Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Ort
- hemma
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag tog jag tag i tändningen igen. Tack jörg för din fina länk, men jag kände att det nog var daxs att göra det som det ska göras. dvs gradskiva, multimeter o klockstativ.
Att mäta är att veta, som flickan sa...
Jag har arrangerat det hela så snyggt att magneten inte går att lyfta bort utan att plocka bort registerkåpan så det blir x antal ggr att skjuva på den fram o tillbaka. Fast man kan bara dra ut den ca8mm sen måste man kika om inte främre avgaskammen ska följa med och i så fall peta den tillbaks med skruvmejsel.
Lätt att glömma ca var 3:E gång
Då får man jävlas i 20min för att få dit den igen
Hursom, nu öppnar magneten i advanced position på 30g enligt manual.
Och med mina nya utslagsbegränsare i form av en "dansk" guldtia o 3delar bonnmeck så är retard position 45g, helt enligt det som stod i 45 performance book.
Stod o stod, stod mellan raderna iaf.
Förut gick den bra på betydligt mer förtändning (okänt hur mycket)vilket jag tolkar som ett ytterligare tecken på att hojen gått väldigt fett.
-???!
-Jo, turbohojen gick av klåpskruvar anledning på ca 56g förtändning Och då var jag tvungen att gå upp på huvudmunstycket från 115 till 140 innan den gick rent över hela registret. Dock gav den inte rätta knuffen för det
nästa gång bultar jag dit locken, när nu det kan tänkas bli...
Att mäta är att veta, som flickan sa...
Jag har arrangerat det hela så snyggt att magneten inte går att lyfta bort utan att plocka bort registerkåpan så det blir x antal ggr att skjuva på den fram o tillbaka. Fast man kan bara dra ut den ca8mm sen måste man kika om inte främre avgaskammen ska följa med och i så fall peta den tillbaks med skruvmejsel.
Lätt att glömma ca var 3:E gång
Då får man jävlas i 20min för att få dit den igen
Hursom, nu öppnar magneten i advanced position på 30g enligt manual.
Och med mina nya utslagsbegränsare i form av en "dansk" guldtia o 3delar bonnmeck så är retard position 45g, helt enligt det som stod i 45 performance book.
Stod o stod, stod mellan raderna iaf.
Förut gick den bra på betydligt mer förtändning (okänt hur mycket)vilket jag tolkar som ett ytterligare tecken på att hojen gått väldigt fett.
-???!
-Jo, turbohojen gick av klåpskruvar anledning på ca 56g förtändning Och då var jag tvungen att gå upp på huvudmunstycket från 115 till 140 innan den gick rent över hela registret. Dock gav den inte rätta knuffen för det
nästa gång bultar jag dit locken, när nu det kan tänkas bli...
Bifogat
Last edited: