Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Benny skrev:
2391338 Hehe, så d e för att dem e dem enda som har lite kläder på sig som gör d förnedrande o "äckligt"? =)

Förstår inte hur det skulle göra sporten större för att man hade mer kläder med sponsorernas namn på? Hmmm...:) Men du kanske har rätt...


:tummenupp äntligen har du fattat :)

Tja du om du tänker lite längre så förstår du hur mer kläder med sponsorers namn skulle locka mer folk.

Vilket företag skulle INTE betala för att få ha sitt namn på kläderna eftersom dessa tjejer/killar står i focus innan start. = gratis reklam = mer sålda produkter = mer pengar

Och hur många foto finns det inte på just starten eller strax innan starten i tidningar, tv m.m

Och om focus riktas på något annat än just lättklädda tjejer så skulle fler se att det var en sport för mer än hormonstinna män. Fler tjejer hade kanske vågat sig på att testa på sporten. Fler familjer hade efter bilder av annat än lättklädda tjejer gått och tittat på en tävling. Eftersom de ser att det finns blandade åldrar i publiken och inte bara unga killar.

Och så får man ju inte glömma det viktigaste av allt. Mer sponsorer = mer reklam så att vanliga männsikor vet om att det är en tävling den helgen så att det slipper bli som på Knudan.
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Killar har 25% mer muskler och ett hormon som är mer explosivt och aggresivt, en kropp som är gjord för strid och arbete. Tjejer har 25% mindre muskler och en kropp som inte är gjord för strid och ett hormon som är lugnare och mer "värnande".

Vi är inte exakt lika, vi har olika fysiska förutsättningar här i världen, därav är vissa jobb mer lämpade för killar och andra jobb mer lämpade för tjejer. Det är inget att bitcha om eller gnälla om.

När det gäller gridgirls så blir dom dåligt behandlade? Har dom inte rätt lön för sitt jobb eller vad handlar allt om?
Va f*n gridgirls är SHOW, det är inte på liv eller död, det är show. Det är inte förnedrande på något sätt, då hade dom troligen inte haft några gridgirls i depån eller på startlinjen. Skulle dessutom vara som så att det är kallt en dag så är ju tjejerna mer påklädda eller inga i huvudtaget alls.

Jag fattar inte var ifrån den här jämnställdhets attityden kommer ifrån? I Sverige tar vissa saker folk åt huvudet, dom blir skogstokiga, ska hacka i vartenda cm!
Ta det lugnt och arbeta med dom frågorna som verkligen är viktiga, lika lön för arbete och en jämnställd arbetsplats istället.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mitra skrev:
2391407
Och om focus riktas på något annat än just lättklädda tjejer så skulle fler se att det var en sport för mer än hormonstinna män. Fler tjejer hade kanske vågat sig på att testa på sporten. Fler familjer hade efter bilder av annat än lättklädda tjejer gått och tittat på en tävling. Eftersom de ser att det finns blandade åldrar i publiken och inte bara unga killar.


Men allvarligt, tycker du verkligen att fokus är på de s.k. lättklädda tjejerna? Allvarligt? För mig tycker jag fokus alltid är på tävlingen och inget annat. Och om de ngn filmer en gridgirl en en halv sekund så görs det inte alls på ett erotisk, sexistisk, stripptease sätt. Bara som en rolig grej. Jag tro ingen bryr sig om gridgirlsen har kortärmad eller långärmad tröja. Eller om urringningen är tillräckligt djup. Det är bara det att vissa människor (som kanske röstar på F!?) alltid skapar jämlikhetsproblem oavsett läge. Tror du på fullaste allvar att familjer INTE åker till RR-tävlingar för att det är för mycket naket/gridgirls/fokus på tjejer?!

Snälla du, sluta göra bort dig. Det börjar bli riktigt pinsamt..:7peta

Så här förnedrande kan det se ut. Kolla hur hon vantrivs, hon kommer säkert att få traumatiska men för livet:
474644_61414.jpg
 
Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Kan inget annat än att hålla med dig! Som jag skrev i ett annat inlägg i denna tråd så får man kliva fram och ta för sig. Ingen idé att sitta och tjura över något som man inte fick för att man inte tog det!!

Jämställdheten är en svår fråga och det är både män och kvinnor som håller tillbaka utvecklingen. Självklart skall män fortsätta vara män med allt som det innebär och vice versa annars är det ju inge kul alls längre :tungan men det är en svår balansgång. Har du läst hela tråden? Många kloka inlägg!

håkan skrev:
2391167 Varför förväntar sig många kvinnor (och det ÄR 2006) att man ska, bjuda på middagar, köpa presenter i tid och otid.
Bjuda på det ena och det andra, gå bara på krogen så kommer det snålkärringar o frågar om man kan bjuda på drinkar och de blir fanimej förnärmade också när man ger dom ett glas vatten!

