GSX-R 1000 K7-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ja jag är nöjd iaf.

Såhär ser det ut. Dålig bild men den enda jag hittade nu som fick plats...:rolleyes:

Tack. Grymt snygga.
Syns dom bra i dagsljus?

Dom här tycker jag ser ok ut på min. Kunde varit lite skarpare ljus så dom syntes bättre. Trodde aldrig jag skulle klara mig utan backspeglarna. Orkade inte sätta tillbaka dom mellan bankörningar och vande mig utan ,men blinkare kan ju vara bra att ha.

Så dom syns dåligt?
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
lägger ut lite pix på mitt skrot
 

Bifogat

  • 2008-06-07 072liten.jpg
    2008-06-07 072liten.jpg
    39.8 KB · Visningar: 147
  • 2008-06-07 077liten.jpg
    2008-06-07 077liten.jpg
    38 KB · Visningar: 130
  • 2008-06-07 185liten.jpg
    2008-06-07 185liten.jpg
    34.4 KB · Visningar: 120
  • 2008-06-07 200liten.jpg
    2008-06-07 200liten.jpg
    32.3 KB · Visningar: 150

Robz

Guest
lägger ut lite pix på mitt skrot
Hugg av plåthållaren, eller byt till Draken bakom :7peta

Mitt skrot innan Katen försvann (observera de röda Titaxgreppen :D ):
 

Bifogat

  • KL_20080511_087_websize_sRGB2.jpg
    KL_20080511_087_websize_sRGB2.jpg
    63.5 KB · Visningar: 142
Last edited:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Hugg av plåthållaren, eller byt till Draken bakom :D

Mitt skrot (observera de röda Titaxgreppen :D ):

noop, gör som jag brukar. skrapar av den:D detta är sista bilderna på hojen i detta skicket. den blir stunthoj nu
 

d1

liten, men långsam.
Gick med
11 Jun 2005
Ort
lkpg
Hoj
gsxr 1000 -07
Vilket system\slip-on klarar 95dB?

Tja.

Som topic lyder, är ute efter ett vettigt system som klarar 95db gränsen.
Har nu ett yoshi ---> http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._cycl1_e/c_cycl1_e/c_cycl2_e/c_cycl3_e&d=7514 tyvärr så väsnas det lite förmycket, men är annars kalas nöjd med det.

Någon som har länk till nån sida som skriver ut buller nivån på burkarna dom säljer lr någon som vet av erfarenhet?
 

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
RSV4R
Redan??
Börja med att fippla upp bladmässing eller något annat tunnt (analog film, "negativ") en bit upp i packboxarna... Alltså lägg bladet runt stötdämparen med litet överlapp och skjut in det genom packboxen och runka upp/ned några gånger. Ofta är det skit som får en packbox att läcka -
detta förfarande rensar eventuell skit och det kan bli tätt igen :tummenupp

Tack för tipset, hjälpte faktist. Men ibland verkar det som gaffel blir typ fuktad med lite olja på ena sidan, det är inte mycket men kanske borde försöka rensa lite mer?
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
Jag känner inte till någon sådan lista. Jag frågade dock Yoshimura R&D hur mycket deras single TRC slipon bullrar med db-killer:
http://www.yoshimura-rd.com/ps-3212-1117-trc-stainlessstainless-slip-on-single.aspx

Här är svaret:
WITH THE INSERT IN YOU WILL BE AT 96DB'S AND WITH THE INSERT OUT ABOUT 101-103 DB'S.

Inte 95db dock men i någon sorts närhet.

Tja.

Som topic lyder, är ute efter ett vettigt system som klarar 95db gränsen.
Har nu ett yoshi ---> http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._cycl1_e/c_cycl1_e/c_cycl2_e/c_cycl3_e&d=7514 tyvärr så väsnas det lite förmycket, men är annars kalas nöjd med det.

Någon som har länk till nån sida som skriver ut buller nivån på burkarna dom säljer lr någon som vet av erfarenhet?
 

Robz

Guest
Jag kan meddela en tråkig erfarenhet från Anderstorp igår:
95dB statiskt vid 7000rpm som brukar vara "testen" klarade jag...
På rakan mätte de 106dB!!!

I med dB-killerna - 90,3dB statiskt/7000rpm
Vid 14.00 blev jag Svartflaggad: 103dB förbipasserande på rakan.

Nu är det ju så att de på Anderstorp mäter ca 2-3m från passerande hoj!
Ljudet avtar med kvadraten på avståndet!
Det vill säga att på de flesta andra banor är det minst 6m = 6dB lägre (3dB = fördubbling av ljudtrycket)... Jag förmodar att det finns regler för hur detta förbipasserande skall mätas - men ej sett dessa.

Original krökar, Katersättare, Yoshi dubbla pipor + dB-killer.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag kan meddela en tråkig erfarenhet från Anderstorp igår:
95dB statiskt vid 7000rpm som brukar vara "testen" klarade jag...
På rakan mätte de 106dB!!!

I med dB-killerna - 90,3dB statiskt/7000rpm
Vid 14.00 blev jag Svartflaggad: 103dB förbipasserande på rakan.

Nu är det ju så att de på Anderstorp mäter ca 2-3m från passerande hoj!
Ljudet avtar med kvadraten på avståndet!
Det vill säga att på de flesta andra banor är det minst 6m = 6dB lägre (3dB = fördubbling av ljudtrycket)... Jag förmodar att det finns regler för hur detta förbipasserande skall mätas - men ej sett dessa.

Original krökar, Katersättare, Yoshi dubbla pipor + dB-killer.

Om ljudet avtar med kvadraten på avståndet (vilket du verkar ange per meter) så skulle följande vara sant:

på 10m skulle du dämpa ljudet....ja just det 10*10=100ggr vilket om det var 100dB innan bli 30dB vilket ungefär motsvarar en viskning.

Det borde dessutom bero på vilken frekvens det är på ljudet.
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
kastar in en bild på min raket igen tagen på gotland :tummenupp

älskar den där jävla hojen :yoparty
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Jag kan meddela en tråkig erfarenhet från Anderstorp igår:
95dB statiskt vid 7000rpm som brukar vara "testen" klarade jag...
På rakan mätte de 106dB!!!

I med dB-killerna - 90,3dB statiskt/7000rpm
Vid 14.00 blev jag Svartflaggad: 103dB förbipasserande på rakan.

Nu är det ju så att de på Anderstorp mäter ca 2-3m från passerande hoj!
Ljudet avtar med kvadraten på avståndet!
Det vill säga att på de flesta andra banor är det minst 6m = 6dB lägre (3dB = fördubbling av ljudtrycket)... Jag förmodar att det finns regler för hur detta förbipasserande skall mätas - men ej sett dessa.

Original krökar, Katersättare, Yoshi dubbla pipor + dB-killer.

Tack för senast på Knudan Robz.:tummenupp Bara att beklaga ljudkraven idag och anpassa sig.:mad: För mig blir det originalpiporna på Anderstorp, vågar inget annat. Mycket meck bara nu när det är dubbla pipor, kat och fästen som skall dit.
 

Robz

Guest
Om ljudet avtar med kvadraten på avståndet (vilket du verkar ange per meter) så skulle följande vara sant:
på 10m skulle du dämpa ljudet....ja just det 10*10=100ggr vilket om det var 100dB innan bli 30dB vilket ungefär motsvarar en viskning.
Det borde dessutom bero på vilken frekvens det är på ljudet.

Mja... jag förenklade kanske lite väl mycket;
Från en FRI-hängande, punktformig ljudkälla avtar ljudet med kvadraten på avståndet.
Nu "återanvänder" marken hälften av ljudet som reflekteras tillbaka.
Luftrörelser och som du säger frekvens (som absorberas olika lätt i luftfuktighet) tillför ytterligare problem i ekvationen...

Lite kring ämnet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel

3dB är en fördubbling av ljudtrycket, men samtidigt den minsta ökning/minskning som människan kan uppfatta. 20dB är en 10-dubbling av ljudtrycket (eller "effekten" till en högtalare).

EDIT:
http://www.sengpielaudio.com/calculator-distance.htm

EDIT2: Alltså 6dB (4-dubbling) per: 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024m (60dB minskning vid 1km) .... det sticker ju rätt snabbt iväg i sträcka...

/:mattias

Tack för senast på Knudan Robz.:tummenupp Bara att beklaga ljudkraven idag och anpassa sig.:mad: För mig blir det originalpiporna på Anderstorp, vågar inget annat. Mycket meck bara nu när det är dubbla pipor, kat och fästen som skall dit.
Tack själv! Kul att träffa en från tråden här IRL :tummenupp
Well - jag hoppas fortfarande på att jag slipper mappa tillbaka o sätta på Katen på övriga banor, där man då kör minst 10m ifrån mätpunkt istället för 2-3m....:huvet
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Jag kan meddela en tråkig erfarenhet från Anderstorp igår:
95dB statiskt vid 7000rpm som brukar vara "testen" klarade jag...
På rakan mätte de 106dB!!!

I med dB-killerna - 90,3dB statiskt/7000rpm
Vid 14.00 blev jag Svartflaggad: 103dB förbipasserande på rakan.

Nu är det ju så att de på Anderstorp mäter ca 2-3m från passerande hoj!
Ljudet avtar med kvadraten på avståndet!
Det vill säga att på de flesta andra banor är det minst 6m = 6dB lägre (3dB = fördubbling av ljudtrycket)... Jag förmodar att det finns regler för hur detta förbipasserande skall mätas - men ej sett dessa.

Original krökar, Katersättare, Yoshi dubbla pipor + dB-killer.

tja robz..

