Gridgirls vara eller icke vara

Är det ok att ha gridgirls/paraplyflickor?


  • Antal röstningar
    0

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Trinity skrev:
2389292 Men vakna upp!
Det här skyller jag inte bara på samhället utan tjejer får ju f-n kliva fram och ta för sig där det finns möjlighet istället för att sitta på kammaren och tjura för nåt de inte fick för att de inte tog det.
.

Så är det tjejer... På med raffsetet nu o in o löneförhandla med chefen , så ni kommer upp lite i lön !!!:D
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Tack för mig oxå i denna diskussion. Många intressanta inlägg blev det :tummenupp och jag hoppas att även de som framstår som grottmännsikor här kanske fick sig en liten tankeställare iallafall och reagerar när deras 8-åring börjar banta och vill ha stringtrosor :7peta
 
Last edited:

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
elwe skrev:
2389236 Men lugn nu Mona ... hur skulle det se ut om folk tänkte själva??
Det förstår ju alla att inte det skulle fungera.
Ja, eller iaf så "förstår" alla de som har problem med att tänka själva och som skapat sin trygghet genom att låta andra tänka åt dem.
Hur skulle det gå för dem?? För säkerhets skull bör ingen få tänka själv och allra minst tjejer, framför allt inte sådana som inte är fullt påklädda hela tiden .. :rolleyes:
Folk skulle ju till slut kunna bli egna företagare inom servicesektorn och allt möjligt otäckt!


Du har förstås rätt... Tänkte inte (!) på det. Dumma mej! :fatta!
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Vad har du på dig när du löneförhandlar?
Ett höftskynke och spikklubba? :D

Du måste tala om hur det gick sen ;) :D

Skämt åsido...hade jag klätt mig utmanade så hade jag inte haft mitt jobb och jag är j-t nöjd med mitt lönekuvert :)


Folkezx9r skrev:
2389303 Så är det tjejer... På med raffsetet nu o in o löneförhandla med chefen , så ni kommer upp lite i lön !!!:D
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Säger bara beachvolleyboll girls VS men........
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Trinity skrev:
2389340 Vad har du på dig när du löneförhandlar?
Ett höftskynke och spikklubba? :D

Du måste tala om hur det gick sen ;) :D

Skämt åsido...hade jag klätt mig utmanade så hade jag inte haft mitt jobb och jag är j-t nöjd med mitt lönekuvert :)

Jag har en kvinnlig chef , så jag har just på mig ingenting !...:D

Nädå.... Det var bara ett skämt , men är övertygad om att en del säkert försöker den vägen. Inget ont i det....Går chefen på det så är det ju upp till honom !..:).
Mitt lönekuvert är det heller inget fel på....men visst..man ska aldrig vara nöjd.:tungan
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Nöjd för i år, sen är det bara att ge sig på den stackars chefen igen :tungan

Om någon försöker den vägen...tillbaks på ruta ett :( Tror mest funkar så på film men händer det i verkligheten är det ju lite tragiskt. Försöka uppa lönen genom att kåta upp chefen eller visa upp goda resultat och prata framtid samt få kompensation för väl utfört arbete. Vad känns bäst när man går därifrån?


Folkezx9r skrev:
2389379 Jag har en kvinnlig chef , så jag har just på mig ingenting !...:D

Nädå.... Det var bara ett skämt , men är övertygad om att en del säkert försöker den vägen. Inget ont i det....Går chefen på det så är det ju upp till honom !..:).
Mitt lönekuvert är det heller inget fel på....men visst..man ska aldrig vara nöjd.:tungan
 
Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Trinity skrev:
2389453 Nöjd för i år, sen är det bara att ge sig på den stackars chefen igen :tungan

Om någon försöker den vägen...tillbaks på ruta ett :( Tror mest funkar så på film men händer det i verkligheten är det ju lite tragiskt. Försöka uppa lönen genom att kåta upp chefen eller visa upp goda resultat och prata framtid samt få kompensation för väl utfört arbete. Vad känns bäst när man går därifrån?

