Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Riskok skrev:
Tyvärr är det så att inte många förstår att ingen av oss vet vad vi pysslar med. Jag vill göra allt så lätt för mig som möjligt och inte hålla på med en massa stull. Saken är ju som sagt den att hojarna kan vara skit och inte funka alls bra. Är det inte bättre då om någon som jag tar tag i det beställer hem en 20 fotare med folk som inte räknar med något. Det finns som sagt va inga garantier på hur länge hojarna funkar samt hur bra dom går. Jag tror nog att när någon som jag eller Noby har tagit hem en 20 eller 40 fotare bör fixa hem dom andra då också. 99% av alla här och på zatzy kan ju vänta 20 dagar extra för ett andra lass. Vänta är mitt råd till alla. Tänk om inte 14E modellen är den bästa tänk om G2:an är bättre. Jag tycker att det är skit skoj att folk vill handla pocket bikes men jag vet att folk på zatzy inte riktigt vet vad detta handla om i tid och kostnader. Det är ju liksom inte bara att åka och hämta en 40 fotare vid hamnen fylld med 200 hojar av olika modeller och färger. Varför lägga ner 2700:- på en skit hoj med kass lack när det kanske finns hojar för 3500:- med 3,5hk motor och R1:a look samt go lack?

Så ta ett lungt ni som inte vet riktigt än mer hojar kommer att komma hem och jag kommer ha reservdelar till dom. Alla som köpt hoj av mig kommer att få bra rabatter på dessa och jag kommer även hjälpa till om något strular och inte funkar som det ska när hojen kommer.

MVH Patrik AKA: Riskok

Så du håller på att bygga upp en bussiness med reservdelar och vinst?
För mig låter det som om du inte vet vad du sysslar med. Kan du kinesiska och deras förhandlingspolitik? Det är inte skit de säljer om du inte köper skit.

Last edited:

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Sam skrev:
Tyvärr det går inte svarade Swedie.
jag är inte säker men går det inte att starta en grupp (gruppmedlem) som vi skulle kunna gå med i och få pm från er då det händer nåt

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Steve Harris skrev:
jag är inte säker men går det inte att starta en grupp (gruppmedlem) som vi skulle kunna gå med i och få pm från er då det händer nåt
Kan du kolla detta och i så fall fixa till det?

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
G14E-1.jpg

G14E-2.jpg

G14E-3.jpg

G14E-4.jpg

G14E-5.jpg

Fler blider på G14E

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Pocket Bike
Sam skrev:
Så du håller på att bygga upp en bussiness med reservdelar och vinst?
För mig låter det som om du inte vet vad du sysslar med. Kan du kinesiska och deras förhandlingspolitik? Det är inte skit de säljer om du inte köper skit.

Varför ska jag kunna kinesiska? Har du ens pratat med dom? Har du ställt alla frågor? Jobbar du med import? Snälla jag vill inte hacka ner på någon men varför ska det finnas 300 pocket bikes om det inte finns delar till dom?

Om nu alla hatade det jag gjorde på zatzy. Jag satte en gräns för det jag kände va smidigt för mig. 72 Hojar och runt 35cm3 att flytta på EN dag då det kostar att han en kontainer i hamnen.
Jag vill bara göra ALLA nöjd igenom att prova första beställa mer sen. Sen att Noby tror jag kommer dra in 40000:- på det hela det förstår jag inte.

PS: Vet du ens vad en GSP är inom import?

MVH Patrik

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Riskok skrev:
Tyvärr är det så att inte många förstår att ingen av oss vet vad vi pysslar med. Jag vill göra allt så lätt för mig som möjligt och inte hålla på med en massa stull. Saken är ju som sagt den att hojarna kan vara skit och inte funka alls bra. Är det inte bättre då om någon som jag tar tag i det beställer hem en 20 fotare med folk som inte räknar med något. Det finns som sagt va inga garantier på hur länge hojarna funkar samt hur bra dom går. Jag tror nog att när någon som jag eller Noby har tagit hem en 20 eller 40 fotare bör fixa hem dom andra då också. 99% av alla här och på zatzy kan ju vänta 20 dagar extra för ett andra lass. Vänta är mitt råd till alla. Tänk om inte 14E modellen är den bästa tänk om G2:an är bättre. Jag tycker att det är skit skoj att folk vill handla pocket bikes men jag vet att folk på zatzy inte riktigt vet vad detta handla om i tid och kostnader. Det är ju liksom inte bara att åka och hämta en 40 fotare vid hamnen fylld med 200 hojar av olika modeller och färger. Varför lägga ner 2700:- på en skit hoj med kass lack när det kanske finns hojar för 3500:- med 3,5hk motor och R1:a look samt go lack?

Så ta ett lungt ni som inte vet riktigt än mer hojar kommer att komma hem och jag kommer ha reservdelar till dom. Alla som köpt hoj av mig kommer att få bra rabatter på dessa och jag kommer även hjälpa till om något strular och inte funkar som det ska när hojen kommer.

