Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?

• Antal röstningar
    0

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
PGH skrev:
2389061 För mig låter detta inte alls bra, på gränsen till skrämmande. Vi snackar fett egocentriskt tänkade. Eller tolkar jag ditt inlägg fel? I så fall ber jag om ursäkt. Inte därmed sagt att jag inte hyllar ett samhälle som hyllar individen med eget tänkande. Men man får väl ha ett bredare perspektiv för att skapa tolerans/acceptans???

Ditt perspektiv skapas av ALLA inputs som du får genom livet, men man måste vara vaksam så att inte allt kommer från samma ursprung.
Tycker du att eget tänkande och ett eget perspektiv är "fett egocentriskt" så ska du nog börja fundera på varifrån du får DINA idéer.

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Man måste ju bara älska en sån här tråd! :D
Huuur farligt är det med gridgirls? Tjejerna som står där är väl antagligen tjejer som gillar att visa upp sig. Sen vet väl alla att dem står där för att som en feminist hade uttryckt det, "äckelgubbarna" ska ha nåt o kolla på, för gud nej, inte är väl alla killarna där för att FRÄMST kolla på racingen.

Och det där med att byta ut varannan mot en kille...haha, ska vi byta ut varannan förare mot en tjej också då eller? För jämställt måste d ju va! :tummenupp

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
elwe skrev:
2389067 Ditt perspektiv skapas av ALLA inputs som du får genom livet, men man måste vara vaksam så att inte allt kommer från samma ursprung.
Tycker du att eget tänkande och ett eget perspektiv är "fett egocentriskt" så ska du nog börja fundera på varifrån du får DINA idéer.

Amen snälla, läs mitt inlägg igen:mad: Jag citerar mig själv::::::::::::::::::::"Inte därmed sagt att jag inte hyllar ett samhälle som hyllar individen med eget tänkande.", jisses. Så klart man skall vara varsam på varifrån man får sina inputs ifrån, samt ta inputs från MÅNGA olika håll=för mig är detta bla att se saker ur flera perspektiv. Raka motsatsen till dig, så uppfattade jag ditt inlägg. Men tolkar jag fel så, my bad.

Last edited:

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
GSX-R 750
Trinity skrev:
2388901
Om det inte fanns vandrande objekt kanske fler skulle ta med barn och fruar så alla i familjen fick njuta av pjår rejsing!

Så du menar att folk finner depå tjejerna/objekten så motbjudande att dem struntar i att ta med barn o familj på racing bara för det? Ja menar kom igen, finns väl storbystade tjejer på stranden med bra mkt mindre kläder på sig?

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
O vem fan vill ha feta gridgirls :va
Vi vill se mer bröst, smalare midjor och mindre underhudsfett:tummenupp

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Ducatista skrev:
2387104 Helt ok :D

boys.jpg

:skrattaåt Satan så läckert!!!

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Benny skrev:
2389085 Så du menar att folk finner depå tjejerna/objekten så motbjudande att dem struntar i att ta med barn o familj på racing bara för det? Ja menar kom igen, finns väl storbystade tjejer på stranden med bra mkt mindre kläder på sig?

Ja det finns det säker men de är på STRANDEN. Lite skillnad :tungan

Tja vi kan kanske vara överens om att paraplyflickor/pojkar finns där av en orsak att ge förarna skugga.

Personligen reagerar jag på att de måste stå i minimal klädsel eller bikini. Om det bara är skugga de ska erbjuda så går det ju lika bra med vanlig klädsel som typ de som går in framför idrottarna på EM nu senast i GBG. Då var blickarna riktade mot idrottarna och inte de som gick först.

Skulle ju bara helt okej om det var samma sak på motortävlingar att det var föraren som var i blickfång och som alla kollade på innan start.
Om sen det är en tjej eller kille och utseende spelar ju ingen roll.

Tycker tyvärr att när man ser vissa bilder så är det enormt lätt att se paraplyflickor är det samma som playboyflickor. Bara lite mer "rumsrent"

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
PGH skrev:
2387246 Jo, jag läste din ironi. Jag bara menade på att det inte är deras egen vilja som visas upp där, tror jag, även om det inte är ngn som tvingat dit dem. Men inte riktigt på det sätt som dem exponeras.

