One of those day's...........
Det går bra nu..
Det började redan i förrgår då chefen kom o krävde tillbaka min nyckel till gammla jobbet.
En iofs inte helt orimlig sak eftersom ingen egentligen ska vara där, speciellt inte uppsagt folk.
Problemet var bara att jag inte fått tummen ur att blästra det som skall pulverlackas, och blästern står på gammla jobbet.
Jag fick i smyg lånat en nyckel av en annan jobbarkompis, men bara över helgen.
Imorse smög jag mig ner till garaget och började mekka loss springergaffeln och konka ut allt annat skit som mar klart för blästring.
Iom att jag kört med kupe´värmare i 3veckor nu var springan mellan bakruta och baklucka täckt av 5cm blå is
vilket gjorde att luckan ej kunde öppnas. Med hjälp av en träbit knackade jag med van hand loss isen tills det bara var ytters,
PANG!! Helvetes jävla £¤%&§§§?@"$$!!!
In o beklaga sig o be om o låna tantens bilnyckel.
-Jo, det går bra men tänk på att den brummar lite.
-Ok
När jag startar konstateras snabbt att det inte brummar lite, det brummar jävligt mycke!
när jag kommer ut till asfalten hörs ett otäckt bekant ljud.
"Tchingtingting...Tchingtingting...Tchingtingting...Tchingtingting...Tchingtingting..."
ett snabbt ögonkast under bilen avslöjade det här:
Avgasrör av liggandes på backe, pekandes framåt
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Givetvis var det katten som gått av, billigt!!
Lägga ut minst 5k på vardagsbilar är ju precis vad man vill så här innan jul
Efter lite bonnmeckande med spännband o buntband lyckades jag ta mig till blästerskåpet i la stada. Efter 5min lyckades jag paja pedalen till tryckluften
efter nån timmes ytterligare bonnmekkande var pedalen "lagad"
Då visade det sig att det inte var lite rost o kromsläpp här o var. utan hela kromjobbet var jätte fuskjobb där man lagt nytt krom på gammalt istället för att avkroma innan. Dessutom ville blästern krångla.
Det är inte roligt när man skruvar ner mer o mer för varje vecka! efter första veckan såg ju hojen nästan klar ut!