Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Tjejerna kanske är till för att förarna ska tänka på något annat än racet... :va :D

Denna diskussion torde endast förekomma i moralens högborg Sverige där man nödvändigtvis måste pracka på andra sina egna åsikter eftersom de är de enda rätta. Snacka om att vara trångsynt!
 

Bifogat

  • 33.JPG
    33.JPG
    134 KB · Visningar: 90

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
Alicia skrev:
2393486

Vad är skillnaden på att flickvänner, fruar, vänner med mera springer halvnakna i depån och att det står halvnaka fruntimmer på griden?

Det är lika illa, men av andra anledningar.

Tärnström
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Trinity skrev:
2393324 Tjejen, såg jag att du satt och svettades som en gris på hojen och jag kunde hjälpa dig genom att skugga dig med ett paraply så självklart hade jag kommit till undsättning, men inte f-n i badkläder :D

Ah, du kommer naken alltså? Ta med vatten då också :kiss

JTarnstrom skrev:
2393562 Det är lika illa, men av andra anledningar.
Tärnström

Shorts+bikiniöverdel är ju inte ett alltför ovanligt skådat klädesplagg när solen skiner alla svettiga. Killarna springer ju med helt bar överkropp.
 
Last edited:

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
Neutral skrev:
2393557 Tjejerna kanske är till för att förarna ska tänka på något annat än racet... :va :D

Denna diskussion torde endast förekomma i moralens högborg Sverige där man nödvändigtvis måste pracka på andra sina egna åsikter eftersom de är de enda rätta. Snacka om att vara trångsynt!

När kvinnorna fick rösträtt så var det mer än en tjockmagad pösmunk till man resonerade likadant som du. Du verkar inte inse att de åsikter du företräder prackas på andra som inte uppskattar att tjejer utmålas som passiva paraplyhållare. Du har en åsikt, jag en annan - men du har inte mer rätt för att den åsikt du företräder råkar vara rådande. Du gör det lite väl enkelt för dig.

Tärnström

Bikerbitch skrev:
2393569 Ah, du kommer naken alltså? Ta med vatten då också :kiss



Shorts+bikiniöverdel är ju inte ett alltför ovanligt skådat klädesplagg när solen skiner alla svettiga. Killarna springer ju med helt bar överkropp.

Visst, det är helt okej. Jag gjorde mig en föreställning som mer liknade ett nudistläger...

Tärnström
 
Last edited:

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
"Another factor cited for the lack of female participation [in motorsport] is women lack the aggressive nature to race. Along with the assumptions regarding the potential fitness of women, this is deeply rooted in the perception of femininity and masculinity... Motorsports are often portrayed as masculine in nature - 'it takes balls to race' and if you don't race well you race like a 'girl' or a 'poof'. This is what Coakley refers to when talking about gender logic (1994:225) - the 'common sense' idea that women are naturally inferior to men.... As a 'male' sport, motor racing celebrates and reproduces the definition of masculinity which deters female participation or deems female participation 'unnatural'. "

Källa: Rebecca Hobbs http://www.btinternet.com/~rhobbs/women.htm

Och en av de tydligare signalerna om att kvinnor ska veta sin plats inom motorsporten är att tjejer reduceras till att vara passiva paraplytjänare åt männen.

Läs gärna mer av Rebecca på: http://www.racerchicks.com/chick_pick/CP_Hobbs1.html


Tärnström
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Näää, någon slags nivå måste man väl ändå hålla! :tuttar


Bikerbitch skrev:
2393569 Ah, du kommer naken alltså? Ta med vatten då också :kiss



Shorts+bikiniöverdel är ju inte ett alltför ovanligt skådat klädesplagg när solen skiner alla svettiga. Killarna springer ju med helt bar överkropp.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
JTarnstrom skrev:
2393585 När kvinnorna fick rösträtt så var det mer än en tjockmagad pösmunk till man resonerade likadant som du. Du verkar inte inse att de åsikter du företräder prackas på andra som inte uppskattar att tjejer utmålas som passiva paraplyhållare. Du har en åsikt, jag en annan - men du har inte mer rätt för att den åsikt du företräder råkar vara rådande. Du gör det lite väl enkelt för dig.
Aha, så trots att jag inte ens haft en åsikt i sakfrågan som glidit iväg kraftigt i tråden utan bara tröttnat på fenomenet i sig så vet du precis var jag står? Eftersom du vet precis hur motorsport ska bli framgångsrik i Sverige så måste det vara en bra egenskap att ha, att veta hur alla tycker och tänker menar jag, då blir ju alla nöjda. :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
JTarnstrom skrev:
2393562 Det är lika illa, men av andra anledningar.

