2393966 Jaha .... så till syvende och sist så handlar det då i ditt fall om moral, dvs DIN åsikt om moral.
Så du diskuterar inte utifrån din moral eller värdegrund?
I motsats till dig så tycker inte jag att du representerar något nytt. På den Viktorianska tiden så hade man ju t o m kjolar på soffor och fåtöljer.
Påbud om heltäckande klädsel tillhör en religion som idémässigt ligger 1000 år efter kristendomen, bl a i sin kvinnosyn.
Du försöker tillskriva mig värderingar jag inte delar. Det är ett rätt ohederligt sätt att diskutera.
Om du tittar på resultatet av poll:en så är det ca 4 % som tycker att gridgirls är kvinnoförnedrande. (Det är procentuellt ungefär lika många som anhängarna till miljöpartiet, du vet de som helst såg att ingen har ett eget motorfordon att köra med.)
Bland dessa 4 % så finns det sannolikt också några som tryckt på förnedrar-knappen för de tyckte det var kul och så har vi ju de som tycker att det är förnedrande mot dem själva, inte mot gridgirlsen.
Hur många som tryckte på vilken knapp är irrelevant om man inte är intresserad av att få veta något annat än vad besökarna på det här forumet anser, eller vill du påstå att urvalet skulle vara representativt för en större del av befolkningen?
Finns det förresten några gridgirls på forumet?? Vilken knapp tryckte ni på?
Det är väl nästan det mest intressanta, iaf mer intressant än vad de som inte är gridgirls tycker ... i synnerhet mer intressant än gissningarna från dem som "säkert vet" att gridgirls är så fruktansvärt förnedrade ...
Diskussionen har för min del aldrig handlat om ifall grid-tjejerna känner sig förnedrade eller inte och det har jag upprepat ett antal gånger. Jag har aldrig sagt något i den frågan. Du får gärna peka ut var jag har gjort det i så fall.
Fast det är klart ... ställer man ett par impertinenta frågor i tråden så "har man inget att komma med" eller så "raljerar man".
Får mig att undra om du vet vad ordet impertinent betyder. Dessutom kom du med ett påstående, inte en fråga.