Ja jag menade cylinderkjolarna. Ja du märker ju själv hur man språkligt hamnar i ett svengeskt tumträsk när man diskuterar HD, bara en sån sak som din term "relivat" tex
.
Men det är ju enklaste sättet att använda de engelska/amerikanska termerna, ty då är det lättare för tex en frågeställare att relatera till vad man åsyftar i verkstadslitteraturen, samt även lättare för frågeställaren att googla. Inte lätt att veta att man ska söka på tex "notching cylinder spigots" annars
Här är en S&S-instruktion för hur man notchar vid montering av S&S-strokervev på sportster. Även om det inte gäller din motor så kan det ju vara stärkande att se lite relaterade råd.
http://www.nightrider.com/biketech/download/ssmanuals/sportster_stroker.pdf
Som du säger, rätt pyssligt att sätta samman en HD-motor. Så mycket som ska mätas och passas ihop. Inte blir det lättare när man blandar in eftermarknads/high.perf.-delar. Ofta är det "final maching by engine builder"
Kommentarer som "HD-motorer kan man ju skruva ihop med en skiftnyckel" brukar komma från endera den typ av ägare som "renoverat" motorn före dig, eller så kommer det från ngn som aldrig satt ihop en HD-motor.