här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Supermoto skrev:
Lördag låter bra.
På söndagen har jag möte med tävlingskomittén inför årets rejs. Vi får se var det blir.
Ursäkta om jag tränger mig på.. :) Vem väljer tävlingskomittén? Vilka ingår nu?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Lördag låter bra.
På söndagen har jag möte med tävlingskomittén inför årets rejs. Vi får se var det blir.

Då planerar vi in hojåkning på lördag och hoppas att vädret är med oss. Det blir gärde/åker även då eller? Antar att isarna inte riktigt är lämpliga att köra på. Förra helgen när jag pimplade på Hjälmaren var det dubbelis och på många ställen var det övre skiktet inte ens hållbart för att gå på.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RookieSM skrev:
Ursäkta om jag tränger mig på.. :) Vem väljer tävlingskomittén? Vilka ingår nu?
Kolla med Hoff.

erik skrev:
Då planerar vi in hojåkning på lördag och hoppas att vädret är med oss. Det blir gärde/åker även då eller? Antar att isarna inte riktigt är lämpliga att köra på. Förra helgen när jag pimplade på Hjälmaren var det dubbelis och på många ställen var det övre skiktet inte ens hållbart för att gå på.
Hoppas på ren is men annars får vi försöka hitta en bra åker som kan plogas.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
tuggade med en pimplare idag, han sa att det kommer troligen inte bli någon mer bra is iår om inte snön smälter och fryser om igen

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Marcus :hördu

Om du tröttnar på att vänta så kan du alltid tokpruta.
Borde ju inte vara värd ens i närheten så mkt. Iofs gått nästan noll men fulbjud lite.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Marcus :hördu

Om du tröttnar på att vänta så kan du alltid tokpruta.
Borde ju inte vara värd ens i närheten så mkt. Iofs gått nästan noll men fulbjud lite.

Körd endast 3 timmar av förre ägaren. Och nuvarande ägare har aldrig startat den...?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Tack för hjälpen :) Det finns även en ny 05 525 smr på blocket för 65'. Fast den tycker jag hamnar lite mittimellan storleksmässigt.
Men tänkte ha is i magen den här veckan ut eller så, annars får man väl göra nåt dumt panikköp senare.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RookieSM skrev:
Tack för hjälpen :) Det finns även en ny 05 525 smr på blocket för 65'. Fast den tycker jag hamnar lite mittimellan storleksmässigt.
Men tänkte ha is i magen den här veckan ut eller så, annars får man väl göra nåt dumt panikköp senare.
Jag vill _verkligen_ att du ska få Aprilian men samtidigt får du ju inte vara utan hoj. Svårt det här....
525 verkar väl tyvärr inte vara direkt i stil med vad du tänkt dig.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Är det dumt att hyra/köpa en tillfällig hoj i väntan på den andra? Kanske lika bra skit i det helt då?
Hur bindande är köpeskontrakt? Står ju ändå leverrans ca december/januari(står iofs inte vilket år, haha) i det, borde inte de förse mig med en annan hoj under tiden då? :)

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
Är det dumt att hyra/köpa en tillfällig hoj i väntan på den andra? Kanske lika bra skit i det helt då?
Hur bindande är köpeskontrakt? Står ju ändå leverrans ca december/januari(står iofs inte vilket år, haha) i det, borde inte de förse mig med en annan hoj under tiden då? :)

Fast aprilia har ju inte så många hojar att låna ut... Inte så troligt att de fixar en hoj från konkurrerande fabrikat heller.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
erik skrev:
Fast aprilia har ju inte så många hojar att låna ut... Inte så troligt att de fixar en hoj från konkurrerande fabrikat heller.
Nä fast om han vill sälja nån hoj alls så, om jag fixar fram en kan han få betala. :)
Men det kommer ju aldrig hända.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
Nä fast om han vill sälja nån hoj alls så, om jag fixar fram en kan han få betala. :)
Men det kommer ju aldrig hända.

Chansen är nog liten...

Var det bättre att åka Vertemati eller visade sig italienarna från samma sida även då?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
erik skrev:
Chansen är nog liten...

Var det bättre att åka Vertemati eller visade sig italienarna från samma sida även då?
De har jag inte beblandat mig med, det är nog Jimmy du tänker på. Det tog halva sommaren få reservdelar till den förra året eftersom Vertemati inte finns längre.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
De har jag inte beblandat mig med, det är nog Jimmy du tänker på. Det tog halva sommaren få reservdelar till den förra året eftersom Vertemati inte finns längre.

Åfan, då har jag blandat ihop folket...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Jag är den lilla killen med det risigaste skinnstället på en orange cykel som knappt har styrfart på gruset. :)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
Jag är den lilla killen med det risigaste skinnstället på en orange cykel som knappt har styrfart på gruset. :)

Jag har inte heller styrfart på gruset, knappt på asfalten heller, tycker stora hopp är otäckt... Fan vet om jag inte ska lägga all energi på fisket istället....
:D

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
blom skrev:
men erik hoppa är ju livet har jag ju sagt :)

Jo fast jag har inte hoppat sedan 10-års åldern när vi körde "cross" med våra cyklar.... Då hoppade vi max 50 cm högt och 2 meter långt. Jaja, man vänjer sig väl.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka