Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det ska vara på G!!!!!!

Har du fortfarande kvar prickarna över A, A & O?

[YOUTUBE-ID]ns8epn7IoVo&feature=related[/YOUTUBE-ID]

I så fall kanske man skulle kvista ner till götet med en låda med rostigt krom. jag har skruvat ner det mesta i småbitar nu som behöver pulverlackas

Idag gick jag till chefen o sa upp mig:yoparty:yoparty:yoparty

I min hjärna hade jag tänkt ut flera bombastiska finaler på min tid på tooltec, men stan är liten och en allt för brutal final hade nog gjort mig körd i hela stan. Men ingen minns en fegis.:gnissla
Så jag sa upp mig på det vanliga tråk sättet:huvet

Men på frågor om allt mellan rumänsk renässanspoesi och gröt svarar jag numer bara torrt: Ingen aning, fråga nån som är anställd här.

Från o med den tredje januari blir det konstruktion o prototyptillverkning av lyftdon för stora industriliner för min del.

För den somm behöver ha nånting baltazarerat är det hög tid o pengar under bordet som gäller:D

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Gratulerar, I guess?

Säger man upp sig självmant från en arbetsplats så finns det i regel goda skäl. Du gjorde det enda rätta. :tummenupp

Stora lyftdon så tänker jag DEMAG. Deras grejjer är gigantiska. :galen

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Nu har gubbsjukan slagit till med kraft!

Inte den gubbsjuka som gör att man vänder sig om efter nylovligt kjoltyg, den har man ju haft sen barnsben.
Utan den gubbsjuka som tilltar för varje färgpatron som tar slut i skägget och som gör att man vänder sig om efter gamla dieselfordon, fascineras ånglok och öppna ventilarrangemang.

-Men vad fan har idioten gått o köpt då??

-Jo, gammalt luftkylt härligt junk, ämnat för att bekämpa das deutche wehrmacht från en tid då Adolf hitler var Führer.

nämligen en H-d 750 Wlc -42

Nu är det väl dags att komma ut....

I hela mitt tidigare liv har jag dömt ut HD som jordbruksteknik för bönder på 20-talet eller livsstilskoncept på 00-talet för folk med sviktande självbild. Fransar å hängslen å luft å buller å hela helvet..dessutom måste man ha ett ansiktsuttryck som om man skulle vara skarprättare på Stockholms blodbad.

I och med denna tråd har jag insett att jag har en långt gången gubbsjuka. Stordieslar och tändkulor fångar min uppmärksamhet som aldrig förr. Hårstråna utan innehåll blir allt fler och för att hitta hårfästet måste man ha stegjärn. Nånting jag ångrat många gånger, men förträngt har också flutit upp till ytan. Nämligen det faktum att jag hade en gång möjlighet att köpa den -46:a lillsida min far hade som 20-nånting och åkte runt på. Detta gjorde jag ju naturligtvis inte....

Följer tråden med stort intresse, hade jag köpt nämnda 46:a hade det blivit ett originalnära rost&järnstuk (hoppas nån fattar). Men jag gillar jordbanestuket hårt, gör den inte för fin bara, jag tycker inte HD gör sig riktigt som kliniskt ren och putsad showroomhoj.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur dyrt kan det vara att importera däck från amerikat?
hittade däck för 110$ ca 800kr som svensk agententur tar 3500kr för st!!!
Hmm..engelsmännen kanske har nåt:va

Behöver inte bli särskilt dyrt alls, med dhl och liknande kan man skicka i stort sett vafan som helst för sisådär en femhunka-tusenlapp. Skiljer det nu så mycket i pris så tjänar du garanterat på det:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Behöver inte bli särskilt dyrt alls, med dhl och liknande kan man skicka i stort sett vafan som helst för sisådär en femhunka-tusenlapp. Skiljer det nu så mycket i pris så tjänar du garanterat på det:tummenupp

Har man snöat in hårt på sin HD-flathead köper man ju givetvis en bunt samtida Robert Johnson stenkakor i samma veva, passar ju perfekt mitt i osten, utan att paketet blir större.

Last edited:

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Hoj
KTM 690 SMC R
Det är roligt att se fler med gamla Harleys här på SH.

Känner mig nödgad att visa upp mitt projekt. Ingen sida, men nära.
Renoveringen är pågående men långsam.