För oss vanliga dödliga med ett uns moral i kroppen , så känns säkert lön för en bra arbetsinsats bäst. Men den som använder sin kropp för att få bättre lön har säkert inga såna betänkligheter.... Där är det bara summan i kuvertet som räknas.

( Jag kanske skriver detta av avundssjuka eftersom min kropp inte skulle duga att löneförhandla med !..:D )
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Trinity skrev:
2389292
Men att ha tjejer i för små kläder vars enda uppgift är att hålla ett paraply så äckelgubbar kan gå hem och runka sen är f-n äckligt och gör dessa tjejer till ett objekt i negativ bemärkelse. Har inget emot vackra männsikor, tvärtom.

Haha, menar du allvar eller? Ursäkta mig men du tror verkligen det är så?
Äckelgubbarna du syftar på, e det nån i din närhet eller? För som man känner sig själv känner man andra!
Är ju rena rama påhoppen på alla killar som du får o låta som svin. Vi har väl sett snygga tjejer i lite kläder innan, inte fasen springer alla iväg o runkar för det! :va

Haha, ni pratar ju ner dem här tjejerna som om dem inte hade ngn egen vilja, snacka om o idiotförklara det egna könet...:rolleyes:

Mitra skrev:
2389118 Ja det finns det säker men de är på STRANDEN. Lite skillnad :tungan

Tja vi kan kanske vara överens om att paraplyflickor/pojkar finns där av en orsak att ge förarna skugga.

Personligen reagerar jag på att de måste stå i minimal klädsel eller bikini. Om det bara är skugga de ska erbjuda så går det ju lika bra med vanlig klädsel som typ de som går in framför idrottarna på EM nu senast i GBG. Då var blickarna riktade mot idrottarna och inte de som gick först.

Skulle ju bara helt okej om det var samma sak på motortävlingar att det var föraren som var i blickfång och som alla kollade på innan start.
Om sen det är en tjej eller kille och utseende spelar ju ingen roll.

Tycker tyvärr att när man ser vissa bilder så är det enormt lätt att se paraplyflickor är det samma som playboyflickor. Bara lite mer "rumsrent"

Ja jag förstår att det är skillnad när dem är på stranden, men dem är ju lika exponerade, så jag menar inte skräms väl barnfamiljer iväg av lättklädda tjejer. Det är ju inte direkt en strippklubb, o den lilla stunden dem är framme är väl ändå inte så farligt. :)
 
Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Trinity skrev:
Men att ha tjejer i för små kläder vars enda uppgift är att hålla ett paraply så äckelgubbar kan gå hem och runka sen är f-n äckligt och gör dessa tjejer till ett objekt i negativ bemärkelse. Har inget emot vackra männsikor, tvärtom.

Hehe, snacka om negativt inställd till män och även tror att
alla män är lika :rofl

Skulle inte förvåna mig om du även är med i FI och är homosexuell.

Är det ingen man som vill ha dig eller vad har hänt ?
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Men att ha tjejer i för små kläder vars enda uppgift är att hålla ett paraply så äckelgubbar kan gå hem och runka sen är f-n äckligt och gör dessa tjejer till ett objekt i negativ bemärkelse. Har inget emot vackra männsikor, tvärtom.[/QUOTE]

Finns du på riktigt?
Om du verkligen gör det så ta då och engagera dig i något verkligt o sitt inte här o gagga skit på SH. Gridgirls handlar inte om kommersiell sexuell exploatering av barn.
 

Bikerbitch25

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Utanför Ulricehamn
Hoj
Ducati Monster
JTarnstrom skrev:
2387090 Samma diskussion bröt ut för något år sedan efter att STCC (eller om det var arrangören) hade engagerat grid girls från en sajt med lättklädda brudar (och en satans massa silikon)...

Vad man än tycker om saken så vore det nog bättre om motorsporten visade framfötterna och hittade en annan lösning - innan den tvingas på sporten (vet att riksidrottsförbundet är starkt negativa till fenomenet). På Motorsport Games på Globen användes grid kids. Personligen har jag inget emot snygga tjejer men jag har aldrig förstått varför de ska stå med ett paraply på startplattan. Jag är på plats för att kolla på racing, inte brudar. Och om man ska tänka sig att sporten ska locka hela familjen så tror jag nog att det är fler än en sambo/fru/flickvän som suckar trött när de ser paraplybrudarna. Känns uppriktigt sagt inte speciellt viktigt att ha grid girls och finns de de som stör sig på dem så verkar det enklare att byta ut dem mot något annat.