Tärnström
Jaha .... så till syvende och sist så handlar det då i ditt fall om moral, dvs DIN åsikt om moral.
I motsats till dig så tycker inte jag att du representerar något nytt. På den Viktorianska tiden så hade man ju t o m kjolar på soffor och fåtöljer.
Påbud om heltäckande klädsel tillhör en religion som idémässigt ligger 1000 år efter kristendomen, bl a i sin kvinnosyn.
Om du tittar på resultatet av poll:en så är det ca 4 % som tycker att gridgirls är kvinnoförnedrande. (Det är procentuellt ungefär lika många som anhängarna till miljöpartiet, du vet de som helst såg att ingen har ett eget motorfordon att köra med.)
Bland dessa 4 % så finns det sannolikt också några som tryckt på förnedrar-knappen för de tyckte det var kul och så har vi ju de som tycker att det är förnedrande mot dem själva, inte mot gridgirlsen.
Finns det förresten några gridgirls på forumet?? Vilken knapp tryckte ni på?
Det är väl nästan det mest intressanta, iaf mer intressant än vad de som inte är gridgirls tycker ... i synnerhet mer intressant än gissningarna från dem som "säkert vet" att gridgirls är så fruktansvärt förnedrade ...
Fast det är klart ... ställer man ett par impertinenta frågor i tråden så "har man inget att komma med" eller så "raljerar man". :rolleyes:
 

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
elwe skrev:
2393966 Jaha .... så till syvende och sist så handlar det då i ditt fall om moral, dvs DIN åsikt om moral.

Så du diskuterar inte utifrån din moral eller värdegrund?

I motsats till dig så tycker inte jag att du representerar något nytt. På den Viktorianska tiden så hade man ju t o m kjolar på soffor och fåtöljer.
Påbud om heltäckande klädsel tillhör en religion som idémässigt ligger 1000 år efter kristendomen, bl a i sin kvinnosyn.

Du försöker tillskriva mig värderingar jag inte delar. Det är ett rätt ohederligt sätt att diskutera.


Om du tittar på resultatet av poll:en så är det ca 4 % som tycker att gridgirls är kvinnoförnedrande. (Det är procentuellt ungefär lika många som anhängarna till miljöpartiet, du vet de som helst såg att ingen har ett eget motorfordon att köra med.)
Bland dessa 4 % så finns det sannolikt också några som tryckt på förnedrar-knappen för de tyckte det var kul och så har vi ju de som tycker att det är förnedrande mot dem själva, inte mot gridgirlsen.


Hur många som tryckte på vilken knapp är irrelevant om man inte är intresserad av att få veta något annat än vad besökarna på det här forumet anser, eller vill du påstå att urvalet skulle vara representativt för en större del av befolkningen?


Finns det förresten några gridgirls på forumet?? Vilken knapp tryckte ni på?
Det är väl nästan det mest intressanta, iaf mer intressant än vad de som inte är gridgirls tycker ... i synnerhet mer intressant än gissningarna från dem som "säkert vet" att gridgirls är så fruktansvärt förnedrade ...


Diskussionen har för min del aldrig handlat om ifall grid-tjejerna känner sig förnedrade eller inte och det har jag upprepat ett antal gånger. Jag har aldrig sagt något i den frågan. Du får gärna peka ut var jag har gjort det i så fall.


Fast det är klart ... ställer man ett par impertinenta frågor i tråden så "har man inget att komma med" eller så "raljerar man". :rolleyes:

Får mig att undra om du vet vad ordet impertinent betyder. Dessutom kom du med ett påstående, inte en fråga.

Tärnström

Neutral skrev:
2393962 Aha, så trots att jag inte ens haft en åsikt i sakfrågan som glidit iväg kraftigt i tråden utan bara tröttnat på fenomenet i sig så vet du precis var jag står? Eftersom du vet precis hur motorsport ska bli framgångsrik i Sverige så måste det vara en bra egenskap att ha, att veta hur alla tycker och tänker menar jag, då blir ju alla nöjda. :tummenupp

Jag får nog be dig om ursäkt. Jag förväxlade dig med någon annan i den här diskussionen, vem vet jag faktiskt inte, och drog en alldeles för snabb slutsats om att du hade uttryckt en tidigare åsikt i frågan. Det var inte meningen.

Men för att bemöta dig i sak, så tror jag inte att det enbart är i Sverige som den här frågan diskuteras.

Tärnström
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
JTarnstrom skrev:
2394026aha .... så till syvende och sist så handlar det då i ditt fall om moral, dvs DIN åsikt om moral.

Så du diskuterar inte utifrån din moral eller värdegrund?
Den stora skillnaden är att jag inte vill förbjuda någon att vara lättklädd "för deras egen eller något annats bästa". Är du med på den distinktionen?

I motsats till dig så tycker inte jag att du representerar något nytt. På den Viktorianska tiden så hade man ju t o m kjolar på soffor och fåtöljer.
Påbud om heltäckande klädsel tillhör en religion som idémässigt ligger 1000 år efter kristendomen, bl a i sin kvinnosyn.

Du försöker tillskriva mig värderingar jag inte delar. Det är ett rätt ohederligt sätt att diskutera.
Eftersom du har problem med att tjejer är lättklädda i depån så är det knappast en långtgående eller djärv slutsats att dra.

Om du tittar på resultatet av poll:en så är det ca 4 % som tycker att gridgirls är kvinnoförnedrande. (Det är procentuellt ungefär lika många som anhängarna till miljöpartiet, du vet de som helst såg att ingen har ett eget motorfordon att köra med.)
Bland dessa 4 % så finns det sannolikt också några som tryckt på förnedrar-knappen för de tyckte det var kul och så har vi ju de som tycker att det är förnedrande mot dem själva, inte mot gridgirlsen.


Hur många som tryckte på vilken knapp är irrelevant om man inte är intresserad av att få veta något annat än vad besökarna på det här forumet anser, eller vill du påstå att urvalet skulle vara representativt för en större del av befolkningen?
Starten på hela tråden var just denna poll. Intressant att du tycker att resultatet av den är irrelevant. Om urvalet på forumet ger en statistiskt trestjärnig signifikans för hela befolkningen låter jag vara osagt, men om man vill bortse från från den totalt så har man nog missat något i sin uppfattning om demokrati.

Finns det förresten några gridgirls på forumet?? Vilken knapp tryckte ni på?
Det är väl nästan det mest intressanta, iaf mer intressant än vad de som inte är gridgirls tycker ... i synnerhet mer intressant än gissningarna från dem som "säkert vet" att gridgirls är så fruktansvärt förnedrade ...


Diskussionen har för min del aldrig handlat om ifall grid-tjejerna känner sig förnedrade eller inte och det har jag upprepat ett antal gånger. Jag har aldrig sagt något i den frågan. Du får gärna peka ut var jag har gjort det i så fall.
Hur kan man diskutera något med sådan inlevelse och sedan missa hela pointen varifrån diskussionen är sprungen? Det handlar ju i tråden om ifall det är kvinnoförnedring att lättklädda, vackra flickor håller paraply över dem som med hög stressnivå tvingas vänta på start på en stekhet startplatta.

Fast det är klart ... ställer man ett par impertinenta frågor i tråden så "har man inget att komma med" eller så "raljerar man".