Fan va nice,. den kan bli riktigt hårig med lite handpåläggning!
Kämpa vidare!!:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har man snöat in hårt på sin HD-flathead köper man ju givetvis en bunt samtida Robert Johnson stenkakor i samma veva, passar ju perfekt mitt i osten, utan att paketet blir större.

Fraktkostnaden har dock en del med vikten att göra också, och inte bara paketets dimensioner. Men i sammanhanget är det kanske marginellt, vad vet jag.

Ring upp dhl och fråga vad frakten för däcken kostar på ett ungefär och hur den varierar i pris med paketets vikt om du nu vill skicka flera prylar samtidigt:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fraktkostnaden har dock en del med vikten att göra också, och inte bara paketets dimensioner. Men i sammanhanget är det kanske marginellt, vad vet jag.

Ring upp dhl och fråga vad frakten för däcken kostar på ett ungefär och hur den varierar i pris med paketets vikt om du nu vill skicka flera prylar samtidigt:)

Skoja bara...:krama
Jag köper ju grejer från nut country flera ggr per år :D

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Skoja ju bara...:krama
Jag köper ju grejer från nut country flera ggr per år :D

Förlåt då, jag är trött och sitter här och pluggar matte... Då måste man göra sitt bästa för att ta saker och ting på allvar...:D

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Jäklar vilken fart tråden fick!
Gratulerar, I guess?

Säger man upp sig självmant från en arbetsplats så finns det i regel goda skäl. Du gjorde det enda rätta. :tummenupp

Stora lyftdon så tänker jag DEMAG. Deras grejjer är gigantiska. :galen
Nej lyftdonen är inte nödvändigtvis stora utan monteringslineerna på tex scania, saab,volvo är stora och de kräver möjlighet att lyfta alla möjliga grejer fjäderlätt för att folk inte ska bli utslitna som jobbar där.

England på Måndag, kul med nytt jobb?

Eller skönt att slippa det gamla?

jasså, måndag ryker prickarna alltså:gnissla

både och, hatade det gamla efter flytten, men det nya blir ju en heelt ny grej. Hade jag bytt till att stå i en annan verkstadsmaskin på ett annat ställe, hade jag kännt mig understimulerad efter ett ½år-2år det gör jag alltid.

Nu får jag konstruera och ska få lära mig lite elektronik och pneumatik.
I en verkstad med 3 gubbar var av den ena är lika gammal som jag och håller på med roddar och harley's. Killen har en hydralisk rörbock i garaget vilket borgar för stort utbyte:D

Nu är det väl dags att komma ut....

I hela mitt tidigare liv har jag dömt ut HD som jordbruksteknik för bönder på 20-talet eller livsstilskoncept på 00-talet för folk med sviktande självbild. Fransar å hängslen å luft å buller å hela helvet..dessutom måste man ha ett ansiktsuttryck som om man skulle vara skarprättare på Stockholms blodbad.

I och med denna tråd har jag insett att jag har en långt gången gubbsjuka. Stordieslar och tändkulor fångar min uppmärksamhet som aldrig förr. Hårstråna utan innehåll blir allt fler och för att hitta hårfästet måste man ha stegjärn. Nånting jag ångrat många gånger, men förträngt har också flutit upp till ytan. Nämligen det faktum att jag hade en gång möjlighet att köpa den -46:a lillsida min far hade som 20-nånting och åkte runt på. Detta gjorde jag ju naturligtvis inte....

Följer tråden med stort intresse, hade jag köpt nämnda 46:a hade det blivit ett originalnära rost&järnstuk (hoppas nån fattar). Men jag gillar jordbanestuket hårt, gör den inte för fin bara, jag tycker inte HD gör sig riktigt som kliniskt ren och putsad showroomhoj.

Välkommen in i gubbklubben!
Alla har nån sån affär man ångrar att man aldrig gjorde.
Hoppas du ramlar över nån gammal pryl som stillar din hunger efter antikviteter:D
Hade gärna haft hojen gammal genuin o rostig, men det funkar dåligt när man bultar dit de grejer som saknas och som köps helt nya. Men kommer att läcka olja, köras mest grusväg och nästan aldrig tvättas så patinan kommer komma fort:D

Det blir nog så. sugen på sådana diamond tread 4.00x18 däck guy inc hade på sin halv topp i tidigare inlägg

Får sätta upp det på kravlistan över den framtida svarven.
Fast varvtal på 78rpm, så jag kan av njuta Robert johnson i garaget.

