här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Såg precis att kvadd var välkomna imorrn också, hoppas ingen kommer. :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Konstruktivt eller ej.. det är ingen jätte hitt att åka med dom ialf. körde två st pass idag. däcken runt banan låg lite som dom ville här och var och sen det ovanliga som nästan aldrig händer när man kör med dom.. det hade kommit ut grus och stenar på banan:va :rolleyes:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
på fredag siktar jag på att få biken inställd av NSL suspension:) vem vet det kanske inte går att skruva någe mer på fjädringen eller så blir den mycket bättre

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Om det är någon som undrar varför Erik gör framsteg i körningen även när han inte varit på banan så beror det på att han tjuvtränar i mitt vardagsrum. :D

Bifogat

• Eriktränar.jpg
    Eriktränar.jpg
    50.6 KB · Visningar: 70

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Snacka om att jag har potential att bli dominerande inom "gung-motorcykelracing", man ser ju direkt att det är ett vinnarämne som sitter på hojen.:D

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR
Tjenare folk, har precis skaffat en Husa fs650e, min första motard, tänkte komma förbi banan nästa torsdag om vädret tillåter, kanske prova på lite.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tyvärr är banan uthyrd till SMC de närmsta planerade torsdagarna så kanske nybörjarkvällarna skulle byta vecka så det blir den 23:e nästa gång? Vill du inte vänta är det bara att dyka upp vilken av de andra träningsdagarna som helst, du är välkommen. :)

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR
Tyvärr är banan uthyrd till SMC de närmsta planerade torsdagarna så kanske nybörjarkvällarna skulle byta vecka så det blir den 23:e nästa gång? Vill du inte vänta är det bara att dyka upp vilken av de andra träningsdagarna som helst, du är välkommen. :)

Jo, absolut, kan komma titta lite innan jag samlar mod att ge mig ut på banan.
Det kan ta några veckor:)

Åkte idag en sväng med en kompis som har likadan Husa, av tre timmar vi var ute, så körde vi c.a. 20min, resten av tiden kämpade vi att få igång hans eller min hoj. Tänkte bara fråga, min går inte igång när den är varm, enligt förra ägaren får han inte soppa och bör ombestyckas, väntar man en kvart går den igång rätt så fort. Nu har jag rätt så svullen vänster fot så jag uppskattar alla råd som ni kan ge, är inte medlem här men jävligt tackam för svar.

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jo, absolut, kan komma titta lite innan jag samlar mod att ge mig ut på banan.
Det kan ta några veckor:)

Åkte idag en sväng med en kompis som har likadan Husa, av tre timmar vi var ute, så körde vi c.a. 20min, resten av tiden kämpade vi att få igång hans eller min hoj. Tänkte bara fråga, min går inte igång när den är varm, enligt förra ägaren får han inte soppa och bör ombestyckas, väntar man en kvart går den igång rätt så fort. Nu har jag rätt så svullen vänster fot så jag uppskattar alla råd som ni kan ge, är inte medlem här men jävligt tackam för svar.
Är det en 04 eller nyare så kan du ju tra ut varmstarten. Den röda knappen som många förväxlar med choke.
Är det för låg tomgång så är även det ett problem när hojen ska igång.
Kan även vara bra att kicka rent den med intryckt dekomp en tio kickar innan du startar.
Sen är det bra att ge den två snabba snappsar. ( gasa till snabbt innna du börjar kicka) Du får absolut inte röra gasen när du kickar.

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
CBR1000RR
Är det en 04 eller nyare så kan du ju tra ut varmstarten. Den röda knappen som många förväxlar med choke.
Är det för låg tomgång så är även det ett problem när hojen ska igång.
Kan även vara bra att kicka rent den med intryckt dekomp en tio kickar innan du startar.
Sen är det bra att ge den två snabba snappsar. ( gasa till snabbt innna du börjar kicka) Du får absolut inte röra gasen när du kickar.

Tack för tipset, gjorde exakt likadant som du sa, den gick igång och jag var värdens lyckligaste, äntligen har jag lärt mig att kicka, åkte en sväng med en kompis, stannade, körde lite till och skulle tanka och kicka igång sen, men då gick kicken av:huvet :huvet :huvet :huvet , fan har knappt åkt med hojen, tydligen ska det vara vanligt på äldre Husor, hur lätt/svårt är det att byta den?:näsblod :näsblod

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...