benkar
Krokvägar svänger mer..
Laponia skrev:2453786Normalt tempo och snabbt tempo. (låter lite tråkigt med benämningen långsam).
Sedan är ju frågan vad dessa tempon innebär i km/h räknat, vad är ett "normalt tempo" och vad är ett "snabbt tempo"?
Det som för en person är ett "normalt tempo" är för andra ett "snabbt tempo", beroende på hoj, erfarenhet osv.
Edit/ Vet bara av egen erfarenhet, tex att en deltagare på rundor ett år, på sin gamla kawwa ZZR600, med relativt nytt körkort, tyckte att jag körde "som ett svin", och ett par år senare, på sin Honda CBR900 tyckte att "det går lite väl långsamt". Och då körde jag i samma tempo dom olika åren. (Och han med CBR900 är INTE han med CBR900 som hann svara på mitt inlägg medans jag editerade mitt inlägg...)
Är helt klart ett av grundproblemen när man ska "varudeklarera" en hojrunda, att förklara vilket tempo man tänkt köra i.
Vad man kan göra är att utgå från "lagligt tempo", och sedan ange hur fort man tänkt köra ovan detta lagliga tempo, men känns inte kul att på ett publikt forum skriva att man tex tänkt låta tempot vara "max +30", dvs att man kommer hålla ett tempo som kommer vara max 30 km/h mer än hastighetsbegränsningen, gissar på att det skulle bli ett jäkla liv, åtminstone om utomstående läser det , men är ett rätt bra sätt beskriva tempot...
/B
Last edited: