Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Coolast Ärr ever, har min gamla klasskompis som lärde sig cykla utan stödhjul längs en grusväg kantad av taggtråd.
Danny trejo ät skit:yoparty

Taggtråd e nice.

I lumpen lekte vi flyktingar.
Jag och min kumpan skulle över en väg.

Reka.
Ladda.
Springa som två geparder och sen bamsehoppet över diket.
För att halvvägs få se antagligen landets sista taggtråds stängsel.

Vi båda landade rakt i det :gnissla
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nuspårade tråden ur lite till en cockfight om ärr:rolleyes:
För att kunna spåra ur måste den vara på spår nångång också..
Jag får ta mig ner till garaget o knäppa en bild på en förnickladskruv.
Hade inte toppackningenläckt så hae garageburnis varit på sin plats:yoparty

Du skulle ha mutat knypplaren lite så han lagt till någon extra söm, ballt om det har stått WLA på armen.:tummenupp

Man förundras varenda gång man skakar tass med valfri medelålders karl och det inte ens går se att karln sluntit med nagelsaxen någon gång, confused:

WLA????
WLC!!!!!:mad:

WLA åkte dessa pojkar [YOUTUBE-ID]ru1ajobMV_U[/YOUTUBE-ID]
WLC åkte dessa män[YOUTUBE-ID]mL7n5mEmXJo[/YOUTUBE-ID]

Man kan antaga att ärrlösa karlar förmodligen inte...

Åker Stockatruck till jobbet.
Äger en svarv,svets, nätbrynja eller ens hembränningsapparat. Ingenstans i garaget går det att uppbringa 2sorters plasti gauge eller en korp modell större.

Utan de...

Har prefabricerat hus modell nyare, max 5år gammal kombi, golfbag, bergvärme, one piece unisex velouroverall, handkräm samt förnuftig köpehoj i orginalskick.

Men jag lägger inga värderingar i det!
(Yeah right:D




Taggtråd e nice.

I lumpen lekte vi flyktingar.
Jag och min kumpan skulle över en väg.

Reka.
Ladda.
Springa som två geparder och sen bamsehoppet över diket.
För att halvvägs få se antagligen landets sista taggtråds stängsel.

Vi båda landade rakt i det :gnissla

Reka=Fail!
Skolexempel på learning by doing:D
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har det faktiskt hänt nåt!
Jag skruvade isär motorn utifall kolvarna tagit stryk när polarn körde runt med typ noll i förtändning så den nästan skar ihop.:gnissla

Tyckte det såg bra ut.
På den främre cylindern där det läckte så var loppet sotigt och kolven oljig. Jag antar att kolvringarna inte kan göra sitt jobb ordentligt med för låg kompression. Dvs 6.5:1 minus läckaget = 4-3:1 ca.
Om du läser detta jörgen så kom gärna med synpunkt.

Andra sidan såg överraskande bra ut! kolvtoppen var som ny och loppet jättefint.
i Båda loppen var honingsreporna ungfär lika sletna som efter 1000mil i en korrekt körd valfri japsmaskin.
Denna maskinen har bara gått max 5mil.
Men denna motorn är ju ett helt annat väsen så jag vet inte om det är relevant över huvudtaget.
 

Bifogat

  • DSC02262.jpg
    DSC02262.jpg
    217 KB · Visningar: 190
  • DSC02260.jpg
    DSC02260.jpg
    216.8 KB · Visningar: 184
  • DSC02264.jpg
    DSC02264.jpg
    218.2 KB · Visningar: 192
  • DSC02263.jpg
    DSC02263.jpg
    227.5 KB · Visningar: 183
  • DSC02267.jpg
    DSC02267.jpg
    226.2 KB · Visningar: 175

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
För att förtydliga dessa påståenden om min fysiska storlek och samtidigt dementera/verifiera olika rykten om mig som person bifogar jag ett par bilder.
Det sägs ju att de ska säga mer än 1000 ord.:va