Nejmenstoppnu! Det DÄR surret blir jag sur på! Det, om nåt, är väl verkligen att tala om att vi kvinnor inte kan tänka själva!?! Att vi absolut inte klarar av att styra över våra egna liv eller avgöra vårt egna öde, utan det måste någon annan bestämma åt oss!?

Om man liksom hela tiden framställer kvinnor som stackars oskyldiga offer, så blir vi liksom det också...

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Mona skrev:
2389130 Nejmenstoppnu! Det DÄR surret blir jag sur på! Det, om nåt, är väl verkligen att tala om att vi kvinnor inte kan tänka själva!?! Att vi absolut inte klarar av att styra över våra egna liv eller avgöra vårt egna öde, utan det måste någon annan bestämma åt oss!?

Om man liksom hela tiden framställer kvinnor som stackars oskyldiga offer, så blir vi liksom det också...

Självklart kan kvinnor tänka och ta vara på sig själv, det vill jag verkligen understryka om det inte framgår. Men kom inte och säg att det från början är kvinnorna som dikterat vilkoren för gridgirlsen! Det är det jag menar.

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
imaster skrev:
2388904 Sidospår: Jag ska ärligt säga att jag tycker överviktiga tjejer är snyggare än underviktiga. Magrutor t.ex. på en tjej tycker jag ser vedervärdigt ut, kul för er girls om ni har det men jag tycker inte det är snyggt... :)

:tummenupp

Jag håller med dig - fast när det gäller män då. Knöliga, stenhårda muskler är inte kramgoa för 5 öre och saknar helt charm.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Trinity skrev:
2388885 Kom igen...
Det är 2006 och fortfarande får män mer i lön för samma arbete som en kvinna. Det är en måttstock och ett kom-ihåg för att det fortfarande är stora skillnader. Har du någonsin sett en fet ful kvinna med toppjobb? Har du någonsin sett en fet ful man med toppjobb? Utseendet är så viktigt för tjejer att 90 % alla kvinnor har eller har haft ätstörningar och är beredda att riskera sin hälsa för att göra sig finare med hjälp av kniv, gift och fettsugning. Ringer det ingen klocka hos dig då?
Appropå löner.
Nästintill alla svenskar är vanliga kollektivanställda.
För oss vanliga fackanslutna arbetsmyror finns det ingen löneskillnad mellan män och kvinnor.
Om jag jobbade tex inom sjukvården så skulle jag få exakt lika dålig lön som en kvinna, även om jag är man.
Nädu de OERHÖRDA löneskillnader som det talas vitt och brett om, de berör främst HÖGA tjänstemän, VD:ar,pampar etc. dvs "gräddan av eliten"
Jag skiter något så gudändåinnihelvete i om det skiljer 25000 om året för dessa, när dom ändå får miljonbelopp i ersättning.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Är detta verkligen ett så stort problem ?? Finns det verkligen folk som mår så dåligt , som en del här verkar göra , av att se bikiniflickor på griden ?? Men hallå ????? På en del verkar det ju som om detta vore ett värre problem än oroligheterna i Irak eller var fan som ???

På ngt sätt känns det som om , att har man inget att gnälla över , så letar man upp ngt.

Vilken tjej har inte spelat på just sin kvinnlighet ? Sen sätter hon på sig ( eller tar av sig ) kläder som kanske inte är relevant för det hon ska göra...

Ett exempel ( som säkert en del inte förstår innebörden av , eftersom varje form av liknelse verkar vara väldigt svår att förstå ) :

En tjej åker o ska besiktiga sin skruttiga bil. Inte fan åker hon ditt i vadmalskofta o ett par loppbitna jeans ?? Nä.... Lite urringat o högt slitsat så går bilen garanterat igenom.

