Igår var en riktig kanon dag. Det har varit skitväder av bibliska proportioner, garaget var nästan helt nedmejat av djur som vallfärdat till nån jäkla träbåt inne i skogen.
Dagen till ära var det återträff med föräldragruppen
..tyvärr var det så hemskt mycke att göra på jobbet att jag inte kunde vara med.
På jobbet var dagen däremot svår att slå ihjäl, Tur då att jag var tvungen att åka på återträff med föräldragruppen
Så där ja! in o handla en kasse pilsner o sen hem till harleyn.
Njut mekka o dricka pilsner kan det bli bättre?
Dagens agenda var bultar som skulle efterdras o loctite'as. bultarna för baknav -bromstrumma satt bara på trekvart. fästeelementen sadel- sadelfjädrar hade kastat in handduken nånstans i ljungkileskogarna.
Ähh! fan det får räcka. Igång med skiten nu. jag har ju inte druckit nåt än
Knappt ingen soppa.. Hopp. Jag kör en sväng till byn bara då. När jag rullar in till bilmecken för att boka tid för tantens familywagon så tycker jag att det vibbar jäkligt mycke. Det visar sig att motorn är lös. Kombinationen skruv, kronmutter, sprint är jäkligt bra.
...Fast då får inte skruven vara så lång att sprinten sitter helt ovanför muttern. Fail harley!
Efter lite meckande är man back on the road again.
Får för mig att åka dumpervägen på järnvägsbygget hem.
Det börjar ju jäkligt bra.
Bred plan betonghård väg, som blir lite guppig som blir hålig som blir lerig som blir grov mackadammig.
Ja ja håll ut det är en ny bro här snart så du kan ta dig upp på den vanliga vägen istället.
lyckas snurra runt i lervällingen o ta mig runt 180gradaren och upp för den 30 gradiga lutningen upp på nästa grusväg bara för att finna att det är ett 1m djupt o 3m långt gap mellan väg o brofundament.
Fippel med koppling o harleyn dör, då kan jag tydligt höra idiotskällandet från arne björnängers 25 schäfer-rottwailer hybrider 30m bort. De uppskattade INTE harleyns öppna megafoner.
Hur var det nu. -var de lösa eller är de instängda i ladan nu igen
Starta då ditt as. Mellan varje kick kikar jag bort mot ladan ihopp om att inte hundarna ska komma sättande i flock mot mig.
På tjugonde kicken hoppade den igång. Ned o ut på dumpervägen igen. Nu smalnar den av till ca 2m bred . brevid är det en meterhög vall av järnvägsmackadamm.
Tydligen har de haft problem med dieselstölder för de har ställt 1.7m bred grävskopa mitt på vägen.
Hur fan ska det här gå
på lite för hög fart så vräker jag upp mig i mackadammen o förbi. jag kan känna hur axeln touchade skopan så det var tight som en ****r***ål. Nu öppnar sig en 2km lång underhålls väg helt skottrak o helt jämn bara att hålla stumt. yihaaa!!!
Fakk! jag missade min avfart. Skitsamma jag tar vägen över prässebo hem Yihaaa!!!!
Feekk! dåligt med soppa.
vända - med på min av fart skönt bara 200m hem!
Men vad faan!! vid min soptunna har någon efter jag gav mig av, ställt en stack med 24 järnvägscyllar mitt på vägen som är 2.5m bred yllarna är 2.5m breda
Eminent tråd!
Det enda kruxet är att man känner sig som den berömda klåparen som omnämnts flitigt i tråden.
Tackar tackar!