GSX-R 1000 K7-tråden

Nicotin

Guest
Men snälla rara söta omogna person bakom namnet "Astro" - jag idiotförklarade INTE personen ifråga utan höllt bara med "Bruno" samt ifrågasatte logiken i "Rille24's" fråga!!

Men självklart så skall det dyka upp en sk nyregistrerad SH's medlem som har synpunkter på detta - SH's humor på högsta nivå om du frågar mig!! (min sista kommentar läses med största möjliga ironi då jag misstänker att "Astro" inte förstår detta :D :D :D)

/Fürstenhoff.



Sorry Bruno... :pannkyss

Skulle då ha behövts till den person som köpte SWT Racing's flång nya K7'a för ca 4 veckor sedan, en person som ej ville vänta på att SWT Racing han registreringsbesiktiga den då han ändå skulle köra oförsäkrat med en vurpa efter hela :rolleyes: 20 mil med skador för ca 40000kr som följd!! :pannkyss

Verkar vara ett genomgående fenomen på Suzuki GSX-R1000K7/K8 köpare nu för tiden!! :rolleyes:

/Fürstenhoff.

ojoj hur den hojen såg ut..:gnissla

ville bara också säga till dom som går i däckbytar tankar att testa dunlop Q RR, heelt underbara sulor..grymt fäste..lätt att få upp tempen..helt klart dom bästa däcken jag kört med..
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
ojoj hur den hojen såg ut..:gnissla

ville bara också säga till dom som går i däckbytar tankar att testa dunlop Q RR, heelt underbara sulor..grymt fäste..lätt att få upp tempen..helt klart dom bästa däcken jag kört med..

Jämnförbara med pilot power? Hur ligger dom till i pris? Det är viktigt att dom ser fräsiga ut. Ser dom fräsiga ut?
 

Nicotin

Guest
Jämnförbara med pilot power? Hur ligger dom till i pris? Det är viktigt att dom ser fräsiga ut. Ser dom fräsiga ut?


dom e suuuperduuuper frääsiga..jag lovar...

pröjsade pengar för dom, hör med fursten..:tummenupp

jämfört med pilot power, den skillnaden är som dag och natt, hynda och sukki sukki..:D
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Måste faktiskt hålla med Bruno's kommentar - "du är inte smart du va :D" - då du faktiskt ställer en überkorkad fråga... :pannkyss

Om man nu promt vill köra en mc som inte går att registrera på Svenska vägar, en mc som ej går att försäkra så känns det ganska überdumt att då dessutom göra sig skyldig till ytterliggare lagbrott genom att falskskylta mc'n!! :va

/Fürstenhoff.

Asså hade ja velat ha era åsikter om hur vidare smart ja är eller "om" ja bryter mot "lagen" så hade ja jö frågat de? ja vet mycke väl att d inte är lagligt o kanske inte d smartaste heller.... sveriges lagar bryr ja mig lika mycke om som hundskit under skon,då dom inte funkar som dom ska endå!

o vi bor inte i samma län o ja ska försöka hålla mig borta från erat om ni nu tycker ja är en samhällsfara! *LOL* Jisses va religösa folket va på detta f orumet,säg till om ni vill ha smuggelvin till era nattvader...
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Verkar tydligen som att säkringen till hastighetsmätaren och styrdämparen är den samma. Men var sitter den? Hittade en säkringsbox med endast säkringar för blinkers och övriga lysen. Men det måste finnas fler.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Styrdämparen går direkt från ECU'n. Det finns ju en huvudsäkring (relä) som sitter under sadeln precis bakom ECU'n. Det kan nog va den du är på jakt efter.

Vad är det du ska göra?

EDIT: Det är 68 mm slaglängd på öhlins styrdämpare. GSXR 1000 K1-K8 passar.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bättre i alla lägen än PP om man bortser i från regnkörning där QRR fungerar mer än väl även om Michelin's pilot serie är snäppet bättre!! :tummenupp

Hos oss kostar dom mellan 2850-3200kr för ett set BEROENDE PÅ STORLEK!! :pannkyss

Ser helt klart fräsigare ut än PP!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Du hade mig vid "fräsigare än PP". Ska bara sladda slut på bridjstown-bitpligsen först sen kommer Jag in.
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
tjenare,
åker till US nästa vecka så jag tänkte skaffa en Akra slip on där.
Det var lätt fixat på motomummy.com, men svårare med hängare.
Den måste givetvis se fräsig ut. Nån som har tips på bra ställen för det?

/Olle
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Styrdämparen går direkt från ECU'n. Det finns ju en huvudsäkring (relä) som sitter under sadeln precis bakom ECU'n. Det kan nog va den du är på jakt efter.

Vad är det du ska göra?

EDIT: Det är 68 mm slaglängd på öhlins styrdämpare. GSXR 1000 K1-K8 passar.

Jag tänkte jag skulle få den att funka. Fick tag på ett schema. Ser att det är som du säjer. Dock kan det inte vara huvudsäkringen då allt annat funkar. Har mätt å det är 10V DC fram till dämparen. Det verkar ju stämma så långt. Måste dock vara nått knas för så kass som denna e kan den ju knappast vara tänkt att funka.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Jag tyckte inte min orginal va så jävla kass. Visst ruskade den på huvudet lite men inte ohanterbart. Prova att byta olja till tjockare.

Och är du fortfarande inte nöjd så plocka bort dämparen och spar solenoiden. Skruva fast den nånstans bara så du slipper felmeddelandet man får när man kopplar ur den. Sen skaffar du en Öhlinare.
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
tjenare,
åker till US nästa vecka så jag tänkte skaffa en Akra slip on där.
Det var lätt fixat på motomummy.com, men svårare med hängare.
Den måste givetvis se fräsig ut. Nån som har tips på bra ställen för det?

/Olle

Ingen här som köpt hängare till slip-on o kan tipsa??
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Ingen här som köpt hängare till slip-on o kan tipsa??

motomummy har väl hängare också, har de inte?
Har för mig att jag har sett både acras kolfiber hängare samt svarta aluminiumhängare.

Själv köpte jag hängare från ett engelskt företag - rizzla - och de CENSUR har inte skickat än, 60 dagar senare och svara inte på mail så kan nog känna mig blåst på de pengarna. Så vad du gör handla inte av dem.
 

Robz

Guest
Jag tänkte jag skulle få den att funka. Fick tag på ett schema. Ser att det är som du säjer. Dock kan det inte vara huvudsäkringen då allt annat funkar. Har mätt å det är 10V DC fram till dämparen. Det verkar ju stämma så långt. Måste dock vara nått knas för så kass som denna e kan den ju knappast vara tänkt att funka.

Har för mig att den inte aktiveras förrän över 60km/h, så hur kollar du det? Gazza på depåstödet? :D

Jag tog det säkra före det osäkra o monterade Öhlinare innan jag tog ut hojen.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Har för mig att den inte aktiveras förrän över 60km/h, så hur kollar du det? Gazza på depåstödet? :D

Jag tog det säkra före det osäkra o monterade Öhlinare innan jag tog ut hojen.

Jag tror jag har svaret, Styrdämparen styrs av hastighetsmätaren och eftersom min mätare inte funkar (eller den visa noll hela tiden) så är inte dämparen heller aktiv. Så jag kör i princip utan å det är därför den skakar så mycket. Killen jag köpte den av har ju kört med den i superbike, å han tyckte original funkade perfekt. Antagligen e det nått kabelbrott till hastighetssensorn.
 

Robz

Guest
Jag tror jag har svaret, Styrdämparen styrs av hastighetsmätaren och eftersom min mätare inte funkar (eller den visa noll hela tiden) så är inte dämparen heller aktiv. Så jag kör i princip utan å det är därför den skakar så mycket. Killen jag köpte den av har ju kört med den i superbike, å han tyckte original funkade perfekt. Antagligen e det nått kabelbrott till hastighetssensorn.

Har läst lite här o där (speciellt där) - byt till Öhlin o börja sova om nätterna igen :tummenupp

Till ZX-10:an har Öhlins medvetet, efter stämningar i USA, levererat en original-dämpare med för "liten" nål, bromsar inte ett skit.... klart att styrdämpare är farliga när de ligger på max vid korvmojjen :rofl

BYT! :)D )
 

Nicotin

Guest
Har läst lite här o där (speciellt där) - byt till Öhlin o börja sova om nätterna igen :tummenupp

Till ZX-10:an har Öhlins medvetet, efter stämningar i USA, levererat en original-dämpare med för "liten" nål, bromsar inte ett skit.... klart att styrdämpare är farliga när de ligger på max vid korvmojjen :rofl

BYT! :)D )



hahahahahahah max på korvmojjen..hahahahahahahah.....

bahh sakerna e till för att användas...säger jag som fortfarande kör med org dämpare på min -05 ( numer gammalt skit )
 

Robz

Guest
hahahahahahah max på korvmojjen..hahahahahahahah.....
:fakta :D

Rumour has it;
Per G:sson lånade ut sin hoj på Knudan för några år sedan... har normalt sin dempere rätt hårt o brukar släppa den in i Depå, men glömde detta denna gång.... provköraren kom några meter innan marksyning.:gnissla


/Hård styrdämpare är för män, övriga kör ZX-kawwor :D
 

Nicotin

Guest
:fakta :D

Rumour has it;
Per G:sson lånade ut sin hoj på Knudan för några år sedan... har normalt sin dempere rätt hårt o brukar släppa den in i Depå, men glömde detta denna gång.... provköraren kom några meter innan marksyning.:gnissla


/Hård styrdämpare är för män, övriga kör ZX-kawwor :D


hahahahahahaah jag garvar så hårt att soffan håller på att gå sönder..hahahahahahahahaha........:D :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top