Edit: hittade denna bilden på Bushido i gömmorna.:krama
 

Bifogat

  • sporthojs trams.jpg
    sporthojs trams.jpg
    44.5 KB · Visningar: 251
  • christerpettersson.jpg
    christerpettersson.jpg
    16 KB · Visningar: 173
  • bushido.jpg
    bushido.jpg
    33.5 KB · Visningar: 161
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu har det faktiskt hänt nåt!
Jag skruvade isär motorn utifall kolvarna tagit stryk när polarn körde runt med typ noll i förtändning så den nästan skar ihop.:gnissla

Tyckte det såg bra ut.
På den främre cylindern där det läckte så var loppet sotigt och kolven oljig. Jag antar att kolvringarna inte kan göra sitt jobb ordentligt med för låg kompression. Dvs 6.5:1 minus läckaget = 4-3:1 ca.
Om du läser detta jörgen så kom gärna med synpunkt.

Andra sidan såg överraskande bra ut! kolvtoppen var som ny och loppet jättefint.
i Båda loppen var honingsreporna ungfär lika sletna som efter 1000mil i en korrekt körd valfri japsmaskin.
Denna maskinen har bara gått max 5mil.
Men denna motorn är ju ett helt annat väsen så jag vet inte om det är relevant över huvudtaget.

Oljan och sotet i den främre burken kan ju ha att göra med den läckande toppen. Det läckande cylindern springer ju då mest "bakom vagnen" eftersom den inte ger samma effekt. Så då blir ju både gastrycket som pressar ut översta ringarna och därmed även inkörningen lidande på den burken. Ofta är det mer olja som slungas upp i den bakre burken på Harleys, oljan släpper från vevskivorna lite som regnvatten från ett hjul. Denna översmörjning av bakre burken är ju dock bra, eftersom den ofta har mindre kylning. Men har man läckande och lika otäta ringar på båda burkarna så blir det ofta kladdigare i den bakre förbränningsrummet av samma anledning. Så oljan i din främre cylinder tyder definitivt på att ringarna inte har tätat lika bra där som i den bakre cylindern.

Eftersom det här är gammaldags ringar som dessutom är rätt nya, så skulle jag ta chansen att "göra om" inkörningen. Genom att passa på att hona (deglazing) dina cylindrar lätt, alltså bara några drag med tex borrmaskinstenar med rätt grit (vad kolvringstillverkaren anger). Så kan du göra om den första delen av inkörningen perfekt. Jag antar att de första 5 milen pga av allt nytt, vart en massa provstarter, tändjusteringar, förgasarombestyckning osv. Så om du honar lätt (nu när du har fått ordning på det mesta) och behållar samma ringar (nya ringar är onödigt), så kan du göra allt rätt från början. Dvs låta motorn med korrekt bestyckning och efter lite varmkörning, direkt få känna på fullgaspullar avlösta av motorbroms. Då tror jag det kommer bli fint.

En sån här lätt honing/deglazing avverkar ju inget mätbart, det är mer bara en "ytbehandling" för att få rätt honyta för inkörning. Så inte lämna bort burkarna till ngn motorverkstad som missuppfattar och honar bort några tusendelar av bara farten.

För fet bestyckning under inkörning är inte så bra för inkörningen på fyrtaktare. Om man måste välja mellan pest eller kolera, så hellre en aningens för magert under inkörningen än way för för fett sas. Det är iaf min erfarenhet. Sotet och överskottsbränslet från fet blandning sätter sig i den råa honytan som blir mindre sträv, och försvårar för ringarna att sätta sig, då läcker det olja och ett tu tre har ringarna polerat fläckar i fodrena och sedan kan ringarna aldrig sätta sig om man inte "deglazar"/honar lätt.

Hypotetiskt kan naturligtvis allt bli bra bara genom att byta den läckande toppackningen, justera bestyckningen och inköra vidare. Men om det inte gör det, så kommer du ångra att du inte honade lätt när du ändå hade av cylindarna. Och om ringarna har roterats i spåren under cylinderdemonteringen så bör man hona en helt eller delvis inkörd motor, förtrollningen bryts när man roterar ringarna.

