Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Det viktigaste är nu att dem som inte har valt antal och model meddelar mig om detta. Annars stryker jag er när deadlinen gått ut.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Ravetrancer skrev:
189beställda nu, 40fotaren rymmer 246 14e


fast 14e är dom minsta, en atv tar säkert upp minst 4ggr så stor plats exempelvis.
 

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Ni som hade beställt LY-CIG083G2, t.ex NOBY. Varför fick inte ni beställa med Zatzy? Är dom större än de "vanliga"?
 

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
Ravetrancer skrev:
189beställda nu, 40fotaren rymmer 246 14e

Okey...
Att få upp antalet till 200-220+ ska väl inte vara några större problem, undrar bara vad frakten blir för en sån container. Fast å andra sidan delas den på ca 130-140 pers så det blir nog bra mycket billigare än 20fotaren ändå :)
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
mac o samtråd

tycker att det börjar bli lite jobbigt att följa denna tråd då man är orolig att missa nåt. Mitt förslag är att det börjas en tråd där bara mac, sam och ev. nån fler som är inblandad i köpet får skriva, då blir det enkelt för oss som beställt att se vad som händer o vad som ska göras. vad tycker ni???
 

Lightning

Använd omvänd psykologi...
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Strömsund
Hoj
Honda CR450F Motardo
Mechanic_D skrev:
Okey...
Att få upp antalet till 200-220+ ska väl inte vara några större problem, undrar bara vad frakten blir för en sån container. Fast å andra sidan delas den på ca 130-140 pers så det blir nog bra mycket billigare än 20fotaren ändå :)

Frakten räknar man väl in i hojen va? Om vi säger en hoj 100:- frakt, 2 hoj 200:- frakt?
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Steve Harris skrev:
tycker att det börjar bli lite jobbigt att följa denna tråd då man är orolig att missa nåt. Mitt förslag är att det börjas en tråd där bara mac, sam och ev. nån fler som är inblandad i köpet får skriva, då blir det enkelt för oss som beställt att se vad som händer o vad som ska göras. vad tycker ni???

låter bra..... det här är ju en skaplig röra!!!
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Mac skrev:
Ni som hade beställt LY-CIG083G2, t.ex NOBY. Varför fick inte ni beställa med Zatzy? Är dom större än de "vanliga"?

Gruppköpet som riskok gjorde på zatzy hade ju egentligen inget med zatzy att göra utom att det började där, allt sköttes via mail direkt till honnom.

Dock så tycker många (inkl mej själv) att han skötte det ganska dåligt av flera anledningar, och andra klantade sej själv när dom ville beställa, bortsett från det så var det en ganska låg maxgräns på antal köpare.

I mitt fall beställde jag en modell, men plötsligt så var jag bokad på en helt annan modell jag aldrig ville ha, varvid jag avstod den.
 

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Fruängen
Hoj
GPZ 500s *såld*
Mechanic_D skrev:
Okey...
Att få upp antalet till 200-220+ ska väl inte vara några större problem, undrar bara vad frakten blir för en sån container. Fast å andra sidan delas den på ca 130-140 pers så det blir nog bra mycket billigare än 20fotaren ändå :)

Nja, frakten ska fotfarande delas per hoj. Beställer du fler får du betala mer frakt . Logiskt :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mechanic_D skrev:
Okey...
Att få upp antalet till 200-220+ ska väl inte vara några större problem, undrar bara vad frakten blir för en sån container. Fast å andra sidan delas den på ca 130-140 pers så det blir nog bra mycket billigare än 20fotaren ändå :)
om vi fyller en 40 fotare som rymmer 246 jämfört med 110bara i en 20 fotare så tror jag det lönar sig med den stora
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Steve Harris skrev:
tycker att det börjar bli lite jobbigt att följa denna tråd då man är orolig att missa nåt. Mitt förslag är att det börjas en tråd där bara mac, sam och ev. nån fler som är inblandad i köpet får skriva, då blir det enkelt för oss som beställt att se vad som händer o vad som ska göras. vad tycker ni???
Problemet är bara hur hindra andra att "spamma" sönder tråden?
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Mac skrev:
Ni som hade beställt LY-CIG083G2, t.ex NOBY. Varför fick inte ni beställa med Zatzy? Är dom större än de "vanliga"?


