GSX-R 1000 K7-tråden

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Hej gixxer ägare! :)

Jag skulle behöva lite hjälp! Ska köpa diodminiblinkers till min gixxer1000 -02a.. Hur är det med passformen? Passar i princip alla blinkers alla modeller? :va Jag antar inte? Kan inte fara och prova heller av olika orsaker så jag hade tänkt köpa några som man vet passar! Hittade ett par på blocket men frågan är om jag vågar köpa dom och chansa? :confused:

Här är dom:
http://www.blocket.se/vi/15240469.htm?ca=11_s
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Då ska man ge sig på o byta tomgångsmotorn på hojen.Nån som gjort det på sin.Fick tillbaka styrboxen från omprog. O då skulle den bytas också innan man startade den.Den skulle inte gå om jag inte böt.Undrar bara om det är jävligt fippligt o byta själv?Eller ska man lämna in?

Det du ska byta är en ISC (Idle Speed Control), inget motor på något sätt. länk

För att byta den måste du ta bort tanken & luftburken.
Värt att tänka på är att om du har på tändningen - måste du vänta 5 sekunder innan du pluggar ur den gamla ISC'n.

Jag ska göra precis samma sak & lite till, som du kan se på bilden här
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Hej gixxer ägare! :)

Jag skulle behöva lite hjälp! Ska köpa diodminiblinkers till min gixxer1000 -02a.. Hur är det med passformen? Passar i princip alla blinkers alla modeller? :va Jag antar inte? Kan inte fara och prova heller av olika orsaker så jag hade tänkt köpa några som man vet passar! Hittade ett par på blocket men frågan är om jag vågar köpa dom och chansa? :confused:

Här är dom:
http://www.blocket.se/vi/15240469.htm?ca=11_s

of866.jpg

07-1108.jpg


Du måste ha täckbrickor (kan man ju göra själv iofs) och skarvkabel (om du inte vill klippa i orginalkablaget d.v.s.). Båda finns på www.bikersneed.se

Inte för att jag förstår vad det här har i K7-tråden att göra... :va
 

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Ort
Linköping
Hoj
Gixxer1000
Du måste ha täckbrickor (kan man ju göra själv iofs) och skarvkabel (om du inte vill klippa i orginalkablaget d.v.s.). Båda finns på www.bikersneed.se

Inte för att jag förstår vad det här har i K7-tråden att göra... :va

Okaj, tackar!

Letade efter en gsxr-1000 tråd oavsett årsmodell men hittade ingen. Den här verkade väl besökt och jag ville ha råd av någon med samma hojjmodell som jag själv eller som kanske ägt en tidigare. Men jag får väl lov att leta upp en annan tråd om jag undrar något.
 

Robz

Guest
Gixxer.se ???

Va f-n!!?? :va
Vad har hänt med gixxer.se??

Har någon "kapat" siten (köpt rättigheterna till namnet)??
Obetalda räkningar??


EDIT:
state: active
domain: gixxer.se
holder: hensve0702-00018
admin-c: -
tech-c: loopia0702-00002
billing-c: loopia0702-00007
created: 2005-05-20
modified: 2008-02-21 :va
expires: 2008-05-20
nserver: ns3.loopia.se
nserver: ns4.loopia.se
dnssec: unsigned delegation
status: ok
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lugn!

Inget allvarligt med gixxer.se

Serverflytt bara. Missförstånd mellan gixxer.se och Loopia. Vi fick ingen förvarning om flytten. Flytten var begärd men lite förvarning skulle inte skadat.

gixxer.se beräknas vara uppe imorgon efter 12 förhoppningsvis.

Welcome back då gixxer fans!

:yoparty
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Nicotin

Guest
Lugn!

Inget allvarligt med gixxer.se

Serverflytt bara. Missförstånd mellan gixxer.se och Loopia. Vi fick ingen förvarning om flytten. Flytten var begärd men lite förvarning skulle inte skadat.

gixxer.se beräknas vara uppe imorgon efter 12 förhoppningsvis.

Welcome back då gixxer fans!

:yoparty

jag har redan abstinens juhe........:mad: :mad: :yoparty :yoparty :yoparty
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
...och som vanligt när något sånt här ska genomföras så drar det ut på tiden... :mad: :gnissla :huvet :3freak
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
Ja, tar du bort katten måste du självklart ersätta den biten som fattas av systemet..



Med en pc påverkar du endast A-läget :)

Men betyder det att B och C-lägena blir "trasiga", dvs inte funkar optimalt med det nya sliponet? Lika "dåligt" som A *innan* ommappningen men efter sliponbytet? Trist i så fall. Men jag kanske missförstår?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
felkod....

har tagit bort styrdämparen å ersatt med öhlins, lät dock kablarna från orginal vara kvar... men efter en provkörning igår kom f1 lampan upp.. :( visade SD
någon som vet hur man lurar det systemet?
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
har tagit bort styrdämparen å ersatt med öhlins, lät dock kablarna från orginal vara kvar... men efter en provkörning igår kom f1 lampan upp.. :( visade SD
någon som vet hur man lurar det systemet?

skruva bort solenoiden från orginaldämparen, kopplaihop med kabelhävan
& tejpa fast den där den inte sitter ivägen:tummenupp .
eller skaffa en yoshimura race ecu.
/M
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
har plockat av den..

och gömt den under hastihetsmätaren,och är i hop kopplad... funkar ca 100m sen börjar f1 att lysa... den kanske måste sitta i spänn (ha ett tryck)??
 
Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Nu har man bytt box o Idc.O kan nån gissa vad som hände...Jo skiten startar inte..Stöldskyddslampan blinkar även när tändningen är påslagen.Det är precis som om den inte känner av nyckeln..Hjälp någon..
Edit:Var ut o kollade nu o nr på boxen stämmer inte med dom som stod på boxen jag skickade iväg.Tror jag fått en ny box men borde det inte stå samma nr på den då?eller så har jag fått nån annans box..:tungan
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Nu har man bytt box o Idc.O kan nån gissa vad som hände...Jo skiten startar inte..Stöldskyddslampan blinkar även när tändningen är påslagen.Det är precis som om den inte känner av nyckeln..Hjälp någon..
Edit:Var ut o kollade nu o nr på boxen stämmer inte med dom som stod på boxen jag skickade iväg.Tror jag fått en ny box men borde det inte stå samma nr på den då?eller så har jag fått nån annans box..:tungan

Kul, jag har fått min box nu och det är INTE samma som jag skicka iväg (om inte någon flyttat klistermärket en hel del) :va
Har dock inte hunnit sätta i grejerna ännu :va
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jag gjorde detta i fredags. På firma iofs. Gör ni det själva pöjkar? Iallafall... Nycklarna måste omprogrameras åxå... Ni har säkert som jag fått en NY box alltså man har inte uppdaterat eran "orginalare" och skickat tillbaks den.

Min startade diiiijekt bah! Men jag fick ju åxå nycklarna uppdaterade.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top