Vad gör vi då ? Förbjuder urringat o slits på besiktningen eftersom sån klädsel absolut inte har ngt med varken besiktning eller bilar att göra ? O barn kan man ju inte ha med sig till besiktningen för där finns lättklädda tjejer !!! O alla karlar som åker o besiktigar sina bilar är "fula gubbar" för ,Gud bevare deras själar, de TITTAR till o med på tjejerna !!!

För fan tjejer...( o en del killar oxå :rolleyes: )... Ska vi bestämma att tjejerna måste ha teamoveraller på sig när de står där framme med paraplyet ?? Blir det bättre då ?? Eller för att få bort sexismen , så tvingar vi ut tjejer på griden som inte lagt ett öre på gymkostnader , bara för att inte barn , fula gubbar o yngre tjejer ska få en skev bild av kvinnors utseende. Vi får försöka komma fram till en gräns för hur "snygg" man ska få vara o vilka kläder man får ha på sig för att överhuvudtaget få sätta sin fot på startplattan................

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Feminismen har gått till överdrift.
I en manssport som speedway tex så är det ju mer regel än undantag att det ska vara flickor med i det hela. Nu är det ju knappast speciellt lättklätt på den arenan men ändå.
I superbike etc ska det även där vara lättklädda damer. Varför? Jo, för det är fortfarande en "manssport". Hade det varit en sport riktad mot det kvinnliga könet så skulle det stå muskulösa killar i string istället.
Jag skiter i om folk kallar mig mansgris bara för att jag vill se lättklädda damer i motorsporterna eller om de blir arga för att jag kallar det en manssport. Så är det, det kommer feministerna aldrig ifrån.
Jag tycker de ska se över friidrotten istället, där snackar vi naket! Kolla Klüft tex, hon är allt annat än påklädd på tävlingarna. Och där har vi väl barnfamiljer om något då detta är en folksport.
Hon är ju även med i tidningen titt som tätt och är väldigt exponerad, så jag tycker detta ligger först i tiden med att ordna till...

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Mona skrev:
2389130 Nejmenstoppnu! Det DÄR surret blir jag sur på! Det, om nåt, är väl verkligen att tala om att vi kvinnor inte kan tänka själva!?! Att vi absolut inte klarar av att styra över våra egna liv eller avgöra vårt egna öde, utan det måste någon annan bestämma åt oss!?

Men lugn nu Mona ... hur skulle det se ut om folk tänkte själva??
Det förstår ju alla att inte det skulle fungera.
Ja, eller iaf så "förstår" alla de som har problem med att tänka själva och som skapat sin trygghet genom att låta andra tänka åt dem.
Hur skulle det gå för dem?? För säkerhets skull bör ingen få tänka själv och allra minst tjejer, framför allt inte sådana som inte är fullt påklädda hela tiden .. :rolleyes:
Folk skulle ju till slut kunna bli egna företagare inom servicesektorn och allt möjligt otäckt!

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tack för tipset, skall genast testa :tungan

Kanske ska kolla om man kan få ett rosa skinnställ uppsytt så jag ser mindre "hård" ut :tuttar

Beträffande EM så är det lite "snällare" i Sverige när det gäller det mesta men även vi har hakat på den destruktiva trenden och den bara fortsätter i rasande takt fel håll. Föräldrar kan påverka mycket men långt ifrån allt. Ungar ser, hör och påverkas väldigt mycket av det som finns runt omkring dem. Skygglappar finns till hästar...

Varenda tjej/kvinno/veckotidning handlar om bantningstips, plastikkirurgi, hur du klär dig för att se smalare ut etc. Ska man hålla för ögonen på ungarna i ICA-kön och gömma fjärren så de inte ser alla tråkiga program som går. Självklart väger en bra personlighet, självförtroende och utsrålning mycket tyngre än ett par inlägg men hur ska vi få ungarna att förstå det då de matas med bilder och intryck för hur man måste se ut för att accepteras och lyckas här i livet. Inte för inte som 10-åringar inne i stan ser ut som små filmstjärnor så fort de har lämnat hemmet. Att ungar inte får vara ungar och utvecklas som individer och få en bra självkänsla, utan fort som attan bli grymt utseendefixerade är bara så sorgligt...

