Grupp/Onskörning 060802 (om vädret tillåter)

Dawe

Guest
Tack för trevlig tur och sällskap.
Första turen för mig men det lär bli fler.
Men jag skall tydligen kollla bromsarna :va

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Kul att se att ZX10R var välrepresenterat i snabba gruppen, tyvärr var den jag satt på skitigast...en påminelse om att en tvättsvamp ligger nånstans i garaget å känner sig outnyttjad:rolleyes:[/QUOTE]

10:an hör ju till snabba gruppen oavsett var chauffören platsar :D

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Killersnail skrev:
2346855 ....Stoffe, det var kul att träffa dig, Blomman hälsar.

ah! :) tack detsamma,vi ses igen!

Tack till övriga för en kul kväll

Någon som vet varför det stog nån fåne på bogan på vägen hem och viftade frenetiskt med armarna?

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vi räknade in 42 hojar som anlände till Gottröramacken:mattias. Där kan vara en bra hållpunkt att räkna och meddela Vaxholm. När vi igår kom till Vaxholm (först på plats), fick vi vårt fika, sen började dom stänga ner!!!:skrämd
tack och lov öppnade dom igen men blotta tanken på att resten av gänget skulle bli utan:eek:

Dr.Bike

Guest
Tired skrev:
2347176 Det var faktiskt en Falco vilket är väl samma sak som en Tuono om man ta bort kåpan. Och det stämmer jag en Aussie fast nu låter jag som en förvirrad dansk när jag försöker prata svenska ;)

:D :tummenupp

Cheers mate!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Tackar för drickan doktorn, jag bjussar på kaffe nästa gång :tummenupp

Han med Transalpen "johber" här på forumet hängde på mig hem sen å plockade upp ett set Power.

Föresten skiftade jag däck på 10án imorse...däcks guruns utlåtande om det skadade bakdäcket är att slitbanan separerat från stomen (som du sa) villket är ajabaja och det kan börja flyga gummibitar a´la nakano på Mugello 2005.
Inte bra !

/M

Beep beep

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Aprilia Mille R Factory
Vill tacka för en kanon kväll :Bugar min första onsdags körning men garanterat inte den sista
Härliga vägar och ett bra tempo i mellan guppen :tummenupp

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Saknar hojen

Är på semester utomlands men fan vad sugen man är att köra hoj .
I detta land " Polen " så kan man som bäst hyra en Mz 500cc touring hoj. :mad: :mad:

Fördelen här är att man kan köra hur fort man vill , polisen är mutbar.....:)

Nej nu är det dags att lägga sig på stranden och sola lite...

// Colossus

Floppan

Go o gla!
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
COLOSSUS skrev:
2347662 Är på semester utomlands men fan vad sugen man är att köra hoj .
I detta land " Polen " så kan man som bäst hyra en Mz 500cc touring hoj. :mad: :mad:

Fördelen här är att man kan köra hur fort man vill , polisen är mutbar.....:)

Nej nu är det dags att lägga sig på stranden och sola lite...

// Colossus

Var i Polen är du?

Jag skulle inte köra hoj frivilligt i Polen; dåliga och tråkiga vägar, galna polacker som kör hysteriskt fort och kör om på de mest fantasirika ställena! :skrämd Har även fått för mig att soppan är av sämre kvalitet, börjar ofta ryka ur avgasröret av sotiga avgaser, vilket det inte gör hemma.
God mat, trevliga människor (när de inte kör bil), smarrig :öl och fortfarande hyfsade priser gör att landet är bra o trevligt annars. :)
Ett tips är att ha en eller ett par flaskor whisky eller vodka i bilen, brukar gå att få farbror blå på bättre humör med hjälp av det. :hihi

Kanske lite :felämne egentligen... Sorry!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tack alla för en trevlig kväll! jag fick upp bra tempo på körningen igår va riktigt kul! :tummenupp

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
COLOSSUS skrev:
2347662polisen är mutbar.....:)

// Colossus

Det är väl bara i svearike(och ett gäng länder till) polisen inte är korrupt och det är väl klart att det hade kunnat vara skönt att slippa en böter eller två med tillhörande trassel, men jag tror det finns en ganska stor nackdel också.

-@ndreas

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
crashtestdummy skrev:
2347768 Lördagen den 13:e kanske. Då kommer ett gäng från Örebro till sthlm.

Ok hojbroder, endera har du en gammal kalender eller så var det en tung kväll igår för endera är det lördagen den 12:e eller söndag den 13:e :)

Men varför inte, dra ihop några och sen en guide som kan dra både bogesund och bulten för er. Låter som en heldag! :tummenupp

-@ndreas

Dr.Bike

Guest
Triggerhappy skrev:
2347542 Tackar för drickan doktorn, jag bjussar på kaffe nästa gång :tummenupp

Han med Transalpen "johber" här på forumet hängde på mig hem sen å plockade upp ett set Power.

Föresten skiftade jag däck på 10án imorse...däcks guruns utlåtande om det skadade bakdäcket är att slitbanan separerat från stomen (som du sa) villket är ajabaja och det kan börja flyga gummibitar a´la nakano på Mugello 2005.
Inte bra !

/M

Ja, jag blev faktiskt lite rädd/brydd när jag såg ditt däck. Som sagt, troligen ingen fara att cruisa hem på, men just i det ögonblicket det skedde med DET nerlägget... så är man ju glad att det inte exploderade... :skrämd

Å andra sidan hade jag en kompis som körde europa runt med en spik i däcket...(som gått in horisontellt) Däckgubbens kommentar: Drar vi ut den får vi laga. Du ska inte åka med lagat däck, alltså låter vi den sitta kvar!
Sagt och gjort: Frankrike t.o.r MED spik.

HAN hade dock inte som du: Antydningar till att corden brustit, vilket var det verkliga aja-bajat!

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Nu måste ju ni med kamera ha vaknat och kan börja lägga upp bilder.. Själv tänkte jag som alla andra "nån annan har säkert med sig kamera" :näsblod

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
d1ce skrev:
2347779 Ok hojbroder, endera har du en gammal kalender eller så var det en tung kväll igår för endera är det lördagen den 12:e eller söndag den 13:e :)

Men varför inte, dra ihop några och sen en guide som kan dra både bogesund och bulten för er. Låter som en heldag! :tummenupp

-@ndreas
hehe.. vi planerade resan sent en lördagkväll. så därför klickade inte datumet med verkligheten. :huvet
Men lördagen är det som är aktuell iaf. den 12:e alltså

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
scud skrev:
2347835 Nu måste ju ni med kamera ha vaknat och kan börja lägga upp bilder.. Själv tänkte jag som alla andra "nån annan har säkert med sig kamera" :näsblod

Såg du någon som hade kamera framme? Jag såg inte en enda men de hade kanske hunnit fota klart tills jag kom fram? :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag har fått Reg Besiktningstid..så jag kommer att vara med efter den 10e Augusti...antecknar intresseklubben nu? Skriver jag för fort?:tuttar ;)

Fan vad det suger att läsa The pillowtalk från en tur man inte vad med på...därför ser jag till att det inte blir missade turer ;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Milla skrev:
2347982 Såg du någon som hade kamera framme? Jag såg inte en enda men de hade kanske hunnit fota klart tills jag kom fram? :D

Posera lite så kommer nog kamerorna fram ;)

-@ndreas

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...