GSX-R 1000 K7-tråden

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
blir till 99.9% ägare till en K8 med lite lull lull till veckan:banana, efter att jag surfat runt lite och läst om en del missnöje med bakfjädringen på K7:erna. Läste nån stans att det sitter bättre dämpare på K8, stämmer det eller ???

Ja nu har man en vit K8 i garaget med yoshi system o pc3 i garaget, fan nu vill jag ha vår så man få ta sig en tur:huvet
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Då får man gratulera till köpet av en über hoj. Sen vill vi ju se bilder lixom då va...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ja att det är en K7 syns ju på färgsättingen. Oskruvad i ordets rätta bemärkelse är den ju inte heller. Saknas ju både skorstenar och bakre fotpinnar och även ankstjärten till nr plåten. Sen hur var det nu med 5 års garatin på gråimport? 3 år va eller var det 2 år?
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Ja att det är en K7 syns ju på färgsättingen. Oskruvad i ordets rätta bemärkelse är den ju inte heller. Saknas ju både skorstenar och bakre fotpinnar och även ankstjärten till nr plåten. Sen hur var det nu med 5 års garatin på gråimport? 3 år va eller var det 2 år?

Har för mig det är två år (det var det iaf på gråimporterade K6or).. Den är tagen i trafik första gången utomlands i juni 2007. Så garanti finns väl inte i så fall. De 5 år som står i annonsen tror jag är bullshit, Suzuki lämnar i varje fall ej 5 år om de inte är importerade av KGK. Kanske det är Goran Stankovic (eller vad han hette) på Swedish Autoforum AB som nuvarande ägaren köpt hojen av som lämnar 5 år, vad vet jag :krama

Jag hoppade i varje fall av köpet när jag SJÄLVMANT fick ta reda på denna info (fanns inga konstigheter alls med hojen då jag frågade säljaren, den var svensksåld och klockren..)
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Ja att det är en K7 syns ju på färgsättingen. Oskruvad i ordets rätta bemärkelse är den ju inte heller. Saknas ju både skorstenar och bakre fotpinnar och även ankstjärten till nr plåten. Sen hur var det nu med 5 års garatin på gråimport? 3 år va eller var det 2 år?

Min gråimport är var det 2års garanti.Men han som jag köpte av gått o blivit återförsäljare.Men Allt skulle ju gå o ordna sa han om det skulle visa sig bli garanti ärende efter dom 2 åren.Men det skulle vi ta då om det hände..
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Min gråimport är var det 2års garanti.Men han som jag köpte av gått o blivit återförsäljare.Men Allt skulle ju gå o ordna sa han om det skulle visa sig bli garanti ärende efter dom 2 åren.Men det skulle vi ta då om det hände..


No comments :rolleyes:
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Min gråimport är var det 2års garanti.Men han som jag köpte av gått o blivit återförsäljare.Men Allt skulle ju gå o ordna sa han om det skulle visa sig bli garanti ärende efter dom 2 åren.Men det skulle vi ta då om det hände..

Hoppas för din skull att du har det skriftligt.
 

Robz

Guest
vi mappade våran och då slutade det skramla på låga varv.
Gissar att de då, för hojens första gång, kom över 7000rpm och då släppte transportsäkringarna i din/"er" K8 som dessa levereras med.... :krama

/Mappad skrammelhoj (skramlar mindre än en Ducce!) som är bänkad, mappad o älskad
 

schizophrana

Guest
Gissar att de då, för hojens första gång, kom över 7000rpm och då släppte transportsäkringarna i din/"er" K8 som dessa levereras med.... :krama

/Mappad skrammelhoj (skramlar mindre än en Ducce!) som är bänkad, mappad o älskad



jag hoppas jag slipper dig som instruktör nästa år.
 

Robz

Guest
jag hoppas jag slipper dig som instruktör nästa år.
... o nu blev jag lite ledsen, varför det? Jag är ganska snäll, egentligen...
Röd, steg 3-4... Välkommen till Knudan, kan även tänka mig att åka till annan bana för din skull - vilken o när? :)
/:cdevil
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Tjena moss har köpt en 1000 k8 i veckan har aldrig kört en 1000 förut så jag hoppas att där är bra drag ii den. Kan någon hjälpa mig med vad jag ska köpa för slipon vill ha ett gött vrål.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top