När jag var 10 år visste jag knappt vad mascara var, då hängde man i stallet, byggde kojor med kompisar och bara var 10 år...Var skitsur på min mamma för att jag inte fick kolla V. Det var lek helt enkelt!

Rask skrev:
2388912 Kul att du bejakar dina kvinnliga sidor,(du ser ganska hård ut när du kommer med zx10R) inbilla din sambo att du vill va snygg för honom så sponsrar han dig nog nästa gång :D Vi e ganska lättlurade :rolleyes:
Vissa av tjejerna som var med på EM på gälleråsen var INTE plastikopererade utan helt vanliga, de såg inte ut att ha tränat speciellt mycket utan levde nog bara hälsosamt och tog hand deras yttre. Tycker det inte är för mycket begärt. En bra personlighet väger upp stora tuttar och putläppar.

Tycker att det yttersta ansvaret ligger hos föräldrarna. Min (har ingen)7 eller 10 åriga dotter skulle aldrig få bära string. Att prata mycket med sina barn spelar stor roll hur de utvecklas. Se till att de äter bra mat och hitta en sport de gillar, så de inte blir överviktiga och lever sunt. :tummenupp

Läs hela tråden så hoppas jag att du får dig en liten tankeställare iallafall. Försök skaffa dig ett större perpektiv på det hela!

Benny skrev:
2389085 Så du menar att folk finner depå tjejerna/objekten så motbjudande att dem struntar i att ta med barn o familj på racing bara för det? Ja menar kom igen, finns väl storbystade tjejer på stranden med bra mkt mindre kläder på sig?

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nä, nu lämnar jag denna diskussion.Alltid kul med diskussion dock. Men det känns inte som att den förs längre fram, iaf inte för mig. Mina argument är slut, så slipper ni att påpeka det! Nu skall jag sätta mig i soffan o fundera över alla inputsen jag får, reflektera över mitt egen situation=tänka själv. Sen imorgon skall jag sätta mig framför Eurosport och kolla på brudarna, för visst är dem snygga, sen när rejset börjar går jag o duschar ;-) Ironiknappen o dyl är intryckt.

Btw, ngn sugen på att köra imorgonem/kväll? Möt upp mig i Sandby eller ngn annan plats.

Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Men vakna upp!
Det låter fint men så ser det inte ut i verkligheten. Alla är ju inte underbetalade sjusköterskor eller VD´s det finns ett mellanskikt och på mina tre jobb i den branschen jag är i så ligger de manliga kollegorna högre...Inte mycket men några tusingar. Bortsett från mig dårå som tar betalt :tungan Det här skyller jag inte bara på samhället utan tjejer får ju f-n kliva fram och ta för sig där det finns möjlighet istället för att sitta på kammaren och tjura för nåt de inte fick för att de inte tog det.

Så skillnaderna finns men jag tog inte upp det för att jag ville diskutera det här utan använde det som en måttstock för att påvisa att vi är långt ifrån jämställda. Missförstå mig inte.Män är män och kvinnor ät kvinnor och vi har båda våra för och nackdelar och det är ju det som är lite av tjusningen.

Men att ha tjejer i för små kläder vars enda uppgift är att hålla ett paraply så äckelgubbar kan gå hem och runka sen är f-n äckligt och gör dessa tjejer till ett objekt i negativ bemärkelse. Har inget emot vackra männsikor, tvärtom.

Sledneck skrev:
2389183 Appropå löner.
Nästintill alla svenskar är vanliga kollektivanställda.
För oss vanliga fackanslutna arbetsmyror finns det ingen löneskillnad mellan män och kvinnor.
Om jag jobbade tex inom sjukvården så skulle jag få exakt lika dålig lön som en kvinna, även om jag är man.
Nädu de OERHÖRDA löneskillnader som det talas vitt och brett om, de berör främst HÖGA tjänstemän, VD:ar,pampar etc. dvs "gräddan av eliten"
Jag skiter något så gudändåinnihelvete i om det skiljer 25000 om året för dessa, när dom ändå får miljonbelopp i ersättning.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...