Tycker jag
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Oljan och sotet i den främre burken kan ju ha att göra med den läckande toppen. Det läckande cylindern springer ju då mest "bakom vagnen" eftersom den inte ger samma effekt. Så då blir ju både gastrycket som pressar ut översta ringarna och därmed även inkörningen lidande på den burken. Ofta är det mer olja som slungas upp i den bakre burken på Harleys, oljan släpper från vevskivorna lite som regnvatten från ett hjul. Denna översmörjning av bakre burken är ju dock bra, eftersom den ofta har mindre kylning. Men har man läckande och lika otäta ringar på båda burkarna så blir det ofta kladdigare i den bakre förbränningsrummet av samma anledning. Så oljan i din främre cylinder tyder definitivt på att ringarna inte har tätat lika bra där som i den bakre cylindern.

Eftersom det här är gammaldags ringar som dessutom är rätt nya, så skulle jag ta chansen att "göra om" inkörningen. Genom att passa på att hona (deglazing) dina cylindrar lätt, alltså bara några drag med tex borrmaskinstenar med rätt grit (vad kolvringstillverkaren anger). Så kan du göra om den första delen av inkörningen perfekt. Jag antar att de första 5 milen pga av allt nytt, vart en massa provstarter, tändjusteringar, förgasarombestyckning osv. Så om du honar lätt (nu när du har fått ordning på det mesta) och behållar samma ringar (nya ringar är onödigt), så kan du göra allt rätt från början. Dvs låta motorn med korrekt bestyckning och efter lite varmkörning, direkt få känna på fullgaspullar avlösta av motorbroms. Då tror jag det kommer bli fint.

En sån här lätt honing/deglazing avverkar ju inget mätbart, det är mer bara en "ytbehandling" för att få rätt honyta för inkörning. Så inte lämna bort burkarna till ngn motorverkstad som missuppfattar och honar bort några tusendelar av bara farten.

För fet bestyckning under inkörning är inte så bra för inkörningen på fyrtaktare. Om man måste välja mellan pest eller kolera, så hellre en aningens för magert under inkörningen än way för för fett sas. Det är iaf min erfarenhet. Sotet och överskottsbränslet från fet blandning sätter sig i den råa honytan som blir mindre sträv, och försvårar för ringarna att sätta sig, då läcker det olja och ett tu tre har ringarna polerat fläckar i fodrena och sedan kan ringarna aldrig sätta sig om man inte "deglazar"/honar lätt.

Hypotetiskt kan naturligtvis allt bli bra bara genom att byta den läckande toppackningen, justera bestyckningen och inköra vidare. Men om det inte gör det, så kommer du ångra att du inte honade lätt när du ändå hade av cylindarna. Och om ringarna har roterats i spåren under cylinderdemonteringen så bör man hona en helt eller delvis inkörd motor, förtrollningen bryts när man roterar ringarna.

Tycker jag

Tack!
Jag honar till cylindern lite. o börjar om inkörningen. tyvärr roterade jag ringarna som hade öppningarna rakt ovanför varann, det hade de inte när jag monterade dem:va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack!
Jag honar till cylindern lite. o börjar om inkörningen. tyvärr roterade jag ringarna som hade öppningarna rakt ovanför varann, det hade de inte när jag monterade dem:va

Ringarna roterar vanligtvis under den första delen av inkörningen, men när ringarna har satt sig, dvs slipats täta av honmönstret, då slutar de att rotera. I detta läge är även honingsytan "förbrukad" i den mening att den inte längre är tillräckligt sträv för att kunna slipa in ringarna. Dvs honingsrepornas toppar är avjämnade, endast dalarna finns kvar, de funkar som oljedepåer. Ringarna är nu inkörda i loppen och alla barnen är glada.

