Slänger ut frågan här till er andra -07a ägare:
Nu på Gotland så inträffade det som så många haft synpunkter på, fjädringen..
Förra året på Öjn så hade hojen gått 107mil och det var knappast läge att lägga spettet runt för att slå varvrekord varvid det mest blev poseråka.. iår så var det dax att jaga upp tempot och nu visade den tendenser..
Eftersom man har hoppat i sandfållan hårt för ett par år sen så har det här med banåka fått sig en törn, varvid man fått kapa hornen på hjälmen rejält vilket i sin tur betyder att mestadelen av åkat blir på gata, i hyggligt tempo..därav gatsetup, vilket uppenbarligen inte var optimalt när man började krana, givetvis...
Nåväl, hojjen är inställd med rätt häng, eller sag som det så fint heter, efter mina förutsättningar, och under dom 1200 mil som den nu rullat har jag inte märkt några tendenser på sladdrig fjädring som så många gnällt på..
Men nu så märktes det tydligt i form av, hur man ska bekriva det..som hojjen "vobblade" i böjarna, oavsett gaspådrag eller ej och till min förvåning allra mest under högerböjjar?
Till den grad att man började tappa förtroendet för fästet..illa!
Däcktryck låg på 2,1 bak, 1,9 fram, kalla.
Däckslitaget skvallrade om att bakfädringen hade det tufft, tuggade hyffsat..
Är det nån utav folket som har en bra guide till setup?
Har letat här och där, men inte funnit något
Innan man börjar skruva bort sig helt, så tänkte jag att det borde ju finnas en del rekommendationer som man kan börja med för att sedan finslipa..