Undrar en sak..dom klagar på div bandagar och smc dagar om ljudnivå men pro superbike osv kan köra med div trim pipor osv..hur kommer det sig att dom klarar ljudnivån ?

Andra regler ?
 

Robz

Guest
tja robz..
Undrar en sak..dom klagar på div bandagar och smc dagar om ljudnivå men pro superbike osv kan köra med div trim pipor osv..hur kommer det sig att dom klarar ljudnivån ?
Andra regler ?
Vissa dagar är "Bullerdagar", kostar mer och är begränsade till antalet - jag tror alla banor fortfarande har detta - men reglerna kan nog komma att ändras. Kolla lite i Racingforumet... finns en del debatter där.

Kring de flesta banor finns det någon eller några ytterst få som klagar, men det räcker för miljönämnden i kommunen. Mig veterligen är det EN vid Sturup Race Way (trots att den ligger alldeles vid en FLYGPLATS :gnissla ), samt EN på Anderstorp - men det räcker som sagt.

VARFÖR flytta till Isle of Man eller till en motorbana, om man inte älskar ljudet??? :mad:
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
När jag startar hojen och kör iväg känns de som han startar i B-läget, alltså full effekt men med mjukare gaspådrag, Men de står inget vilket läge man har först man trycker och väljer, för jag tycker jag känner viss skillnad när jag sätter på A. Någon som vet? :va
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Slänger ut frågan här till er andra -07a ägare:

Nu på Gotland så inträffade det som så många haft synpunkter på, fjädringen..

Förra året på Öjn så hade hojen gått 107mil och det var knappast läge att lägga spettet runt för att slå varvrekord varvid det mest blev poseråka.. iår så var det dax att jaga upp tempot och nu visade den tendenser..

Eftersom man har hoppat i sandfållan hårt för ett par år sen så har det här med banåka fått sig en törn, varvid man fått kapa hornen på hjälmen rejält vilket i sin tur betyder att mestadelen av åkat blir på gata, i hyggligt tempo..därav gatsetup, vilket uppenbarligen inte var optimalt när man började krana, givetvis...:rolleyes:

Nåväl, hojjen är inställd med rätt häng, eller sag som det så fint heter, efter mina förutsättningar, och under dom 1200 mil som den nu rullat har jag inte märkt några tendenser på sladdrig fjädring som så många gnällt på..

Men nu så märktes det tydligt i form av, hur man ska bekriva det..som hojjen "vobblade" i böjarna, oavsett gaspådrag eller ej och till min förvåning allra mest under högerböjjar?
Till den grad att man började tappa förtroendet för fästet..illa!:va
Däcktryck låg på 2,1 bak, 1,9 fram, kalla.
Däckslitaget skvallrade om att bakfädringen hade det tufft, tuggade hyffsat..

Är det nån utav folket som har en bra guide till setup?
Har letat här och där, men inte funnit något

Innan man börjar skruva bort sig helt, så tänkte jag att det borde ju finnas en del rekommendationer som man kan börja med för att sedan finslipa..
 

Nicotin

Guest
Slänger ut frågan här till er andra -07a ägare:

Nu på Gotland så inträffade det som så många haft synpunkter på, fjädringen..

Förra året på Öjn så hade hojen gått 107mil och det var knappast läge att lägga spettet runt för att slå varvrekord varvid det mest blev poseråka.. iår så var det dax att jaga upp tempot och nu visade den tendenser..

Eftersom man har hoppat i sandfållan hårt för ett par år sen så har det här med banåka fått sig en törn, varvid man fått kapa hornen på hjälmen rejält vilket i sin tur betyder att mestadelen av åkat blir på gata, i hyggligt tempo..därav gatsetup, vilket uppenbarligen inte var optimalt när man började krana, givetvis...:rolleyes:

Nåväl, hojjen är inställd med rätt häng, eller sag som det så fint heter, efter mina förutsättningar, och under dom 1200 mil som den nu rullat har jag inte märkt några tendenser på sladdrig fjädring som så många gnällt på..

Men nu så märktes det tydligt i form av, hur man ska bekriva det..som hojjen "vobblade" i böjarna, oavsett gaspådrag eller ej och till min förvåning allra mest under högerböjjar?
Till den grad att man började tappa förtroendet för fästet..illa!:va
Däcktryck låg på 2,1 bak, 1,9 fram, kalla.
Däckslitaget skvallrade om att bakfädringen hade det tufft, tuggade hyffsat..

Är det nån utav folket som har en bra guide till setup?
Har letat här och där, men inte funnit något

Innan man börjar skruva bort sig helt, så tänkte jag att det borde ju finnas en del rekommendationer som man kan börja med för att sedan finslipa..

vill minnas att öhlins killarna kämpade med en K7 på åsen förra året utan att lyckas med att den svampade,wobblade i kurvorna..

dom hävdade underdim av bakdämparen på -07 hojarna..
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top