CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
En SV-650 är en bra mkt snällare hoj än en en värsting R-hoj.Chronic skrev:Så återigen, varför tycker tex du att man ska börja med en SV-650? För att den går 0-100 på 2 sek längre tid än en "sporthoj"?
Jag rekommenderar inte hellre en 600 än en 1000, däremot så brukar jag tipsa om att skaffa en lite äldre hoj att köra på till en början. Första året är det många som går omkull/tappar hojen.
Dessutom är en hoj med lite mindre effekt enklare att köra, du lär dig köra på ett bättre vis som sen kan vara till nytta när du byter till en större hoj. Och att påstå att det skulle bli dyrt för att man ska byta nästa säsong får nog inse att det är bra med lite fler mil än så på sin nybörjarmaskin.
Jag tror många kör fortfare och har roligare på en lite snällare hoj helt enkelt.
Och nä, jag skulle själv aldrig ge mig på en stor grym sporthoj som första hoj. Jag började smått och har fortfarande inte nått upp till 1000cc...
Att skaffa en nyare 600 eller nyare 1000 har dock mindre betydelse. dom är lika "farliga"...