Får mig att undra om du vet vad ordet impertinent betyder. Dessutom kom du med ett påstående, inte en fråga.
Där får jag krypa till korset och erkänna ett fel. Jag satte en punkt istället för ett frågetecken på första meningen och därför framstod det inte som solklart för alla att det var en fråga.
Jodå, impertinent har ingått i min vokabulär i många årtionden. Används oftast i svenskan som ett uttryck för hur den som FÅR frågan upplever den. Ibland används den i brittisk engelska med samma mening också, men mycket sällan i amerikansk engelska.
Jag är ledsen om du fick slösa tid på att slå upp ordet och ska försöka undvika det fortsättningsvis.

Idag är det sol och då kan man vara lite mer lättklädd ...
 

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Monark
Inskickat av JTarnstrom
Visa citerat inläggaha .... så till syvende och sist så handlar det då i ditt fall om moral, dvs DIN åsikt om moral.

Så du diskuterar inte utifrån din moral eller värdegrund?

Den stora skillnaden är att jag inte vill förbjuda någon att vara lättklädd "för deras egen eller något annats bästa". Är du med på den distinktionen?

Var har jag pratat om förbud?

I motsats till dig så tycker inte jag att du representerar något nytt. På den Viktorianska tiden så hade man ju t o m kjolar på soffor och fåtöljer.
Påbud om heltäckande klädsel tillhör en religion som idémässigt ligger 1000 år efter kristendomen, bl a i sin kvinnosyn.

Du försöker tillskriva mig värderingar jag inte delar. Det är ett rätt ohederligt sätt att diskutera.
Eftersom du har problem med att tjejer är lättklädda i depån så är det knappast en långtgående eller djärv slutsats att dra.

Okej, men då var det en felaktig slutsats från din sida. Jag skulle ju kunna kontra med slutsatser om dina värderingar utöver sakfrågan men det leder ju knappast diskussionen framåt.

Om du tittar på resultatet av poll:en så är det ca 4 % som tycker att gridgirls är kvinnoförnedrande. (Det är procentuellt ungefär lika många som anhängarna till miljöpartiet, du vet de som helst såg att ingen har ett eget motorfordon att köra med.)
Bland dessa 4 % så finns det sannolikt också några som tryckt på förnedrar-knappen för de tyckte det var kul och så har vi ju de som tycker att det är förnedrande mot dem själva, inte mot gridgirlsen.


Hur många som tryckte på vilken knapp är irrelevant om man inte är intresserad av att få veta något annat än vad besökarna på det här forumet anser, eller vill du påstå att urvalet skulle vara representativt för en större del av befolkningen?
Starten på hela tråden var just denna poll. Intressant att du tycker att resultatet av den är irrelevant. Om urvalet på forumet ger en statistiskt trestjärnig signifikans för hela befolkningen låter jag vara osagt, men om man vill bortse från från den totalt så har man nog missat något i sin uppfattning om demokrati.

På vilket sätt skulle en omröstning på ett forum ha med demokrati att göra? Frågan är ju om det går att dra några slutsatser av en sådan omröstning och det går inte att dra några andra slutsatser än om populationen deltagare på Sporthojsforumet. Om ens det.

Finns det förresten några gridgirls på forumet?? Vilken knapp tryckte ni på?
Det är väl nästan det mest intressanta, iaf mer intressant än vad de som inte är gridgirls tycker ... i synnerhet mer intressant än gissningarna från dem som "säkert vet" att gridgirls är så fruktansvärt förnedrade ...


Diskussionen har för min del aldrig handlat om ifall grid-tjejerna känner sig förnedrade eller inte och det har jag upprepat ett antal gånger. Jag har aldrig sagt något i den frågan. Du får gärna peka ut var jag har gjort det i så fall.
Hur kan man diskutera något med sådan inlevelse och sedan missa hela pointen varifrån diskussionen är sprungen?

Det handlar ju i tråden om ifall det är kvinnoförnedring att lättklädda, vackra flickor håller paraply över dem som med hög stressnivå tvingas vänta på start på en stekhet startplatta.

Du får ju naturligtvis diskutera vad du vill men om VI ska ha en diskussion tillsammans så är jag bara intresserad av vilken kvinnobild som sporten förmedlar med sina paraplybrudar. Tjejerna själva får väl göra vad de vill och må hur de vill, det är deras eget ansvar.