Men om man nu demonterar en inkörd motor, tex för att byta en läckande fotpackning, och då råkar rotera ringarna (mer regel än undantag att man råkar rubba ringarna på 4T), ja då måste ringarna slipa in sig på nytt, men eftersom honingsytans strävhet är förbrukad så blir det då ofta polering och stort läckage/blow-by. Därför måste man hona i sådana fall, har motorn gått längre än din så även montera nya ringar, i synnerhet om det är moderna moly plasma-coatade ringar, sådana ringar klarar bara en honing. Två honingar, eller för grov honyta för plasma-ringar, så kommer ringarna att vara slut innan loppet är inkört. Men du har ju som sagt förmodligen äldre typer av ringar i segjärn, som dessutom bara gått fem mil. Så jag tycker inte du ska byrta ringar, bara hona om lätt.


Så kort och gott, att dina ringar stod annorlunda än när du satt ihop motorn är normalt för inkörning. De ska rotera första tiden, ringarna letar helt enkelt rätt på den position i vilken de behöver avverka minst material för att slita in sig.
 
Last edited:

JakobL

BsC.Min.Eng
Gick med
1 Apr 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
SVR 650 R, RMZ 250 -10 enduro, RMZ 450 -11
Om jag får störa lite i tråden om en annan sak inom samma ämne?
En 2010 Suzuki RMZ 250. Har gått 30 timmar.
Jag plockade ut kolven i går och ska sätta in en ny i kväll.
Om nu Rillorna i cylindern är ner nötta, som du beskriver. Kommer någonsin de nya ringarna bli inkörda? Det står inget i boken om att jag ska hona cylindern. Men borde jag göra det?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ringarna roterar vanligtvis under den första delen av inkörningen, men när ringarna har satt sig, dvs slipats täta av honmönstret, då slutar de att rotera. I detta läge är även honingsytan "förbrukad" i den mening att den inte längre är tillräckligt sträv för att kunna slipa in ringarna. Dvs honingsrepornas toppar är avjämnade, endast dalarna finns kvar, de funkar som oljedepåer. Ringarna är nu inkörda i loppen och alla barnen är glada.

Men om man nu demonterar en inkörd motor, tex för att byta en läckande fotpackning, och då råkar rotera ringarna (mer regel än undantag att man råkar rubba ringarna på 4T), ja då måste ringarna slipa in sig på nytt, men eftersom honingsytans strävhet är förbrukad så blir det då ofta polering och stort läckage/blow-by. Därför måste man hona i sådana fall, har motorn gått längre än din så även montera nya ringar, i synnerhet om det är moderna moly plasma-coatade ringar, sådana ringar klarar bara en honing. Två honingar, eller för grov honyta för plasma-ringar, så kommer ringarna att vara slut innan loppet är inkört. Men du har ju som sagt förmodligen äldre typer av ringar i segjärn, som dessutom bara gått fem mil. Så jag tycker inte du ska byrta ringar, bara hona om lätt.


Så kort och gott, att dina ringar stod annorlunda än när du satt ihop motorn är normalt för inkörning. De ska rotera första tiden, ringarna letar helt enkelt rätt på den position i vilken de behöver avverka minst material för att slita in sig.

Bra inlägg, klargörande o enkelt:tummenupp

Om jag får störa lite i tråden om en annan sak inom samma ämne?
En 2010 Suzuki RMZ 250. Har gått 30 timmar.
Jag plockade ut kolven i går och ska sätta in en ny i kväll.
Om nu Rillorna i cylindern är ner nötta, som du beskriver. Kommer någonsin de nya ringarna bli inkörda? Det står inget i boken om att jag ska hona cylindern. Men borde jag göra det?

Jag förutsätter att du i din nya crossmotor inte har cylinderlopp av järn. utan nån form av belagd alu tex nicasil.
Nicasil honar man inte om med vanliga verktyg utan de kräver specialstenar.
Nu kommer säkert nån säga att det går utmärkt men det är ändå fel.
om just du behöver hona eller ej går inte att säga utan att ha sett cylindern, men min känsla är att det hade jag nog inte gjort.
nyare motorer har inte speciellt grov honings yta. Och det är klart att det blir ännu blankare med 30timmars gångtid.

Förövrigt får vem som helst posta i min tråd, om det gäller min eller liknande hoj, kul svammel, håningar, kul anektoder, tips, ryggdunkar, etc.

