Nästa projekt blir att få allt att lira ordentligt.
Vad maskinen ska vara kapabel till är lite som att fråga hur långt är ett snöre.
Den lär inte hålla några framhjul i luften till 6:ans växel varvat ur nånstans runt 280km/h.
LIvligt sökande på nätet under det senaste halvåret ger så pass motstridiga uppgifter som, (extremerna alltså) 6hp ev på veven- 155mph på bonneville, Med fabrikstrimmad KHKmaskin vidare utvecklingen av 750sidan som senare blev en S&S 1640 sothoremaskin.
Men runt 40hp kanske moms på det.
Urusel extremen 6hp är en arme´manual uppgift som gäller nån modell med 4:1 i kompa som kan gå på bukfett, vapenolja och armen gröna läppsyl. Vanligaste uppgiften är 25hp och det är väl där jag gör avstamp. Fabrikräsern är irrelevant med.
Om nån kan matte, vad skulle en maskin på 200kg behöva för att nå 150km/h?
Jag sökte på braigasen hemsidan på förgasare.
De hade en rekommendationstabell där 750sidan fanns med!
Rekommenderadfugge var samma som jag hade!
Under fuggar säljes var min fugge med, med den universalbestyckning som de levereras med, Lo and behold.... /trumvirvel/ Vilken var exakt samma som jag har i min!
Nån har köpt en fugge, slängt på den, konstaterat att den startade och varit nöjd med det.
Skulle ju givetvis ha klämt dit en bredbandslambda, men jag svetsar inte dit några M18x1.5mm stosar på mina megafoner och därmed basta!
Och några bygga lambdapipor utsvävningar blir det inte heller mitt under brinnande husbygge.
Jag inser ju det nu, jag behöver bänka grisen helt enkelt, Då kan man både läsa lambdan, köra in cylindern, och läsa av effekten.
Tips på vart män med hästsvans, flint, hög ATP, låg BHP samt oförmåga att varken sina ben 1,2 &3! vänder sig för att mäta effekt i västsverige?
Nej, jag åker inte till bike i thn!
Rejält svammel: Lyckades paja [Kawasakis motsvarighet till Nicasil]-beläggning på en Kawa 250 cross-cylinder och detta hände långt, långt borta från Europas servicentres. Ny cylinder beställdes från United Kingdom men leveransen dröjde.
En kamrat av indiskt ursprung - Sikh med turban - borrade ur aluminiumcylindern och satte i ett foder tillverkat av ett sömlöst rostfritt rör som slipades/honades till rätt diameter.
Diametrar och sådant var väl det enklaste, de tog också ut hål för alla portar - MÅNGA i en race-tvåtaktare - med sådan precision att man med fingret inte kände övergången mellan gods och foder.
Funkade perfekt en längre tid men motorn tappade så småningom effekt, fodret hade sakta roterat - trots två stoppskruvar - vilket minskade alla portareor.
Använde fortsättningsvis den nya cylindern från UK och skrotade den moddade - tyvärr, många påstår att det absolut inte går att göra en sån mod.
Fel min unge vän!
Det är en anekdot, och en mycket bra sådan.