Fast det är klart ... ställer man ett par impertinenta frågor i tråden så "har man inget att komma med" eller så "raljerar man".

Får mig att undra om du vet vad ordet impertinent betyder. Dessutom kom du med ett påstående, inte en fråga.
Där får jag krypa till korset och erkänna ett fel. Jag satte en punkt istället för ett frågetecken på första meningen och därför framstod det inte som solklart för alla att det var en fråga.
Jodå, impertinent har ingått i min vokabulär i många årtionden. Används oftast i svenskan som ett uttryck för hur den som FÅR frågan upplever den. Ibland används den i brittisk engelska med samma mening också, men mycket sällan i amerikansk engelska.
Jag är ledsen om du fick slösa tid på att slå upp ordet och ska försöka undvika det fortsättningsvis.

Och hur upplever jag frågan då? Om jag slår upp ordet så undrar jag ännu mer om du vet vad ordet betyder. Förstår heller inte hur ett frågetecken skulle ha gjort om ditt påstående till en fråga. Kanske enklare om du ställer om frågan så ska jag svara.

Tärnström
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
JTarnstrom skrev:
Diskussionen har för min del aldrig handlat om ifall grid-tjejerna känner sig förnedrade eller inte och det har jag upprepat ett antal gånger. Jag har aldrig sagt något i den frågan. Du får gärna peka ut var jag har gjort det i så fall.

.... men om VI ska ha en diskussion tillsammans så är jag bara intresserad av vilken kvinnobild som sporten förmedlar med sina paraplybrudar. Tjejerna själva får väl göra vad de vill och må hur de vill, det är deras eget ansvar.

Det är ungefär min inriktning i frågan också - men får mest som svar att "du är ful och avundsjuk", samt obegripliga irrelevanta påhopp av "elwe". Tråkigt att man som tjej inte kan ifrågasätta gridgirls (eller egentligen inte gridgirls i sig - utan just det de förmedlar) utan att bli kallad ful, avundsjuk och radikalfeminist.

Jag har heller aldrig pratat om nåt förbud - jag har enbart försökt få de som tycker att gridgirls är en "rättighet" värd att kämpa för att kankse tänka i ett litet större perspektiv.

Men ... jag är ju bara en ful avundsjuk liten chey... :ugly
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
duckie skrev:
2394291 Det är ungefär min inriktning i frågan också - men får mest som svar att "du är ful och avundsjuk", samt obegripliga irrelevanta påhopp av "elwe". Tråkigt att man som tjej inte kan ifrågasätta gridgirls (eller egentligen inte gridgirls i sig - utan just det de förmedlar) utan att bli kallad ful, avundsjuk och radikalfeminist.

Jag har heller aldrig pratat om nåt förbud - jag har enbart försökt få de som tycker att gridgirls är en "rättighet" värd att kämpa för att kanske tänka i ett litet större perspektiv.

Men ... jag är ju bara en ful avundsjuk liten chey... :ugly

Och glöm inte det viktigaste av allt vi ÄR homosexuella oxå :rolleyes:
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
sundaman81 skrev:
2387066 Det är alltid dom fula brudarna som är avundsjuka och gapar och skriker hur förnedrande det är.....Dom önskar nog att dom hade utseende och självförtroende att kunna göra samma sak.

Så låt tjejerna vara ifred och göra sina egna val!!

Det låter som om du har tänkt igenom ditt inlägg:rolleyes:
Hur vet du att det är så som du säger, att folk som inte tycker detta är bra är fula och avundsjuka. Vad har du för belägg för det??

Rent utsagt ett pinsamt utlåtande:va
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag vill va GRIDBOY!

Nån tjej som vill ha mig med? :va
 

Bifogat

  • sh_mister_latex.jpg
    sh_mister_latex.jpg
    79.7 KB · Visningar: 69

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Slappa skrev:
2387094 Anspelar en tjej iförd bikini också sex tycker du?

Om du inte ser skillnad på en kranskulla och en bikini-brud är du nog fan bög...
En bikini-brud anspelar väl mer på sex än en kranskulla...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top