Rådfrågning av teknisk karaktär gällande egen hoj endast i undantagsfall.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Förövrigt får vem som helst posta i min tråd, om det gäller svammel..

Rejält svammel: Lyckades paja [Kawasakis motsvarighet till Nicasil]-beläggning på en Kawa 250 cross-cylinder och detta hände långt, långt borta från Europas servicentres. Ny cylinder beställdes från United Kingdom men leveransen dröjde.

En kamrat av indiskt ursprung - Sikh med turban - borrade ur aluminiumcylindern och satte i ett foder tillverkat av ett sömlöst rostfritt rör som slipades/honades till rätt diameter.
Diametrar och sådant var väl det enklaste, de tog också ut hål för alla portar - MÅNGA i en race-tvåtaktare - med sådan precision att man med fingret inte kände övergången mellan gods och foder.

Funkade perfekt en längre tid men motorn tappade så småningom effekt, fodret hade sakta roterat - trots två stoppskruvar - vilket minskade alla portareor.

Använde fortsättningsvis den nya cylindern från UK och skrotade den moddade - tyvärr, många påstår att det absolut inte går att göra en sån mod.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nästa projekt blir att få allt att lira ordentligt.
Vad maskinen ska vara kapabel till är lite som att fråga hur långt är ett snöre.
Den lär inte hålla några framhjul i luften till 6:ans växel varvat ur nånstans runt 280km/h.

LIvligt sökande på nätet under det senaste halvåret ger så pass motstridiga uppgifter som, (extremerna alltså) 6hp ev på veven- 155mph på bonneville, Med fabrikstrimmad KHKmaskin vidare utvecklingen av 750sidan som senare blev en S&S 1640 sothoremaskin.

Men runt 40hp kanske moms på det.

Urusel extremen 6hp är en arme´manual uppgift som gäller nån modell med 4:1 i kompa som kan gå på bukfett, vapenolja och armen gröna läppsyl. Vanligaste uppgiften är 25hp och det är väl där jag gör avstamp. Fabrikräsern är irrelevant med.

Om nån kan matte, vad skulle en maskin på 200kg behöva för att nå 150km/h?

Jag sökte på braigasen hemsidan på förgasare.
De hade en rekommendationstabell där 750sidan fanns med!
Rekommenderadfugge var samma som jag hade!
Under fuggar säljes var min fugge med, med den universalbestyckning som de levereras med, Lo and behold.... /trumvirvel/ Vilken var exakt samma som jag har i min!
Nån har köpt en fugge, slängt på den, konstaterat att den startade och varit nöjd med det.

Skulle ju givetvis ha klämt dit en bredbandslambda, men jag svetsar inte dit några M18x1.5mm stosar på mina megafoner och därmed basta!

Och några bygga lambdapipor utsvävningar blir det inte heller mitt under brinnande husbygge.

Jag inser ju det nu, jag behöver bänka grisen helt enkelt, Då kan man både läsa lambdan, köra in cylindern, och läsa av effekten.

Tips på vart män med hästsvans, flint, hög ATP, låg BHP samt oförmåga att varken sina ben 1,2 &3! vänder sig för att mäta effekt i västsverige?
Nej, jag åker inte till bike i thn!

Rejält svammel: Lyckades paja [Kawasakis motsvarighet till Nicasil]-beläggning på en Kawa 250 cross-cylinder och detta hände långt, långt borta från Europas servicentres. Ny cylinder beställdes från United Kingdom men leveransen dröjde.

En kamrat av indiskt ursprung - Sikh med turban - borrade ur aluminiumcylindern och satte i ett foder tillverkat av ett sömlöst rostfritt rör som slipades/honades till rätt diameter.
Diametrar och sådant var väl det enklaste, de tog också ut hål för alla portar - MÅNGA i en race-tvåtaktare - med sådan precision att man med fingret inte kände övergången mellan gods och foder.

Funkade perfekt en längre tid men motorn tappade så småningom effekt, fodret hade sakta roterat - trots två stoppskruvar - vilket minskade alla portareor.