(Stenkakor är inte gjorda av sten, bushido min vän)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
(Stenkakor är inte gjorda av sten, bushido min vän)

Jag vet det, men paketet blir ändå tyngre om du ska skicka både plattor och däck jämfört med om du bara ska skicka däck;)

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Idag har det hänt lite för omväxlings skull.
Vevstakssetet från usa damp ner.
DSC02081.jpg inför detta behövde jag längre cylinderfotsbult för att kompensera för strokerplattans tjocklek. Vilket band mig vid svarven ett par extra timmar efter jobbet.
DSC02082.jpg
Hur kul det än är med nya prylar så får man ändå kämpa med motivationen när temperaturen är så här:
DSC02083.jpg

12 kvinnliga bikers är på väg från bikeline och de är inte direkt klädda för temperaturen i mitt garage.:gnissla
Jag får fråga lindsey om jag får köra byggfläkten dygnet runt så de inte förfryser:tuttar
Nu när kolvarna ska krocka med veven får man såga bort denna feature som är till för att smörja främre cylindern.
Tanken är att den smala skåran inte ska flöda tillräckligt mycke när kolven går uppåt vilket skapar ett vacuum. Detta vacum suger upp en olje/luft virvel ur vevhuset som smörjer cylinderväggarna.
Vacuumet snor effekt vilken jag har ringa att avvara.
Funktionen är så pass genial att den skrotades dIrEcKt när man kom på nåt bättre, typ oilskirters.

DSC02084.jpg
Så här blev blocket med nya bultar och med strokerplattan provmonterad.

Kombinationen uttråkad-dator- nyss lön-kreditkort är inte bra. 5lax svävade iväg igår. :gnissla

Bifogat

• DSC02086.jpg
    DSC02086.jpg
    238.9 KB · Visningar: 178
  • DSC02087.jpg
    DSC02087.jpg
    239.3 KB · Visningar: 198
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Heja! Det ska bli kul att komma förbi och sparka däck i mellandagarna.:tummenupp

Kombinationen uttråkad-dator- nyss lön-kreditkort är inte bra. 5lax svävade iväg igår. :gnissla

Känner igen symptomet, min räddning är att jag är för dum för att lyckas handla på Ebay. Får upp nån jävla ruta om att jag ska registrera mig som säljare hela tiden och då skiter jag i det.:huvet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det tar sig, sa pyromanen!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Snyggt! Dom nya stakarna såg ju riktigt trevliga ut!

Och vad gäller pengar som svävar iväg: ett allt för bekant fenomen... :död

Dock undrar jag över cylinderbulten på vänster sida i den sista bilden. Ser tight ut att få på någon form av mutter där. Synvilla? :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Idag har det hänt lite för omväxlings skull.
Vevstakssetet från usa damp ner.
View attachment 323449 inför detta behövde jag längre cylinderfotsbult för att kompensera för strokerplattans tjocklek. Vilket band mig vid svarven ett par extra timmar efter jobbet.
View attachment 323452
Hur kul det än är med nya prylar så får man ändå kämpa med motivationen när temperaturen är så här:
View attachment 323447

12 kvinnliga bikers är på väg från bikeline och de är inte direkt klädda för temperaturen i mitt garage.:gnissla
Jag får fråga lindsey om jag får köra byggfläkten dygnet runt så de inte förfryser:tuttar
Nu när kolvarna ska krocka med veven får man såga bort denna feature som är till för att smörja främre cylindern.
Tanken är att den smala skåran inte ska flöda tillräckligt mycke när kolven går uppåt vilket skapar ett vacuum. Detta vacum suger upp en olje/luft virvel ur vevhuset som smörjer cylinderväggarna.
Vacuumet snor effekt vilken jag har ringa att avvara.
Funktionen är så pass genial att den skrotades dIrEcKt när man kom på nåt bättre, typ oilskirters.

View attachment 323448
Så här blev blocket med nya bultar och med strokerplattan provmonterad.

Tjusigt! Inga mjuka paket här inte!:tummenupp
Har du köpt så ymnigt från Bikeline att de skickar en cheer girl-trupp? Det har aldrig jag fått till min stia! :va

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...