Elffors
Tibnor är min speedshop...
- Gick med
- 21 Aug 2008
- Ort
- hemma
- Hoj
- , Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Så där ja. Nu har jag till o med brummat runt en skvätt med.
Krävdes bara att man bytte till sommardäck på kärringens bil, satte upp en hylla i hallen och betalade räkningarna samt lova dyrt o heligt att badrummet o tvättstugan skulle vara klart innan eje´s golv o kakel skulle komma i nästa vecka!
Jo då, jag ÄR herre i huset. bara så det är klargjort.
Gick hur fint som helst, tråkigt bra till o med.
Synd att man inte jobbar på högmans längre.
Eftersom det finns plats i lådan för ett fjärde drevpar kunde man gjort en lägre 3växel samt en fjärde växel med typ 0.85 i utväxling istället för 1:1. Största möjliga motordrev sitter på och den drar riktigt bra på lågvarv men tappar andan i farter runt 120kmh skulle behövt en växel till så hade inte motorn varit så ansträngd i de farterna
Däremot finns det ett projekt som är lite lättare att genomföra.
Egna kamnockar.
Det går att köpa lösa kamnockar från firma i staterna som heter enfieldracing med samma lyft o durr som gamla wr alt k alt kh alt khk varav de sista med jävligt brutala nockar. Förmodligen hade knäckt skaften på en sporthojsmoppe om man klappat till kantarellerna med sånna klubbor.
Hursom fullständiga specar ligger ute på nätet om lyft o duration samt mycke bilder så de borde gå att rita upp i mastercam men då får man nog karva ur toppen en del för frigång mm mm.
Jag kan ju alltid se resultatet när satt på hennes vinterdäck..![Banana :banana :banana](/img/smilies/nya/banana.gif)
Krävdes bara att man bytte till sommardäck på kärringens bil, satte upp en hylla i hallen och betalade räkningarna samt lova dyrt o heligt att badrummet o tvättstugan skulle vara klart innan eje´s golv o kakel skulle komma i nästa vecka!
Jo då, jag ÄR herre i huset. bara så det är klargjort.
Gick hur fint som helst, tråkigt bra till o med.
Synd att man inte jobbar på högmans längre.
Eftersom det finns plats i lådan för ett fjärde drevpar kunde man gjort en lägre 3växel samt en fjärde växel med typ 0.85 i utväxling istället för 1:1. Största möjliga motordrev sitter på och den drar riktigt bra på lågvarv men tappar andan i farter runt 120kmh skulle behövt en växel till så hade inte motorn varit så ansträngd i de farterna
Däremot finns det ett projekt som är lite lättare att genomföra.
Egna kamnockar.
Det går att köpa lösa kamnockar från firma i staterna som heter enfieldracing med samma lyft o durr som gamla wr alt k alt kh alt khk varav de sista med jävligt brutala nockar. Förmodligen hade knäckt skaften på en sporthojsmoppe om man klappat till kantarellerna med sånna klubbor.
Hursom fullständiga specar ligger ute på nätet om lyft o duration samt mycke bilder så de borde gå att rita upp i mastercam men då får man nog karva ur toppen en del för frigång mm mm.
Jag kan ju alltid se resultatet när satt på hennes vinterdäck..
![Banana :banana :banana](/img/smilies/nya/banana.gif)
Last edited: