GSX-R 1000 K7-tråden

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
motomummy har väl hängare också, har de inte?
Har för mig att jag har sett både acras kolfiber hängare samt svarta aluminiumhängare.

Själv köpte jag hängare från ett engelskt företag - rizzla - och de CENSUR har inte skickat än, 60 dagar senare och svara inte på mail så kan nog känna mig blåst på de pengarna. Så vad du gör handla inte av dem.

Det är ju för jävligt, finns det inget tel.nummer så du kan ringa o tjata?

motomummy hade bara en svindyr (200$) hängare till k7'an, känns fel att lägga det när dämparen kostar 540..
 

Robz

Guest
Liten film från förra Söndagen... Sturup Race way, 45 grader i asfalten och slitna originaldäck - men det funkade bra för att vara första torra, soliga passet i år. Vågade inte riktigt lita på däcken, men de fungerade över förväntan.
B-läget är fantastiskt på bana! Testade något pass med A-läge, då blev det väldigt mycket nervösare/ryckigare i svängarna - kan tänka mig då att K5/K6 som dessutom har dubbel effekt vid 40% gaspådrag enligt tidigare, blir svårkörda i gränslandet...

http://www.youtube.com/watch?v=POBtvHZv9SI&fmt=6

På Knutstorp för två veckor sedan regnade det hela dagen, originaldäcken var riktigt dåliga i blött kan jag säga :gnissla
Testade A, B o C-läge där med - A och B rev loss i spinn på rakan varje gång i ca 170 3:ans växel... C-läget var guld!

Det enda jag kan anmärka på mot Millen är bromsarna som faktiskt suger på Gixxern! Nu har jag precis lämnat in för bromsslangsbyte (samt kat-ersättning, K&N o mappning) och det lär nog hjälpa en del tillsammans med mjukare belägg.... Och ja - Super Corsa sitter nu på och för alltid :tummenupp
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Leter dubbelt eftermarknadssystem till K7. Begagnat, lite repat eller skadat inga problem.

jag kör med micron helsystem, satt på när jag köpte den men såg att det kostade typ 10k. Rätt billigt faktiskt.



Har läst lite här o där (speciellt där) - byt till Öhlin o börja sova om nätterna igen :tummenupp

Till ZX-10:an har Öhlins medvetet, efter stämningar i USA, levererat en original-dämpare med för "liten" nål, bromsar inte ett skit.... klart att styrdämpare är farliga när de ligger på max vid korvmojjen :rofl

BYT! :)D )

Hittade felet idag. Kabelbrott på signalen från hastighetsgivaren. Då vet jag hur det är att köra utan styrdämpare. Ska bli kul å se skillnaden när den är aktiv.

rackarns vad filmen laggar för mig :(
 
Last edited:

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Liten film från förra Söndagen... Sturup Race way, 45 grader i asfalten och slitna originaldäck - men det funkade bra för att vara första torra, soliga passet i år. Vågade inte riktigt lita på däcken, men de fungerade över förväntan.

Det såg gött ut, f-n vad sugen man blir. Sturup verkar vara en skön bana.
Som nybliven skåning måste jag sticka dit snart..
 

Robz

Guest
Det såg gött ut, f-n vad sugen man blir. Sturup verkar vara en skön bana.
Som nybliven skåning måste jag sticka dit snart..

http://sydskanesemse.nu/default.asp?pid=22

Bara att anmäla sig om det finns platser "över" till icke-medlemmar (vilket verkar vara massor i år!)
Välkommen!
(Har du inte kört bana tidigare, så är det Grön elr Gul som gäller - säg till Instruktören att du inte kört banan tidigare och du får då specialinfo med "guidning" :tummenupp)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Hittade en behållare för kylarvätska under tanken. Locket för påfyllning är också under tanken. Är det 2 separata kylsystem?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Knappast, locket under tanken är väl högsta punkten på systemet där man fyller vätska efter att systemet varit helt tomt för att få bort all luft...
Expansionskärlet är ju bara till för att ta upp volymändringar på kylvätskan eg.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Knappast, locket under tanken är väl högsta punkten på systemet där man fyller vätska efter att systemet varit helt tomt för att få bort all luft...
Expansionskärlet är ju bara till för att ta upp volymändringar på kylvätskan eg.

Fast det finns en högsta och lägsta nivå på den (den är den behållaren som sitter under tanken). Dock lyste check lampan fast jag fyllt kylaren upp till bredden i den normala påfyllningne. Kanske är lyft i systemet?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Är det någon vits att ersätta kat:en med ett rör istället? Några prisvärda rör som funkar med originalsystem. Tänkte se om man fick en finare kurva utan kat?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jag såg den, Micron har en också. Själv behöver jag ingen då min Yoshi-pipa går direkt från kollektorn. Hmmm:rolleyes: kanske ändå, till originalpiporna då jag är tveksam till om sliponet klarar bankörning. Skall mäta det med db-killer i vår. Hade varit skönt att slippa kränga tillbaka originalstryp-blyet för att klara bullerkraven.:D

För kännedom.
Det gjordes lite mätningar på orginalhojar på Kinnekulle. GSXR 600, 750 och 1000. Var bara 600an som klarade db kraven vid förbipassering. Hojar som var 100% original.