Tärnström


Håller med!:tummenupp
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
burner skrev:
2389680 Hehe, snacka om negativt inställd till män och även tror att
alla män är lika :rofl

Skulle inte förvåna mig om du även är med i FI och är homosexuell.

Är det ingen man som vill ha dig eller vad har hänt ?


Håller med dig!
Varför är de aldrig dom riktigt snygga som klagar? :va
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Benny skrev:
2389666
Ja jag förstår att det är skillnad när dem är på stranden, men dem är ju lika exponerade, så jag menar inte skräms väl barnfamiljer iväg av lättklädda tjejer. Det är ju inte direkt en strippklubb, o den lilla stunden dem är framme är väl ändå inte så farligt. :)

Tja handlar kanske att alla har badkläder på standen.

Och om man vill att sporten ska växa så får man börja tänka i lite andra banor än just lättklädda tjejer. Varför inte ha sponsrade lopp där tjejer/killar är klädda i sponsorenas färger/märken. Och där man även har sponsornamnet på paraplyet.

burner skrev:
2389680 Hehe, snacka om negativt inställd till män och även tror att
alla män är lika :rofl

Skulle inte förvåna mig om du även är med i FI och är homosexuell.

Är det ingen man som vill ha dig eller vad har hänt ?

:va varför måste en tjej som är negativ till lättklädda tjejer vara med i FI eller homosexuell?

Om hon var homosexuell så skulle hon ju uppskatta lättklädda tjejer eller? :tungan
 
Last edited:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Så länge en person gör de för dom själv vill och inte under tvång varför klaga??


Visst sätter samhället och median press på tjejer, tittar man i alla tidningar så ser man ju ett idial som inte är så bra, inte alla kan se ut som dom men hur ska en 10 årig tjej förstå att bilderna kan vara reduserade så att inte ens en lite valk syns, eller den dåliga hyn som gömmer sig under makeupen...

Jag har jobbat på dagis och var med om en 4 årig flicka som alltid försvan efter lunch, en dag hittade jag henne på toaletten där hon stod och körde fingrarna i halsen :( när jag frågade varför hon gjorde så svarade hon "mamma gör så"
Barn ser mer än vad man tror, och dom härmar de vuxna. Nu säger inte jag att just denna mamma var en dålig mamma utan att hon omedvetet lärde sin dotter något som inte är bra för en, jag vet att mamman i fråga i dag mår bra och att dottern också slutat gå på toan och spy...poängen är som nån skrev tidigare att mattas man med att man är "fel" om man inte ser ut som dom i tidningarna från de man är barn, så kan de vara svårt att förstå att man kan bli omtyckt om man har lite extra kilon...

Jag om nån vet hur samhället kan se ner på en för att man inte är trådsmal. :rolleyes: jisses vilka kommentarer man kan få bakomryggen ibland...
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
PGH skrev:
2387071 Viss skilnnad på kranskullan vid Vasaloppet. Skillnaden ligger bla i utstyrseln som uppbäres. Kranskullan springer i Sverigedräkten medan flickorna på gridden har minimalt med kläder på sig, dem är exponerade på helt olika sätt, eller hur?! Dessutom tror jag att publiken hade varit lika stor på en RR-tävling utan dessa paraplyflickor. Men visst ser dem bra ut, men mitt RR-intresse hänger knappast på dessa paraplyställ.

Ha ha, kom igen nu PG. Du tittar ju knappt på hojarna :D
 

rollex

Guest
sundaman81 skrev:
2387066 Det är alltid dom fula brudarna som är avundsjuka och gapar och skriker hur förnedrande det är.....Dom önskar nog att dom hade utseende och självförtroende att kunna göra samma sak.

Så låt tjejerna vara ifred och göra sina egna val!!
WOOOOOOOORD !!!!!!!!!!!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Alla feminist-brudar är fula som stryk !!! hah :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top