GSX-R 1000 K7-tråden

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Tjena killar å Tjejer...
Funderar på att köpa ett 4-1 slip Scorpion Kolfiber till min moppe.
Ser att det e några som kör med samma lika.
E det nån som kan tycka till lite???
E det bara skit lr e det ett bra system???:tummenupp
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Gaffel

Någon som provat att lyfta gaffelbenen några mm i kronan,för bättre snabbstyrning? Bytte till 55-profil på bakdäcket i somras men upplever fortfarande hojen som stabil. Funderar på att sänka några mm fram, men det blir kanske för lite vikt på en redan lätt bakände?:va Tacksam för input:confused:
 

Robz

Guest
Någon som provat att lyfta gaffelbenen några mm i kronan,för bättre snabbstyrning? Bytte till 55-profil på bakdäcket i somras men upplever fortfarande hojen som stabil. Funderar på att sänka några mm fram, men det blir kanske för lite vikt på en redan lätt bakände?:va Tacksam för input:confused:

När du börjar slita däcken på sidorna, blir profilen vassare och det svänger bättre... :7peta :D
Du som (vad jag läst i tidningarna) ibland kör lite bakhjul:D, bör vara försiktig med kvickare styrning... ej att rekommendera sänkning fram. Kåpor börjar skrapa i och nedsättningar blir spännande.
Bättre höja bak, men det ger sämre fäste ut ur sväng... I-landsproblem när de är som bäst! :D
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
När du börjar slita däcken på sidorna, blir profilen vassare och det svänger bättre... :7peta :D
Du som (vad jag läst i tidningarna) ibland kör lite bakhjul:D, bör vara försiktig med kvickare styrning... ej att rekommendera sänkning fram. Kåpor börjar skrapa i och nedsättningar blir spännande.
Bättre höja bak, men det ger sämre fäste ut ur sväng... I-landsproblem när de är som bäst! :D

Tack för ett konsist om än liite elakt svar Robz.:krama Tänkte jag skulle prova på o svänga lite i sommar, så jag får bort den fyrkantiga profilen på däcken:D Tycker det är så svårt bara, och tänkte underlätta, då det måste vara maskinen som e kass o inte jag:rolleyes: Lämnade hojen igår för byta av packboxar, och diskuterade det då lite med meken, men jag behöll original. Vill inte ha sämre fäste bak/ut ur kurvan, för det är där en banrookie som jag behöver det som bäst, för att få lite tempo. Målet i år är väl bättre fart in, så man slipper sladda ut. Bra ide där med att slita sidorna på däcken, imorgon blir det vinkelslipen så att man är förberedd för våååren:banana

Edit. På tal om köra bakhjulet, tänkte prova något nytt nu. Köpte en Brembo RCS 19 pump, så nu kommer du se mig på utsidan i Liton med bakhjulet i luften istället:D Siktar på o komma under 1,30 i år:yoparty
 
Last edited:

Robz

Guest
Tack för ett konsist om än liite elakt svar Robz.:krama Tänkte jag skulle prova på o svänga lite i sommar, så jag får bort den fyrkantiga profilen på däcken:D ...
Hahaha.... Jag får förtydliga för icke initierade att Ulf redan skrapar pinnar och använder därmed däcken fullt ut :)fakta), fort går det också (inga 1.30...) - Ulfs problem är mer oviljan att hänga fett :D :krama
 

Nicotin

Guest
När du börjar slita däcken på sidorna, blir profilen vassare och det svänger bättre... :7peta :D
Du som (vad jag läst i tidningarna) ibland kör lite bakhjul:D, bör vara försiktig med kvickare styrning... ej att rekommendera sänkning fram. Kåpor börjar skrapa i och nedsättningar blir spännande.
Bättre höja bak, men det ger sämre fäste ut ur sväng... I-landsproblem när de är som bäst! :D

Nu har farbror robz tullat på brännvinet och svamlar..( det händer oftta..måste vara ålder )

Såvida inte -07 har helt plötsligt blivit lägre än -06 modellen så går det alldeles utmärkt att sänka upp till 10mm utan att kåpor tar i..

Min gick om möjligt ännu bättre med 8mm sänkning fram och ngt styvare bak..:tummenupp
Men jag hade ju en såndär sketagammal -05 då..:arsele
 
Last edited:

Robz

Guest
Nu har farbror robz tullat på brännvinet och svamlar..( det händer oftta..måste vara ålder )
Såvida inte -07 har helt plötsligt blivit lägre än -06 modellen så går det alldeles utmärkt att sänka upp till 10mm utan att kåpor tar i..
Min gick om möjligt ännu bättre med 8mm sänkning fram och ngt styvare bak..:tummenupp
Men jag hade ju en såndär sketagammal -05 då..:arsele
På platt mark så funkar det ja, men i svackan sista vänstern innan rakan på Knutstorp skrapar man kåpor om man sänker fram (gränsfall redan som det är)... och Herr Ulf kör en del på Knudan.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Ingen som har/känner nån som har en schysst K7/K8 som ska säljas? Kanske svart med lite extra godis.. come to papa!

Eller är det bara vänta några veckor?
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Hahaha.... Jag får förtydliga för icke initierade att Ulf redan skrapar pinnar och använder därmed däcken fullt ut :)fakta), fort går det också (inga 1.30...) - Ulfs problem är mer oviljan att hänga fett :D :krama

Va fan Robz, behöver du låna pengar eller?:D Och ja, jag får nog burka mer om farten skall höjas i kurvorna, men du vet hur det är med gamla hundar. Tack för boosten av självförtroendet inför säsongen, välbehövligt.:krama
Gaffeln får bli där den är och jag får väl lära mig o köra hojen jag ändå aldrig kommer att kunna nyttja fullt ut. Man letar efter genvägar hela tiden, men det största problemet sitter mellan öronen, på mig i.a.f.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Funderar på att köpa en framskärm /och bakskärm i kolfiber, har kollat runt lite bla på World of carbon (tips från forumet) samt från handlare i sverige på originaldelar. Men kom och tänka på utseendet, jag har den vit/silvriga färgsättningen. skulle det se konstigt ut om man bytte till ett kolfiber dito... bak är det ingen större skillnad då den är svart men fram blir det ju en rejäl skillnad. har inte hunnit googla fram bilder eller nått men tar gärna emot åsikter från er!
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Skicka ett mail till dem, för dom fråga mig vilken färg jag ville ha. :)

Willco.

Hur är det med monteringen? måste man justera in broms/koppling sen eller funkar det så att man bara byter ut handtagen utan att göra inverkan på själva "slangarna" dålig formulering kanske.. :confused:
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Willco.

Hur är det med monteringen? måste man justera in broms/koppling sen eller funkar det så att man bara byter ut handtagen utan att göra inverkan på själva "slangarna" dålig formulering kanske.. :confused:

Det är jätte enkelt, dom sitter bara på en "axel" som löper rakt igeom. Så du behöver inte röra slangarna eller så. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top