Skrotnisse
What would Shervin do?
Just lyft är ju tveeggat i sidventilare. iom att flödet över ventilen hindras av högt lyft samt att man får köra med lägre kompression för att ha klarning mellan topp o ventil.
Kamtricksen är väl att köpa lösa lober från Enfieldracing eller leinweber med gamla racing profiler.
Är man hardcore kör man med tiltade ventiler in mot cylinderloppet i Kr eller Wr cylindrar och model k toppar med popup kolvar.
Men det jag ska göra nu är att tillverka egna lösa lober eftersom kamdata ligger uppe på nätet till ett otal gamla racingprofiler och jag har allt övrigt för tillverka dem.
Sidans camgears har lös axel i pressad som man pressar ur, kapar av gamla loben, pressa tillbaks axeln och svetsar dit den lösa loben. Ta da!
Det står vid vilka vevgrader de ska öppna o stänga så det vet jag med. Jag valde Khk profilen det är den sista produktionssidan innan sportstern och klart mildast av de profiler som ligger uppe på nätet med 278 i dur och 0.378 i lyft.
Men jag ska ju köra kompressor med så då är det dumt att välja en herrejösses kam.
Skulle allt go haywire så har jag ju alltid mina supersnälla Wldr kammar att åka på.
Hänger resten av motorn med eller får du ett effektband över maxvarv?
Jag är lite smygis på raceprofil på en gatkam.