Japp de rymmer lite mer... de e lite större än de där mini... Jag beställde utav RISKOK på zatzy men han petade bort massa folk. Han tog de som hade beställt typ 8st osv... lite dåligt gjort enligt mig.

//Norbert
 

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ja
destiny_78an skrev:
Nja, frakten ska fotfarande delas per hoj. Beställer du fler får du betala mer frakt . Logiskt :tummenupp

Jo det är sant :kocko

Ravetrancer: Självklart är det så, undrar bara om vi kan få tag i så många intresserade till.
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
är det ingen som har fått fram bilder hur LY-CIG14E ser ut i dom olika färgerna?? skulle va bra så man kan bestämma sig..

//jens
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Mechanic_D skrev:
Jo det är sant :kocko

Ravetrancer: Självklart är det så, undrar bara om vi kan få tag i så många intresserade till.


Logiskt sätt ska frakten redan va inräknad i hojjens pris och sedan tänka sig 70 hojjar och där multiplicera varje hojs fraktkostnad.

//Norbert
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
GlennB skrev:
Gruppköpet som riskok gjorde på zatzy hade ju egentligen inget med zatzy att göra utom att det började där, allt sköttes via mail direkt till honnom.

Dock så tycker många (inkl mej själv) att han skötte det ganska dåligt av flera anledningar, och andra klantade sej själv när dom ville beställa, bortsett från det så var det en ganska låg maxgräns på antal köpare.

I mitt fall beställde jag en modell, men plötsligt så var jag bokad på en helt annan modell jag aldrig ville ha, varvid jag avstod den.

Tyvärr är det så att inte många förstår att ingen av oss vet vad vi pysslar med. Jag vill göra allt så lätt för mig som möjligt och inte hålla på med en massa stull. Saken är ju som sagt den att hojarna kan vara skit och inte funka alls bra. Är det inte bättre då om någon som jag tar tag i det beställer hem en 20 fotare med folk som inte räknar med något. Det finns som sagt va inga garantier på hur länge hojarna funkar samt hur bra dom går. Jag tror nog att när någon som jag eller Noby har tagit hem en 20 eller 40 fotare bör fixa hem dom andra då också. 99% av alla här och på zatzy kan ju vänta 20 dagar extra för ett andra lass. Vänta är mitt råd till alla. Tänk om inte 14E modellen är den bästa tänk om G2:an är bättre. Jag tycker att det är skit skoj att folk vill handla pocket bikes men jag vet att folk på zatzy inte riktigt vet vad detta handla om i tid och kostnader. Det är ju liksom inte bara att åka och hämta en 40 fotare vid hamnen fylld med 200 hojar av olika modeller och färger. Varför lägga ner 2700:- på en skit hoj med kass lack när det kanske finns hojar för 3500:- med 3,5hk motor och R1:a look samt go lack?

Så ta ett lungt ni som inte vet riktigt än mer hojar kommer att komma hem och jag kommer ha reservdelar till dom. Alla som köpt hoj av mig kommer att få bra rabatter på dessa och jag kommer även hjälpa till om något strular och inte funkar som det ska när hojen kommer.

MVH Patrik AKA: Riskok
 

Lightning

Använd omvänd psykologi...
Gick med
9 Apr 2004
Ort
Strömsund
Hoj
Honda CR450F Motardo
Riskok skrev:
Varför lägga ner 2700:- på en skit hoj med kass lack när det kanske finns hojar för 3500:- med 3,5hk motor och R1:a look samt go lack?

Är det inte samma hojar vi har snackat om hela tiden på den här tråden?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top