GSX-R 1000 K7-tråden

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
kolla in denna sidan Klicka på mig

Jag beställde mitt härifrån, gick smidigt, ca 4-5 veckors levtid.
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Hejsan,,, Håller på att leta efter en ny hoj..
Hade bestämt mig för en rsv factory,,, trodde jag,,:)
Men sedan jag börjat läsa lite om gixxern så nu är jag lite kluven!
Verkar vara en riktigt grymm hoj,,, det enda jag inte gillar är avgassystemet,, men det är ju lätt fixat!:yoparty

Skulle behöva lite skjuts på vägen i mitt val,, så fyll på med era synpunkter.
både negativa och positiva! blir en k7 el k8!

Positivt: Den går som satan. Växelindikator e toppen. Fast det har väl många andra också nu för tiden

Negativt: Inget jag kan komma på. Dom nya hojarna är så jättebra allihopa. Enda grejen skulle väl vara A,B,C mappningen av effekten som är helt onödig.
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
kolla in denna sidan Klicka på mig

Jag beställde mitt härifrån, gick smidigt, ca 4-5 veckors levtid.

4-5 veckor ok? :va Fick mina Yoshimura pipor på 5 dagar :confused:

Till något helt annat. Upptäckte precis att min bakram har gått av :huvet :va
Har för mig att jag läste om det någonstans här på forumet att det hänt någon annan, men hittade inte posten.
Hur fan kan en ram gå av efter 400mil. Hojen knakar lite fram när jag bromsar hårt också så börjar ju bli nojig om något mer har gått sönder så blir att lämna in och kräva en ram-genomgång.

Det är dock inte ram, ramen, utan den delen som håller upp cutsen och bakdelen, men ändå :huvet
 

Robz

Guest
...Negativt: Inget jag kan komma på. Dom nya hojarna är så jättebra allihopa. Enda grejen skulle väl vara A,B,C mappningen av effekten som är helt onödig.
Själv har jag RAKT motsatt uppfattning!
Detta är det närmaste Traction Control man kan komma! :D
Min "testrapport":
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3594168&postcount=732

Bromsarna är det enda som suger duktigt (trots alla konstiga lovord i tidningarna :va :va ) - stålspunnet gör världens skillnad - Kat-ersättare och stålspunnet är första modden som KRÄVS!

När man sedan kör bana en del och börjar närma sig gränsen för däcken, så är B-läget perfa på knixiga banor, C-läget vid regn och A-läget på A-torp :tummenupp

Hade jag inte kört bana så mycket (kräver 95dB förbipasserande - Taylor ger upp mot 120dB!!) hade jag själv valt Taylormade - skitsnyggt!
Men dubbel Yoshi trioval går heller inte av för hackor....:yoparty
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
4-5 veckor ok? :va Fick mina Yoshimura pipor på 5 dagar :confused:

Till något helt annat. Upptäckte precis att min bakram har gått av :huvet :va
Har för mig att jag läste om det någonstans här på forumet att det hänt någon annan, men hittade inte posten.
Hur fan kan en ram gå av efter 400mil. Hojen knakar lite fram när jag bromsar hårt också så börjar ju bli nojig om något mer har gått sönder så blir att lämna in och kräva en ram-genomgång.

Det är dock inte ram, ramen, utan den delen som håller upp cutsen och bakdelen, men ändå :huvet

Nope, du har läst det på gixxer.se. Joniz har varit ute för samma sak. Han fick det på garantin.
Läs mer här; http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=966
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Börja med att spänna Clip-on ändarna! Kan sätta 4,50:- på att det är dessa som knakar lite :pannkyss

Ska ut och kolla med en gång, tackar :) :tummenupp

Nope, du har läst det på gixxer.se. Joniz har varit ute för samma sak. Han fick det på garantin.
Läs mer här; http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=966

Ja, det var så det va ja. Surt som fan är det i alla fall, nu när hojen äntligen nästan var färdigmoddad :(
Har bara 6 saker kvar på min initiella "önske" lista
 
Last edited:

Robz

Guest
Återknyter lite i denna frågan ang drevning,mappning osv,hmm. betyder nedrevning 1 kugg fram något på körning i bänk? menar blir resultatet annorlunda?? har just ikväll hämtat min gammalgixx från bänkning
vill inte stjäla tråden den gäller ju k7. men ändå,,
EFFEKTEN (som mäts i bänk eller eufori och ger 0-299 prestanda) påverkas inget av dreving. På en 48-växlad cykel har man alltid samma "effekt" att tillgå; den trötta kroppens ork :D
Cyklar man i 1:an och trycker till, slår man runt, trycker man till i 5:an accar som faan, men når max "varvtal" rätt kvickt. Trampar man järnet i 48:an, tar det en stund att komma upp i toppfart, men då håller man minst 72km/h om man är stark o har mycket "effekt"...

Kort sagt: vridmoment x varvtal = effekt, eller axa fort till låg hastighet = axa långsamt till högre hastighet.... följer m x v², eller Kraft = massa x accelleration... och accs är ju m/s², vilket är hastighetsökning i meter per sekund, per sekund......

Ääähhh - drevning påverkar ej bänkningen kort sagt :tummenupp
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ja, det var så det va ja. Surt som fan är det i alla fall, nu när hojen äntligen nästan var färdigmoddad :(
Har bara 6 saker kvar på min initiella "önske" lista

Surt men fixbart iaf. Förmodligen utan att det ska kosta dig nåt åxå.

Bara sex pryttlar kvar. Riiispekt fan. Vill minnas att det var en rätt gedigen önskelista du hade... :rolleyes:
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Surt men fixbart iaf. Förmodligen utan att det ska kosta dig nåt åxå.

Bara sex pryttlar kvar. Riiispekt fan. Vill minnas att det var en rätt gedigen önskelista du hade... :rolleyes:

Har lagt till rätt många saker sedan min första lista också :) men det blir inte kolfiber eller Marchesini ännu utan tänkte ta det under vintern.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Får man med kat-ersättare eller hur funkar de,, vet inte riktigt var den sitter på hojen!:confused:
Jävligt grymmt ljud på de systemet:yoparty

Katalysatorn är den stora klumpen i rörsystemet som sitter under motorn. Den som rörena går ut ifrån vidare till vardera ljuddämpare.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08

Bifogat

  • Kozuki K7 1_small.JPG
    Kozuki K7 1_small.JPG
    123 KB · Visningar: 91
  • Kozuki K7 3_small.JPG
    Kozuki K7 3_small.JPG
    131.2 KB · Visningar: 99
  • Kozuki K7 5_small.JPG
    Kozuki K7 5_small.JPG
    125.3 KB · Visningar: 86
  • Jonas 3.JPG
    Jonas 3.JPG
    84.4 KB · Visningar: 92
  • Jonas 4.JPG
    Jonas 4.JPG
    193.5 KB · Visningar: 83
  • pinky 3.JPG
    pinky 3.JPG
    193.8 KB · Visningar: 89
Last edited:

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Upp med lite bilder på era K7 K8or eller andras snygga hojar. Kul att få lite insperation.

Min K7'a tjatar och vill gärna visa upp sig med sin nya Akrapovic, monterad för några timmar sedan.
 

Bifogat

  • IMG_1465b.jpg
    IMG_1465b.jpg
    175.7 KB · Visningar: 141
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top