här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Ska det vara på det viset så är jag oxå sponsrad av Husaberg.
Jag har fått lite fabriksdelar att stoppa i motorn.. :tummenupp :)

Som vanligt så är ju allt bara en fråga om formulering. :rolleyes: :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Min är faktiskt kittad med delar från -06:an, fick förvisso betala delarna själv men det är i alla fall uppgradderingar gjorda på hojen... Jaja, det var bara fjädern som håller fast ljuddämparen men ändå... :D

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Min är faktiskt kittad med delar från -06:an, fick förvisso betala delarna själv men det är i alla fall uppgradderingar gjorda på hojen... Jaja, det var bara fjädern som håller fast ljuddämparen men ändå... :D
det kan säkert göra 4sek runt banan i örebro :tummenupp :D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
Som om DET skulle göra den bättre än förut?!? :huvet :mad: :3freak :4skrika Nä, nu ska jag gå och slänga hojen på soptippen. :fatta!

Husaberg har varit världsledande ända sedan slutet av 80-talet men även den bäste kan bli bättre. Därför är det bättre med delar från en 06:a även om skillnaderna är små.:)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Husaberg har varit världsledande ända sedan slutet av 80-talet men även den bäste kan bli bättre. Därför är det bättre med delar från en 06:a även om skillnaderna är små.:)
:rofl nä nu klarar jag inte mer idag.. erik du borde bli ståuppare. där har du pengar att hämta :tungan :tummenupp :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
erik skrev:
Husaberg har varit världsledande ända sedan slutet av 80-talet...
Jag bara drygade mig för att min 06a och jag är en aning osams för att uttrycka det milt. :huvet Det är klart du ska uppgradera om det är bättre funktioin/design/hållbarhet. Ska vara en snäll kikka och bara säga snälla ord resten av da'n. :pannkyss

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu har vi varit ute och körd på ett gärde :yoparty

SÅ JÄVLA GÖTT ATT FÅ "LUFT" UNDER HJULEN IGEN :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
Jag bara drygade mig för att min 06a och jag är en aning osams för att uttrycka det milt. :huvet Det är klart du ska uppgradera om det är bättre funktioin/design/hållbarhet. Ska vara en snäll kikka och bara säga snälla ord resten av da'n. :pannkyss

Vad är det som jävlas då?

I mitt fall med -06 delarna så var det bara en fjäder eftersom den som satt monterad "sprätte iväg" när jag tog bort ljuddämparen, dock hittades den gamla fjädern 5 minuter efter att den nya var monterad.

Supermoto skrev:
Nu har vi varit ute och körd på ett gärde :yoparty

SÅ JÄVLA GÖTT ATT FÅ "LUFT" UNDER HJULEN IGEN :)

Gick det bra?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Tokbra gick det, hade glömt att spänna kedjan så den var lite slapp. Inte direkt tokbra utväxling, 15/38, men det gick bra ändå. Det var typ 10 grader varmt i solen så det var underbart.

Bifogat

• DSC01378.jpg
    DSC01378.jpg
    45.7 KB · Visningar: 47
  • DSC01381.jpg
    DSC01381.jpg
    42.8 KB · Visningar: 46
  • DSC01384.jpg
    DSC01384.jpg
    34.2 KB · Visningar: 51

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Vart åkte ni? Vilka var ni? Vem är döskallen? Varför hade du glömt spänna kedjan? Varför ser det ut som om du kör sakta? Varför ligger det kartonger bredvid banan på första bilden? Varför håller du ut benet när det knappt sladdar?

:va :confused:

Ser ju ganska skoj ut iaf, kul att du äntligen fått ording på bakhjulet!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Evil M skrev:
Vart åkte ni? Vilka var ni? Vem är döskallen? Varför hade du glömt spänna kedjan? Varför ser det ut som om du kör sakta? Varför ligger det kartonger bredvid banan på första bilden? Varför håller du ut benet när det knappt sladdar?

Jag har inte alla svar men några iallafall. :)
Varför ser det ut som han kör så sakta: För att han kör sakta.
Varför håller han ut benet fast det knappt sladdar: För han kör så sakta så han trillar omkull annars.

Så enkelt var det. :D
Jag hörde att han var sugen på att få sällskap imorgon så det är bara att ringa och anmäla sig som frivillig. :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Evil M skrev:

"Vart" frågar om riktning så svaret blir "mestadels framåt". Om du undrade var så åkte vi på Lennartssons gärde. Det var jag, Linus å hans Jessica (det är hon med dödskallen). För jag är glömsk. Det är en synvilla. För att nån lagt dem där. För det känns bra.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
"Vart" frågar om riktning så svaret blir "mestadels framåt". Om du undrade var så åkte vi på Lennartssons gärde. Det var jag, Linus å hans Jessica (det är hon med dödskallen). För jag är glömsk. Det är en synvilla. För att nån lagt dem där. För det känns bra.
har du fler bilder från den dagen så släng gärna upp dom :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
blom skrev:
har du fler bilder från den dagen så släng gärna upp dom :)
Linus har nog ett par till. Hans kamera dog så det fick bli mobbekamera. Men visst är det hyfsade bilder ändå.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Blir det någon körning nästa helg? Jag är åksugen men kan bara en dag, vet tyvärr inte vilken än...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lördag låter bra.
På söndagen har jag möte med tävlingskomittén inför årets rejs. Vi får se var det blir.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka