bryr sig lika mycket?

en undrande björn
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det är ju de fula brudarna som hörs verkar det som. Av avundsjuka?
Inte fan vet jag. Men låt mina gridgirls vara ifred:4skrika
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Gridkids vore coolt,undrar hur de ska nå upp bara :tungan

Som du säger...tjejer i motorsammanhang kommer alltid att finnas men vore det inte roligare med fler tjejer i skinnställ på hojar än i badkläder?

Bikerbitch skrev:
2392703 Just ja, det handlade om gridgirls. Personligen har jag inga problem med att det finns halvnakna tjejer på banan. Nu förekommer det väldigt sällan på SM tävlingarna i roadracing iochförsig. Men även om det skulle förekomma så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Det kommer alltid finnas tjejer med i motorsammanhang.

Men det var en kul idé med gridkids istället. Då skulle man ju få till en gridshow innan också, så att folk har chans att kliva ut på banan och kika lite.

Är alla som inte tycker som du fula? Vem var ful sa du? Låååååågt:mad:

Rash skrev:
2392707 Det är ju de fula brudarna som hörs verkar det som. Av avundsjuka?
Inte fan vet jag. Men låt mina gridgirls vara ifred:4skrika
 
Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Trinity skrev:
2392705 Därför att tjejer oftast inte peppas på samma sätt och får med sig samma slags själförtroende ut i det verkliga livet som grabbar. Tjejer får höra att de är söta medans killar får uppmärksamhet när de tar för sig. Slåss två killar så är det lite naturligt gruff, skulle två tjejer ryka ihop så är det en helt annan grej. Tjejer som tar för sig och sticker ut får bastning och stoppas snabbt i i ledet igen. Det hela börjar tidigt och är mycket bättre nu än förr. Killar som inte har utseendet på sin sida tror jag lättare accepteras medan tjejer känner att de måste både se bra ut och vara smarta för att lyckas. Tjejer har ofta grymt höga krav på sig själva och jag tror att det är det som ställer till det och som oxå gör att de är mer rädda för att misslyckas. Så rädda att de inte tar för sig utan lätt blir passiva. Sen kan nog de flesta killar som har eller har haft en flickvän hålla med om att tjejer pratar mer känslor och ältar och oroar sig mer över ditten och datten medan killar är mer fokuserade och inte bryr sig lika mycket om det som är runt omkring. Det kan ju vara på gott och ont! Detta är min lilla teori :)

Men om det du skriver stämmer att vi uppfostrar barnen fel, så är ju den här diskussionen menigslös:va . För då har vi ju gjort fel från början. Media spärr då bara på en grund som redan är lagd. Jag kan inte på nått sätt se att killar inte skulle vara lika måna om sig eller för den delen ställer mindre krav på sig när det gäller deras utseende.

Kan det inte vara så lätt att det säljer mer att det är Anna som spyr och inte Kalle? Kan det inte vara så att killar har lika stora problem fast det inte finns några opinions människor som lyfter deras sak?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Trinity skrev:
2392727 Gridkids vore coolt,undrar hur de ska nå upp bara :tungan
Som du säger...tjejer i motorsammanhang kommer alltid att finnas men vore det inte roligare med fler tjejer i skinnställ på hojar än i badkläder?

Sambon mumla något om stege i några inlägg tidigare :)

Självklart skulle jag hellre se fler tjejer motorcykeln men jag känner att det finns viktigare saker att lägga energin på än gridgirls.
Hade faktiskt tänkt fråga min syster om hon ville ställa upp något rejs.
Hey, jag syns ju då om inte annat :rolleyes: Ja för att folk kollar på syrran och sen på ekipaget ;)

Men visst, jag tycker det är skitcoolt med tjejer som kör själva. När jag kikar på dina knäskrapsbilder blir jag superimpad. Bara för att det är en tjej, just för att det inte är så vanligt.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Inte är dom direkt duktiga dom där gridgirlsen. Klarade inte ens hålla i ett paraply och stå och se sexig ut på en och samma gång.....

Till slut slet jag tag i paraplyet ur en gridgirls på ett race i Portugal när hon typ lyckades med att ge mig mer sol än skydd för solen.

Jag bad flera gånger om att få ha en manlig gridboy, men nääää det gick inte vägen. Det var bara att sitta där och se en tjej hålla i paraplyet med stringtroser och en framför bilen i stringtroser. Som tjej är det ju jättekul att titta på det.


Helt ärligt så var jag mest irriterade på dom då man innan starten vill kunna koncentrera sig och vara lite i fred. Det var lite halvsvårt då någon alltid misslyckades med att hålla solen borta och den framförbilen inte såg till att man hamnade helt rätt i position. Jag är inte intreserad av att stå 10 cm innan min position. Det var alltid så att meknanikern fick hjälpa dom.
Sen att dom dock bidrar till en viss bättre ekonomisk resurs för tävlingarna är ju en annan sak. Det fanns folk som sket i racen som bara var där för gridgirls. Andra var där för racen och ansåg att gridgirls kan fara till blåkulla.
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Någon form av pall/stega lär ju behövas ;)

Som det har skrivits tidigare så blir bla gridgirlsen som en symbol för så mycket annat som jag anser är mindre bra samhället. Personligen är det inget som stör mig i sig men om man tänker på vad för signaler som skapas känns det onödigt och aningen förlegat...men det är min åsikt :)

Bikerbitch skrev:
2392752 Sambon mumla något om stege i några inlägg tidigare :)

Självklart skulle jag hellre se fler tjejer motorcykeln men jag känner att det finns viktigare saker att lägga energin på än gridgirls.
Hade faktiskt tänkt fråga min syster om hon ville ställa upp något rejs.
Hey, jag syns ju då om inte annat :rolleyes: Ja för att folk kollar på syrran och sen på ekipaget ;)

Men visst, jag tycker det är skitcoolt med tjejer som kör själva. När jag kikar på dina knäskrapsbilder blir jag superimpad. Bara för att det är en tjej, just för att det inte är så vanligt.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Trinity skrev:
2392852 Någon form av pall/stega lär ju behövas ;)
Som det har skrivits tidigare så blir bla gridgirlsen som en symbol för så mycket annat som jag anser är mindre bra samhället. Personligen är det inget som stör mig i sig men om man tänker på vad för signaler som skapas känns det onödigt och aningen förlegat...men det är min åsikt :)

Den har alla rätt till, sin åsikt alltså. Så det är kört att be dig vara paraplyflicka alltså? Damn sweetie:tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top