Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Om det blir fler hojar än vad som får plats i ett antal containrar (och det inte lönar sig att ordna fram en till ev. mindre container) så tycker jag att de som beställt FLER ÄN EN minimoto först skall "drabbas"!
 

EskortflickaN

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
lite olika
Bodoe skrev:
Om det blir fler hojar än vad som får plats i ett antal containrar (och det inte lönar sig att ordna fram en till ev. mindre container) så tycker jag att de som beställt FLER ÄN EN minimoto först skall "drabbas"!

vi som lagt en beställning åt kompisar då?

blir ju väldigt mycket enklare för Mac att hålla koll på ett fåtal som beställer många åt kompisar än att det kommer 500 olika beställningar
 

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Bodoe skrev:
Om det blir fler hojar än vad som får plats i ett antal containrar (och det inte lönar sig att ordna fram en till ev. mindre container) så tycker jag att de som beställt FLER ÄN EN minimoto först skall "drabbas"!

Håller med, de som tänkt göra business kan få vänta lite på fler hojar och om man är ombud åt en massa polare så kunde väl dessa lika gärna reggat sig och beställt själva.
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
EskortflickaN skrev:
vi som lagt en beställning åt kompisar då?

blir ju väldigt mycket enklare för Mac att hålla koll på ett fåtal som beställer många åt kompisar än att det kommer 500 olika beställningar
Tycker inte någon skall tvingas bli utan, först kan man väl fråga snällt de som beställt fler än en om de kan tänkas köpa en mindre...för det är säkert flera som köpt ett antal för att sedan försöka sälja dyrare och tjäna pengar på!
 

EskortflickaN

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
lite olika
Bodoe skrev:
Tycker inte någon skall tvingas bli utan, först kan man väl fråga snällt de som beställt fler än en om de kan tänkas köpa en mindre...för det är säkert flera som köpt ett antal för att sedan försöka sälja dyrare och tjäna pengar på!

Jo, det är säkert ett par stycken som har beställt en extra för att kunna finansiera sitt eget köp genom att sälja en lite dyrare senare.

hoppas bara polarna och en själv får en så man kan ta ett par race nästa sommar :)
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Bodoe skrev:
Tycker inte någon skall tvingas bli utan, först kan man väl fråga snällt de som beställt fler än en om de kan tänkas köpa en mindre...för det är säkert flera som köpt ett antal för att sedan försöka sälja dyrare och tjäna pengar på!

Ja, det är ju trist med folk som försöker tjäna en hacka på det här. Samtidigt är det synd om det ska begränsas för dem som beställt fler. Jag hörde med polarna om de var intresserade och det blev ett gäng som ville ha och eftersom det bara är jag som är på SH så blev det naturligt att jag bokade åt dem med. Och nu är det ju försent för dem att regga sig här och anmäla sig.

Aja, hoppas det löser sig på ett smidigt sätt iallafall! Ska bli skoj att ha något att leka med på lämplig plats... :hihi
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Ja eller så kan ju ni som reggat er här i augusti avstå era då ni enbart har reggat er för att kunna köpa en billigt genom gruppköp. Tycker det är ni som ska bli utan. Fast visst vore det roligare och perfekt om alla kunde få var sin oavsett när man reggade sig. Kan ju hoppas på det,ju fler som köper dessto billigare och roligare blir det på gatorna :hihi
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Bodoe skrev:
Tycker inte någon skall tvingas bli utan, först kan man väl fråga snällt de som beställt fler än en om de kan tänkas köpa en mindre...för det är säkert flera som köpt ett antal för att sedan försöka sälja dyrare och tjäna pengar på!

Det är inte säkert att de som har köpt flera än en pocket bike, tänker sälja en eller några. Själv så har jag beställt 2 st en till mig själv och en till flickvännen. Det kan bli tråkigt att endast åka själv, så har nog många också tänkt.
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Dvdmaster skrev:
Det är inte säkert att de som har köpt flera än en pocket bike, tänker sälja en eller några. Själv så har jag beställt 2 st en till mig själv och en till flickvännen. Det kan bli tråkigt att endast åka själv, så har nog många också tänkt.

Exakt flickan måste oxå ha en, måste finnas någon att raca me ... :gnissla

//Norbert
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Sam skrev:
DEt kommer de som beställer och betalar ganska fort få veta, så pengarna betalas tillbaka till dem.
Great, trodde det kunde sluta med att man stod där utan både pengar och hoj nämligen... :tummenupp
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Oblic skrev:
Exakt så jag menar, jag måste kunna race:a mot alla mina 5tjejer :rofl :7peta
de verkar iaf som de flesta har så många...

Tyvärr har jag bara en ... men det kanske e lite sent o ragga fler tjejer nu.. då man inte kan beställa fler hojja :arsele

//Norbert :tummenupp
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
EskortflickaN skrev:
vi som lagt en beställning åt kompisar då?

blir ju väldigt mycket enklare för Mac att hålla koll på ett fåtal som beställer många åt kompisar än att det kommer 500 olika beställningar

Precis jag har tex beställt åt 7andra polare som har varit SH:are ett bra tag...

//Mr_Soap
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
hoppas det e några fler från götet som är på ett race på typ avenyn vi e 8pers :yoparty

//Jocke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top