Använde fortsättningsvis den nya cylindern från UK och skrotade den moddade - tyvärr, många påstår att det absolut inte går att göra en sån mod.

Fel min unge vän!
Det är en anekdot, och en mycket bra sådan.:tummenupp
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Bra att du har Bonnevillekörning i tankarna när du bygger hojen, du har alltså inte glömt att vi tummat på att skämma ut oss där innan vi dör.:)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag var det kanonkväll! Självklart skulle det åkas harrly.
Tyvärr är ju den maskinen sjuk, så jag fick ta turbon istället.
-Vilken jävla skillnad!!
Total motsats i allt.
Eftersom jag inte räknat med att få ett sug efter att ta en sväng på den, hade jag givetvis, vidtagit och ågjort alla åtaganden gentemot statliga kontrollmyndigheter, försäkringsbolag och det svenska folkhemmet i allmänhet.

-Herregud, Jag vill ju inte orsaka moralpanik så här mitt på blanka dan.

Alltså, jag tog min påställda, besiktade
och fullförsäkrade klass 2 strypta 50hk hoj.
Den slangade gött på 6:an när man drog från 50-69.9kmh på 70 vägen :D
Men gamla tankar slog mig igen.
Jag har inget användningsområde för denna hojen.
Vägarna här medger inte 50~hk hojar.
Min adrenalintröskel är dessutom för hög.
Det betyder att det måste bli ordentligt farligt för att bli kul.:gnissla

Men man blir jäkligt stolt, för jag vet hur otroligt mycke grejer jag svarvade o fräste till den hojen o det funkar klockrent. Egotripp.

Ganska så snart så började jag sakna min gamle sursida. På den är man glad o cool heela tiden. Den låter helvete, men alla man passerar är bara glada o vinkar.

Tvärtom med turbon.
Alla som åkt svart hoj med svarta kläder svart visir, -snabbt, vet att alla du passerar hatar dig. Ibland står de till o med på vägen o flaxar o har sig för att du ska ta det lugnt

På turbohojen så jagar man bara nästa kick och är konstant nojjig för snuten. Men helvete vad den axxar:yoparty
Tilläggas bör att det passerar ca 2 snutbilar om året här i krokarna:D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag börjar ana att det finns en ganska rejäl portion tjusning med veteranhojar också, att tuffa runt i maklig takt på ett fordon som rullade ut från fabriken när farfar var ung and have lived to tell the tale.:tummenupp

Plastraketer har ju helt klart sin tjusning också, men på andra sidan 200-strecket.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag togs ett mikrosteg till. kontaktade krantz för lack av tank och det skulle inte vara nogra problem skulle lämna på måndag och klar under veckan:tummenupp

Sen om det stämmer är en annan femma men det låter ju bra iaf.
Jag vet pucken att du skulle lackat, men det är så mycket smidigare med en målarkludd på armlängdsavstånd.

Bad om offert på läggning av plannjaplåt på hustaket.
läkt o råspont skulle redan vara lagt. det handlar om 180kvm.
Utan att skämmas så klämde byggubben i med att han skulle ha motsvarande en ny racekittad BMW s1000rr.!!
Märkligt det borde ta 2gubbar ca 2-3dagar samt 40k i material.
Så då sa jag något lika orimligt och oförskämt tillbaxs o då drämmde han på luren:D

Så nu sitter man här doppad i tjära o fjäder efter en dag på taket.

I väntan på riktiga uppdates så får ni hålla tillgodo med idiotballt kort hittade på jockyjournals vintagedragbike tråd

En coolbrutta på ställ. Noteras skall att gasen hålles stumt medans vänsternäven är redo att skicka i nästa växel. He he

Samt ett genuint hemsmide med Dubbla trajapuffror på viltspinnande baka, det jävlar i mig manhyyd!!
 

Bifogat

  • DRAGLADY2.jpg
    DRAGLADY2.jpg
    68.6 KB · Visningar: 180
  • wickedwheeliepg9.jpg
    wickedwheeliepg9.jpg
    9.7 KB · Visningar: 182
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top