MVH Patrik AKA: Riskok

Men vi har utsett Sam till att kolla upp allt om hojarna och pris mm. Han känner till kulturen och även att hans fru är utbildad just inom området. Jag med flera vill inte betala flera hundra extra till dig för att du ska ha en buisness att leva på. Det är inte rimligt att alla ska lägga 500-600kr mer än va det kostar att ta hem den. Kalla mig tjurig eller vad du vill men 500*200 hojar blir en stor slant i slutändan! Givetvis missgynnar jag ingen att tjäna pengar men din deal är sämre än Sam´s som erbjuder sig att fixa detta till ett rimligt pris!

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Riskok skrev:
Varför ska jag kunna kinesiska? Har du ens pratat med dom? Har du ställt alla frågor? Jobbar du med import?

MVH Patrik

Att förutse att man köper skit utan att prata med eller förstå motpartens språk eller kultur är fel förhandlingsattityd. Jag sysslade med import när du inte var född än. Om GSP:
GSP-systemet erbjuder allmänna tullförmåner antingen genom tullfrihet eller genom en tullnedsättning på 3,5 procentenheter beroende på varans känslighet för EU:s producenter. Dessutom erbjuds ett antal förmånsländer ytterligare tullsänkningar genom EBA eller genom särskilda stimulansordningar.

Skall vi försöka fixa till det här utan att använda försökskaniner på zatzy som "inte vet vad de sysslar med" ? :kocko

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Akta :corn -varning på slutet på den tråden... Jag röstar iaf på att vänta å se vad som händer med zatzygängets hojjar. Tycker att den som gjorde första beställningen (för zatzyfolket) kan få göra denna oxo. Så länge det inte blir svindyrt därför då.

*Edit, Sam verkar ju veta vad han gör oxo, du har mitt förtroende oxo.

Last edited:

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
:tummenupp klockrent du verkar kunna dina saker iallafall :Bugar
Sam skrev:
Att förutse att man köper skit utan att prata med eller förstå motpartens språk eller kultur är fel förhandlingsattityd. Jag sysslade med import när du inte var född än. Om GSP:
GSP-systemet erbjuder allmänna tullförmåner antingen genom tullfrihet eller genom en tullnedsättning på 3,5 procentenheter beroende på varans känslighet för EU:s producenter. Dessutom erbjuds ett antal förmånsländer ytterligare tullsänkningar genom EBA eller genom särskilda stimulansordningar.

Skall vi försöka fixa till det här utan att använda försökskaniner på zatzy som "inte vet vad de sysslar med" ? :kocko

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
Riskok skrev:
Varför ska jag kunna kinesiska? Har du ens pratat med dom? Har du ställt alla frågor? Jobbar du med import? Snälla jag vill inte hacka ner på någon men varför ska det finnas 300 pocket bikes om det inte finns delar till dom?

Om nu alla hatade det jag gjorde på zatzy. Jag satte en gräns för det jag kände va smidigt för mig. 72 Hojar och runt 35cm3 att flytta på EN dag då det kostar att han en kontainer i hamnen.
Jag vill bara göra ALLA nöjd igenom att prova första beställa mer sen. Sen att Noby tror jag kommer dra in 40000:- på det hela det förstår jag inte.

MVH Patrik

Riskok jag har gjort en kalkyl på det hela... och kollat upp priset, jag har inte sagt du tjänar defenetivt så mkt utan jag fråga dig själv men du vill vara hemlig och inte tala om eller hjälpa ... jag kan diffa lite där men du gör dig en bra haka på det hela... Jag trodde i första stund att det skulle vara ett hjälp att någon ska ta hand.. men du har gjort en business utav detta som du tar ut för mkt ... Det gillar jag inte...

//Norbert

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Pocket Bike
Sam skrev:

Du har helt rätt. Men tror ni verkligen att jag tar 500-600:- mer för varje hoj?
Jag har gjort detta för så jag vet också vad jag pratar om men det är stora pengar vi pratar om. Jag tror att jag kommer få runt 167,5:- i vinst på varje hoj. Men som sagt Sam jag märker att du kan detta och pratat med folk som har handlat utav dom för. Som sagt jag har gjort min affär och bryr mig inte om mer handlar utav dom. Men kommer det finnas 300 hojar i Sverige utan delar så kan det bara gå fel.

Sam jag tycker att ni gör rätt. Ingen vill ta i det på zatzy så därför gjorde jag det. Nu vill helt plötsligt alla göra samma sak efter mig och sen maila mig om tips och vad allt kostar mm mm (Inte du sam men andra.) En 40 fotare är ändå ~70cm3 att flytta och det kostar pengar hur man än gör och gör man det inte snabbt så kostar det ännu mer. Jag räknar blint med två semester dagar för att fixa detta så att alla blir nöjda. Jag hoppas bara för allas del att detta inte är skit hojar som bara pajar. Har liksom haft tre gopeder eller vad det nu heter som pajat och inga har delar.

MVH Patrik

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
motorynka
Tjena!

Tänkte bara dela med mig bilderna jag fått utav fabriken på G2 modellen som e lite större än de andra.

g2.jpg

g2-4.jpg

g2-5.jpg

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
säxsäxsti
jag lägger min röst helt klart på sam.
han får gärna ordna detta då han verkar ha bra koll.

jag tycker sam kör sitt eget rejs utan inblandning från zatzy nissarna ( no offense) . blir för rörigt med för många inblande personer.

så jag säger kör mannen ! (sam)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...