Fattar inte... jämställdhet i all ära, men vill man ha jämställdhet egentligen?
Har det verkligen blivit SÅ mycket bättre?
Ska inte kvinnor vara kvinnor längre? ska de inte få vara de där härliga tjejjerna?
SKa de skaffa skägg o bli som män? nä fyyyy fan

Lika jobb = lika lön, det är jag helt för.

MEN Det är oftare att tjejjer/flickor/fruntimmer inte begär den lön de ska ha och självklart får de den inte heller!
Stå på er lite mer så ska ni nog se att det bättrar sig.

Det är inte så att bara för att man har en kuk mellan benen att man får högre lön, det får man prata sig till.
På min arbetsplats är lönen en förhandlingssak, inte fan får jag nån löneförhöjning om jag inte förhandlar om den och argumenterar för varför jag ska ha en högre lön.

//Håkan
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tyckte ju inte att du såg ut som en äckelgubbe och jag måste be om ursäkt för jag tog nog i lite väl mycket på slutet i tråden. Inget illa menat mot någon. Min poäng i denna tråd är att jag tycker att det är rätt fånigt och onödigt med dessa tjejer. Inte för att jag har något emot snygga tjejer utan för att jag tycker att det ger rätt konstiga signaler. Killar motorsport=lättklädda tjejer. Dessutom tycker jag att det pågår en trist utveckling i samhället...läs hela tråden så får du en bakgrund till det som skrevs på slutet :tummenupp

Benny skrev:
2391338 Hehe, så d e för att dem e dem enda som har lite kläder på sig som gör d förnedrande o "äckligt"? =)

Förstår inte hur det skulle göra sporten större för att man hade mer kläder med sponsorernas namn på? Hmmm...:) Men du kanske har rätt...



Haha! Ja som kille gör jag faktiskt det, tycker d e diskriminerande o kalla killar för svin lr äckelgubbar! :D
Haha, du e för jäkla rolig, stackars tjejer, finns d verkligen killar ni inte vill ha i er närhet?? :D Tror du att alla tjejer e guds gåva till mannen eller? Trodde d handlade om vilka individer man inte går bra ihop med o inte va man har mellan benen som spelar roll. Om du menar att mina inlägg har sänkt tråden till en sandlådenivå så ok, eller e det bara jobbigt o bli ifrågasatt? :) Får ha d så trevligt du me....
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
burner skrev:
2389680 Hehe, snacka om negativt inställd till män och även tror att
alla män är lika :rofl

Skulle inte förvåna mig om du även är med i FI och är homosexuell.

Är det ingen man som vill ha dig eller vad har hänt ?


Hehe... Det märks att du inte har träffat Trinity! Du hade nog gärna sett henne som gridgirl.... :D :D

Produktivt att försöka trycka ner någon som har andra åsikter än du.
Såklart är det så att när en tjej tycker att det är orättvist att vi får sämre lön för samma jobb, så är vi fula och homosexuella :tummenupp (som alla VET är alla homosexuella tjejer fula :rolleyes: ).

/Carin
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Trinity skrev:
Min poäng i denna tråd är att jag tycker att det är rätt fånigt och onödigt med dessa tjejer. Inte för att jag har något emot snygga tjejer utan för att jag tycker att det ger rätt konstiga signaler.

Ett stort problem du verkar ha är att du endast ser problemen ur din egen synvinkel och vill att ALLA ANDRA också skall se det från din synvinkel.

På detta sätt löses inga problem.

Prova att vända på steken och se det från det motsatta könets synvinkel också, eller är det för svårt för dig att göra då kvinnor alltid har rätt och män är svin/grisar/sexfanatiker/äckliga osv.... ???

watson skrev:
Produktivt att försöka trycka ner någon som har andra åsikter än du.
Såklart är det så att när en tjej tycker att det är orättvist att vi får sämre lön för samma jobb, så är vi fula och homosexuella :tummenupp (som alla VET är alla homosexuella tjejer fula :rolleyes: ).

/Carin

Lönen för lika arbete bör förstås vara samma om även bakgrunden är samma, det är just det som det inte alltid är.

Studier har visat att männen ofta har en något längre utbildningstid bakom sig.

Vidare har studier har visat att bakgrunden sällan är lika om man nu hittar 2 st personen som utför exakt samma arbetsuppgifter.


För övrigt så är hela tråden löjlig.
Troligen så har ingen tvingat dessa tjejer till att vara grid-girls så troligen så
lider dom inte av det.

