Mad_Skillz
A dirty little young girls dream
Själv böt jag från blå/vit till svart.
Man ville ju ha den snabba färgen![]()
Helt rätt! Bra gjort så ska det låta!
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![Party :yoparty :yoparty](/img/smilies/nya/yoparty.gif)
![Banana :banana :banana](/img/smilies/nya/banana.gif)
fan jag som köpte en vit/svart, då kör de andra åttor runt mig i sommar då![]()
Någon som provat att lyfta gaffelbenen några mm i kronan,för bättre snabbstyrning? Bytte till 55-profil på bakdäcket i somras men upplever fortfarande hojen som stabil. Funderar på att sänka några mm fram, men det blir kanske för lite vikt på en redan lätt bakände?Tacksam för input
![]()
När du börjar slita däcken på sidorna, blir profilen vassare och det svänger bättre...![]()
Du som (vad jag läst i tidningarna) ibland kör lite bakhjul, bör vara försiktig med kvickare styrning... ej att rekommendera sänkning fram. Kåpor börjar skrapa i och nedsättningar blir spännande.
Bättre höja bak, men det ger sämre fäste ut ur sväng... I-landsproblem när de är som bäst!![]()
Hahaha.... Jag får förtydliga för icke initierade att Ulf redan skrapar pinnar och använder därmed däcken fullt utTack för ett konsist om än liite elakt svar Robz.Tänkte jag skulle prova på o svänga lite i sommar, så jag får bort den fyrkantiga profilen på däcken
...
När du börjar slita däcken på sidorna, blir profilen vassare och det svänger bättre...![]()
Du som (vad jag läst i tidningarna) ibland kör lite bakhjul, bör vara försiktig med kvickare styrning... ej att rekommendera sänkning fram. Kåpor börjar skrapa i och nedsättningar blir spännande.
Bättre höja bak, men det ger sämre fäste ut ur sväng... I-landsproblem när de är som bäst!![]()
På platt mark så funkar det ja, men i svackan sista vänstern innan rakan på Knutstorp skrapar man kåpor om man sänker fram (gränsfall redan som det är)... och Herr Ulf kör en del på Knudan.Nu har farbror robz tullat på brännvinet och svamlar..( det händer oftta..måste vara ålder )
Såvida inte -07 har helt plötsligt blivit lägre än -06 modellen så går det alldeles utmärkt att sänka upp till 10mm utan att kåpor tar i..
Min gick om möjligt ännu bättre med 8mm sänkning fram och ngt styvare bak..
Men jag hade ju en såndär sketagammal -05 då..![]()
Hahaha.... Jag får förtydliga för icke initierade att Ulf redan skrapar pinnar och använder därmed däcken fullt utfakta), fort går det också (inga 1.30...) - Ulfs problem är mer oviljan att hänga fett
![]()
![]()
Köpte rätt nyligen Titax från Calsport i england, koppling och broms för 100 pund, typ halva priset mot här hemma.
http://stores.shop.ebay.co.uk/Cal-S...14QQ_sidZ273301454QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322
Hittar tyvärr inga svarta.... endast guldfärgade till K7-8
men priserna är helt ok![]()
Skicka ett mail till dem, för dom fråga mig vilken färg jag ville ha.![]()
Willco.
Hur är det med monteringen? måste man justera in broms/koppling sen eller funkar det så att man bara byter ut handtagen utan att göra inverkan på själva "slangarna" dålig formulering kanske..![]()
Det är jätte enkelt, dom sitter bara på en "axel" som löper rakt igeom. Så du behöver inte röra slangarna eller så.![]()
gött mos ska ta å maila dom snarast. hur lång leveranstid hade du?
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |