Griniga gamla gubbar med orubbliga rutiner.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Vad är det med gamla gubbar och rutiner som inte går att rubba det minsta på egentligen? Jag tycker man stöter på dessa lite varstans. Finns en och annan på jobbet bl a. För det är oftast de gamla bittra inrutade gubbarna som håller stenhårt på sina rutiner och vägrar ge sig om någon eller något kommer i vägen.

Ibland kan det vara lite kul att retas med dem på jobbet och t ex ta "deras" plats i fikarummet. Men ibland blir man bara irriterad, som idag t ex.

Åkte bil med ungarna idag och vi skulle stanna till och köpa en varsin korv på en mack. Inte en bil finns runt bensinpumparna och jag ställer mig mellan butiken och bensinpumparna. Dels för att ha lite koll på minstingen som sover i bilen samt att få skugga så det inte blir för varmt åt honom i bilen medan jag fixar lite käk.

Efter en stund kommer en äldre herre och frågar vems bil det är utanför dörren.
-Det är min, svarar jag. Varpå han ber mig flytta den så han kan tanka. Han hade stått och väntat i 5min på att jag skulle flytta mig innan han gick in och sa till.
OK, säger jag och följer med ut i tron att det rullat in flertalet bilar och börjat tanka på övriga pumpar.

När jag kommer ut ser jag att det fortfarande bara är min bil som står där och jag säger då till gubben vänligt men bestämt att han väl kan tanka på andra sidan bensinpumpen.
Näe jag ska tanka DÄR, säger gubbfan då. :huvet

Orkar inte jiddra då jag har ena grabben i butiken väntandes och käket klart när som helst, så jag flyttar bilen och sen frågar jag honom vad man har ratten till. Men jag får inget svar.

Går in i butiken och fortsätter vänta då vi beställt hamburgare istället för korv, så det tog lite tid.
Då kommer gubben i för att betala sin tankning. Så börjar han beklaga sig för kassörskan att han bett mig flytta bilen och verkar förvånad över att jag blev sur. Hade det bara varit den pumpen som var ledig hade jag ju knappast blivit irriterad.

Så fick man skriva av sig lite. Dela gärna med er av era ev liknande erfarenheter av dessa inrutade individer. :)

Last edited:

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det var inte så att den pumpen på den macken hade kontant betalning? :va :arsele

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tycker det är grymt att ha favvopump på alla mackar.
Grynräknare och väskdängare som byter bil som sina kallingar (eller boendekarriärvalda bostadsrätter...) ska stå vattenkammade i diket och bäva.

Det ska inte stå en massa inflyttade slipspjunisar med felhjulsdrivna förmånsaudisar vid MIN pump när jag ska bunkra upp västtyskan . :mad:
För 20 år sedan stod man helt ensam vid dieselpumpen. Ur led är tiden
IMG_3150.jpg

/Gube

Last edited:

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jodå , känner igen "Jag har alltid gjort såhär å tänker FAN inte göra det på annat sätt" från jobbet .......å han har lärt mina kollegor att fakturera :huvet ... dom har jättemycket att göra ... jag sitter mest å fiser :tungan

åja , lär mina kollegor sakta men säkert att använda dom program dom har tillhands å försöka glömma "det rätta sättet" ..... (jag e ny på "firman")

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har faktiskt också en favvopump på macken :D

Men jag skulle ju aldrig orka be någon flytta på sej för att få tanka där.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag tycker att jag blitt grinigare med åren och betydligt kortare stubin.

Jag kan snart inte vistas i trafiken, då jag nu tycker att alla idioter bara ligger i vägen för mig hela tiden, o fiskör i vänsterfilen.

Men jag är iaf medveten om att jag börjar bli en grinig gubbe . :)

sportbike

Guest
Jag tycker att jag blitt grinigare med åren och betydligt kortare stubin.

Jag kan snart inte vistas i trafiken, då jag nu tycker att alla idioter bara ligger i vägen för mig hela tiden, o fiskör i vänsterfilen.

Men jag är iaf medveten om att jag börjar bli en grinig gubbe . :)
Jag har blivit precis tvärtom, jag ignorerar dårarna, det mår jag mycket bättre av.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj

Hahaha, det där har man ju sett IRL när man jobbade på mack som ung. :hihi

Har även sett en tjej som skulle tanka men locket var på fel sida så att säga och då kör hon bara runt till andra sidan (u-sväng). Då är ju locket fortfarande på fel sida så att säga. Det roliga är att hon då blir sur, hoppar in i bil och åker vidare. :dummer:3freak

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Jag har faktiskt också en favvopump på macken :D

Men jag skulle ju aldrig orka be någon flytta på sej för att få tanka där.

Det är väl ungefär där gränsen går med vad som kan anses vara normalt eller ej. Helt OK att ha sitt favvoställe tycker jag, men när man blir sur för att någon tagit ens plats som egentligen är allmän plats då funderar man hur det är ställt där uppe.:rolleyes:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Parka bilen vid en pump bara för att handla :7peta
Nu för tiden så tankar snubben (nån annan än ts alltså, typ taxichaffis/hantverkare), går in beställer en korvmeny, köper en snusktidning går på muggen å gör vad han ska, tar sin korvmeny käkar upp och sköljer ner med kaffe. :brinnerup
Klart man blir låg när alla pumpar är upptagna :yoparty

Men att snabbstoppa vid pumpen, rusa in och köpa tidningen och sen dra är ju ok, men inte käka/fika/skita :arsele

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Parka bilen vid en pump bara för att handla :7peta
Nu för tiden så tankar snubben (nån annan än ts alltså, typ taxichaffis/hantverkare), går in beställer en korvmeny, köper en snusktidning går på muggen å gör vad han ska, tar sin korvmeny käkar upp och sköljer ner med kaffe. :brinnerup
Klart man blir låg när alla pumpar är upptagna :yoparty

Men att snabbstoppa vid pumpen, rusa in och köpa tidningen och sen dra är ju ok, men inte käka/fika/skita :arsele

Läs hela texten en gång är du snäll. :fakta Jag brukar inte ställa mig för pumparna i vanliga fall om jag inte ska tanka, men det var ju en lite prekär situation just denna gång och eftersom det var tomt samt allmänt dött som det brukar vara i Ockelbo, så ställde jag mig där. Sen fanns det ju tillgång till samtliga pumpar ändå.:3freak
Jag hade ju ett sovande barn i bilen och ville stå i skuggan samt att ha lite översikt.

skorpan666

Scum Hunter
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
ZX9R -98 + ZX10R -04
That's not the swedish way! Standardsvensken hade tittat med avsky
på din bil, muttrat nåt och kört vidare till nästa mack, 7 mil därifrån...

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
That's not the swedish way! Standardsvensken hade tittat med avsky
på din bil, muttrat nåt och kört vidare till nästa mack, 7 mil därifrån...

Haha, ja när man tänker efter så. Men de gamla gubbarna har väl byggt upp så mycket ilska under åren pga all orättvisa enl dem själva som de drabbats av.:D

Last edited:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Skit i om ungen sitter i bilen, du skulle ju "bara", speciellt om du nu inte tankade.

Frågade ungen som var med i butiken vem gubben var?
Man kan få lite lustiga frågor av dem såna gånger. :hihi

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...