Är det avundsjuka jag ser hos många tjejer här inne ?, många tjejer drömmer om ett liv framför kameran och om uppmärksamhet.
 
Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag har inga som helst problem att se det ur många killars synvinkel och personligen tycker inte att det är kvinnoförnedrande eller stötande heller utan bara att det fånigt och onödigt. Gridgirlsen är en minimal del av det som jag tycker ger fel signaler till unga tjejer och till samhället.Jag förstår att många tycker att det är en kul grej och att det hör till för att det alltid har varit så. Jag har förklarat min syn på det hela och förklarat varför jag tycker som jag gör precis som många andra förklarat sin. Det är så det går till när man diskuterar och har man olika åsikter av olika anledningar så kan diskussionen bli lite "hetare". Jag ligger inte och gråter för du inte tycker som jag. Förstår att det är känsligt när en tjej lägger sig i något som har varit en totalt mansdominerad grej så länge!

burner skrev:
2391531 Ett stort problem du verkar ha är att du endast ser problemen ur din egen synvinkel och vill att ALLA ANDRA också skall se det från din synvinkel.

På detta sätt löses inga problem.

Prova att vända på steken och se det från det motsatta könets synvinkel också, eller är det för svårt för dig att göra då kvinnor alltid har rätt och män är svin/grisar/sexfanatiker/äckliga osv.... ???

Tänk att det var en sån känslig fråga :)

watson skrev:
2391530 Hehe... Det märks att du inte har träffat Trinity! Du hade nog gärna sett henne som gridgirl.... :D :D

Produktivt att försöka trycka ner någon som har andra åsikter än du.
Såklart är det så att när en tjej tycker att det är orättvist att vi får sämre lön för samma jobb, så är vi fula och homosexuella :tummenupp (som alla VET är alla homosexuella tjejer fula :rolleyes: ).

/Carin
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Trinity skrev:
2391476 Kan inget annat än att hålla med dig! Som jag skrev i ett annat inlägg i denna tråd så får man kliva fram och ta för sig. Ingen idé att sitta och tjura över något som man inte fick för att man inte tog det!!

Jämställdheten är en svår fråga och det är både män och kvinnor som håller tillbaka utvecklingen. Självklart skall män fortsätta vara män med allt som det innebär och vice versa annars är det ju inge kul alls längre :tungan men det är en svår balansgång. Har du läst hela tråden? Många kloka inlägg!

har inte orkat läsa hela tråden nej... det är bara FÖÖÖR mycket blaj imellanåt ;)

Min gridflicka ska va lättklädd, min sambo har inget emot det (kan bero på att de är en o samma person) :tummenupp
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Jag tycker då inte att gridgirls är kvinnoförnedrande, tror ingen har tvingat dom att vara där. Men det finns nog massor tjejer som gärna skulle vilja va i samma position som dom och få uppmärksamhet, men som inte vill/vågar ta steget för att dom får så kasst självförtroende efterom alla gridgirls man ser har så j*vla sött leénde och så förbannat "snygga" kroppar :tuttar :tungan
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Argyle skrev:
2391431 Killar har 25% mer muskler och ett hormon som är mer explosivt och aggresivt, en kropp som är gjord för strid och arbete. Tjejer har 25% mindre muskler och en kropp som inte är gjord för strid och ett hormon som är lugnare och mer "värnande".

Om killar har 25% mera muskler än tjejer. Så har tjejer 20% mindre muskler än killar :mattias
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Kika här...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132204

Tjejer har många fördelar. Men dom snackas det inte mycket om. Eller är ovanstående tjejförnedrande? Kanske är det mansförnedrande? Det är ju inte så många killar som får ett sånt erbjudande på silverfat. Ja ja, jeg vet att dom skal kunna kvala in. Men det kan många killar också som inte får erbjudandet.

Missförstå mig inte fel nu. Jag har slälv ett udda team i ERF med allt för gammla och feta gubbar och långsam cykel. Så jag tycker det vore kul med flera udda team. Underhållande för alla. Vill bara notera at det också har fördelar att vara tjej. Inte bara förnedring överallt

Varför är det så viktigt att få alla i hela världen att vara snälla, trevliga, rättvisa och jämnlika? Det verkar omöjligt, eftersom det inte hänt efter flera tusen års utveckling av människan.

Lev och låt leva. Alla kan inte vara lika. Njut av det som är bra istället för att leta problem att skälla på.
/Kris
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
burner skrev:
Lönen för lika arbete bör förstås vara samma om även bakgrunden är samma, det är just det som det inte alltid är.

Studier har visat att männen ofta har en något längre utbildningstid bakom sig.