Tror att det är orginalpipor som gäller på alla banor snart.


Tack! Väger kat:en mycket?
 
Last edited:

Robz

Guest
För kännedom.
Det gjordes lite mätningar på orginalhojar på Kinnekulle. GSXR 600, 750 och 1000. Var bara 600an som klarade db kraven vid förbipassering. Hojar som var 100% original.
Tror att det är orginalpipor som gäller på alla banor snart.

Tack! Väger kat:en mycket?

Bytte till dubbla Yoshi trioval - ökade från 94 till 95dB, men klart trevligare ljud. När nu katen ryker denna veckan kan det tänkas att det börjar väsnas mer, men jag hoppas dB-killerna tar hand om det (Vi har 95dB förbipasserande på alla våra körningar)...

Vad katen väger vet jag tyvärr inte (än).
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Bytte till dubbla Yoshi trioval - ökade från 94 till 95dB, men klart trevligare ljud. När nu katen ryker denna veckan kan det tänkas att det börjar väsnas mer, men jag hoppas dB-killerna tar hand om det (Vi har 95dB förbipasserande på alla våra körningar)...

Vad katen väger vet jag tyvärr inte (än).

Har dubbla Yoshi TRC carbon rör, utan db killers i, och ett arrow cat replacement "rör" och har i alla fall upplevt att hojen blir riktigt mycket mer högljud, men har inte mätt så gissar bara.

Katten väger fläsk, tung som en mindre familj, 9kg+ som jag inte är helt ute och cyklar.

Är det någon vits att ersätta kat:en med ett rör istället? Några prisvärda rör som funkar med originalsystem. Tänkte se om man fick en finare kurva utan kat?

Arrow har ett, Yoshimura har släppt ett och Leovince har ett.
Söker du på cat replacement eller något liknande så hittar du det.
Jag köpte mitt Arrow på Bike och det var inte stor skillnad på priset gentemot Tyskland, visst, lite dyrare var det, men inte mycket med frakt etc.

Boove som har arrows rör, så nästan alla MC butiker i Sverige kan hämta hem ett åt dig om du vill, fast tror inte de har i lager, så beställ i god tid. Mitt tog 2 veckor att få.

Fast varför byta kat om du ska behålla originalpiporna? Hade lagt de 2000 på bromsar istället då det verkligen behövs på K7an (enligt min högs personliga ödmjuka åsikt). Har absolut inte ångrar att jag bytte, som en ny hoj med nya belägg och stålomspunnet, väntar dock på Galfer skivor som gör det ännu roligare.
 
Last edited:

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
Vad jag förstår så kommer en mappning bara att optimera A-läget,
dvs B och C lägena kommer att funka dåligt med ditt nya a-system, K&N och kat-ersättare.

Men jag har kanske fel. Hoppas det.

Liten film från förra Söndagen... Sturup Race way, 45 grader i asfalten och slitna originaldäck - men det funkade bra för att vara första torra, soliga passet i år. Vågade inte riktigt lita på däcken, men de fungerade över förväntan.
B-läget är fantastiskt på bana! Testade något pass med A-läge, då blev det väldigt mycket nervösare/ryckigare i svängarna - kan tänka mig då att K5/K6 som dessutom har dubbel effekt vid 40% gaspådrag enligt tidigare, blir svårkörda i gränslandet...

http://www.youtube.com/watch?v=POBtvHZv9SI&fmt=6

På Knutstorp för två veckor sedan regnade det hela dagen, originaldäcken var riktigt dåliga i blött kan jag säga :gnissla
Testade A, B o C-läge där med - A och B rev loss i spinn på rakan varje gång i ca 170 3:ans växel... C-läget var guld!

Det enda jag kan anmärka på mot Millen är bromsarna som faktiskt suger på Gixxern! Nu har jag precis lämnat in för bromsslangsbyte (samt kat-ersättning, K&N o mappning) och det lär nog hjälpa en del tillsammans med mjukare belägg.... Och ja - Super Corsa sitter nu på och för alltid :tummenupp
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
För kännedom.
Det gjordes lite mätningar på orginalhojar på Kinnekulle. GSXR 600, 750 och 1000. Var bara 600an som klarade db kraven vid förbipassering. Hojar som var 100% original.

Tror att det är orginalpipor som gäller på alla banor snart.



Tack! Väger kat:en mycket?



Jo tack, jag fick svartflagg med många andra p.g.a ljudet på Kinnekulle trots db-killer. Fick köra på lite högre växlar sen så gick det, men inte så kul. Var inga problem på Knutstorp,men skall till Anderstorp snart och då blir det att böka med originalsystemet:huvet för dom lär vara stenhårda där.:(
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top