Vidare har studier har visat att bakgrunden sällan är lika om man nu hittar 2 st personen som utför exakt samma arbetsuppgifter.

Aha... Nu pratar inte du och jag om samma saker. JAG pratar om lönediskrimineringen då männen får högre lön ENBART för att de är män. Du snackar om att människor får olika lön tack vare utbildning, arbetslivserfarenhet, ålder osv, vilket jag inte ser som diskriminering...

Studier och statestik använder man sig ofta av när man vill påvisa att man har rätt, vilket innebär att jag är väldigt kritisk till argument som dessa, speciellt om du inte ger mig en källa så att jag kan bilda mej en egen uppfattning om studien.


burner skrev:
Är det avundsjuka jag ser hos många tjejer här inne ?, många tjejer drömmer om ett liv framför kameran och om uppmärksamhet.

Ja, här kan jag inte annat än att hålla med dej! Vi vill ju ALLA vara som Linda Rosing!!:tuttar

/Carin
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Fan... Dillar ni fortfarande i denna tråden??

Endast i Sverige som män är feminister och kvinnor karriärister!

Så man spyr när grabbar piper om jämlikhet!!

Låt en man vara en man och en kvinna en kvinna för fan!
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Mitra skrev:
2391407 :tummenupp äntligen har du fattat :)

Tja du om du tänker lite längre så förstår du hur mer kläder med sponsorers namn skulle locka mer folk.

Vilket företag skulle INTE betala för att få ha sitt namn på kläderna eftersom dessa tjejer/killar står i focus innan start. = gratis reklam = mer sålda produkter = mer pengar

Och hur många foto finns det inte på just starten eller strax innan starten i tidningar, tv m.m

Och om focus riktas på något annat än just lättklädda tjejer så skulle fler se att det var en sport för mer än hormonstinna män. Fler tjejer hade kanske vågat sig på att testa på sporten. Fler familjer hade efter bilder av annat än lättklädda tjejer gått och tittat på en tävling. Eftersom de ser att det finns blandade åldrar i publiken och inte bara unga killar.

Och så får man ju inte glömma det viktigaste av allt. Mer sponsorer = mer reklam så att vanliga männsikor vet om att det är en tävling den helgen så att det slipper bli som på Knudan.


Nu ska inte jag va sån men, är det inte sponsorers namn som dessa HEMSKA gridgirls poserar i? :)

Trinity skrev:
2391509 Tyckte ju inte att du såg ut som en äckelgubbe och jag måste be om ursäkt för jag tog nog i lite väl mycket på slutet i tråden. Inget illa menat mot någon. Min poäng i denna tråd är att jag tycker att det är rätt fånigt och onödigt med dessa tjejer. Inte för att jag har något emot snygga tjejer utan för att jag tycker att det ger rätt konstiga signaler. Killar motorsport=lättklädda tjejer. Dessutom tycker jag att det pågår en trist utveckling i samhället...läs hela tråden så får du en bakgrund till det som skrevs på slutet :tummenupp

Ok, det får man ju tacka för...:)
Vi tycker helt enkelt inte lika, var jag la min röst e nog ganska klart. :tungan
 
Last edited:

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Benny skrev:
2392086 Nu ska inte jag va sån men, är det inte sponsorers namn som dessa HEMSKA gridgirls poserar i? :)


App App App Jag har aldrig skrivit eller tyckt att gridgirls är hemska eller att det är förnedrande eller liknande. Tycker bara att de kunde ha lite mer kläder på sig det är allt!!

Sen bryr jag mig inte om ifall det är en tjej, kille, junior eller liknande som står och håller i paraplyet med sponsorens namn på.

Och bilden som var innan i tråden är ju helt okej :) lagom avklädd tjej ingen bikini eller ens antydan om sex. Utan en snygg tjej i "vanliga" kläder med sponsorens namn på.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Idén med gridkids är ju kul.
Visst är det gulligt men när dom inte är så gamla så kan det ju bli att man får släpa med sig en stege ut för att dom ska nå upp med paraplyet. Annars landar väl hakan på föraren på ovansidan av paraplyet. ;)
Sen är det ju förbjudet med barnarbete i Sverige. :)
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
.. lagom stora bröst...
Vad är det?

Vi snackar om jämställdhet - inte fetma.
Vad är jämställdhet? När en man inte drar ut stolen för en kvinna? Att man tar bort "man skall inte slå en tjej"?

Angående de där fiktiva 7-åringarna som ville ha string o banta - DET ÄR FÖRÄLDRARNAS FEL! Låt inte ungen kolla på big brother och läsa veckorevyn.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top