här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
rejser skrev:
Hoppet? vilket hopp... :7peta
Det där ser mer ut som en svagt förväxt vägbula :hihi
Vänta du tills du ligger efter hoppet och jag kommer och landar på dig din gamla...

Kan iofs hålla med om att det ser lite snällt ut på bild men det kommer gå jäkligt fort över det och det är dessutom större i verkligheten :fakta

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Jag tycker att hoppet borde ligga efter ca 2/3-delar av långrakan så folk hinner få lite fart. :crash

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
Skulle vi inte ha ett mobilt hopp så som det är på sviestad? Trodde det så vi kunde kolla ut vart ett hopp passa bäst på banan.
Det var vi fler som trodde men sen löpte Hoff amok med hjullastaren :crash

Kanske lika bra det eftersom vi nu _kanske_ har ett bra permanent hopp. Mindre bra om det visar sig vara på fel ställe....
Men den som har lever får se, hehe

Kyckling skrev:
Jag tycker att hoppet borde ligga efter ca 2/3-delar av långrakan så folk hinner få lite fart. :crash
Faktum är att vi pga hoppet måste göra en lite skoj grej och ha en annan dragning av banan på första varvet. Hade vi sluppit om hoppet hamnat där JAG ville ha det.

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trehundra kubikare
Supermoto skrev:
Kanske lika bra det eftersom vi nu _kanske_ har ett bra permanent hopp. Mindre bra om det visar sig vara på fel ställe....
Men den som har lever får se, hehe

Faktum är att vi pga hoppet måste göra en lite skoj grej och ha en annan dragning av banan på första varvet. Hade vi sluppit om hoppet hamnat där JAG ville ha det.

Vore kul med ett hopp till om det finns plats, kanske nån stor vallkurva så det blir fler spår och omkörningsmöjligheter.

Varför får man inte hoppa på första varvet nu plötsligt då?
Eller ska ni ha starten på den rakan upp där kanske..?

Tittade på bilderna igen nu...det vore ju klart snuggt med curbs i kurvorna, mer rejsigt och mindre grus på banan.

Bifogat

• mmm.jpg
    mmm.jpg
    89.8 KB · Visningar: 51
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
rejser skrev:
Vore kul med ett hopp till om det finns plats, kanske nån stor vallkurva så det blir fler spår och omkörningsmöjligheter.

Varför får man inte hoppa på första varvet nu plötsligt då?
Eller ska ni ha starten på den rakan upp där kanske..?

Tittade på bilderna igen nu...det vore ju klart snuggt med curbs i kurvorna, mer rejsigt och mindre grus på banan.
jag vill ha ett hopp till men det får vi se. Det är många viljor som drar. Förhoppningsvis bygger vi ett som vi kan testa lite med.

Exakt! Starten kommer gå bara 150m från hoppet och vi kan inte ha 5man i bredd över det på första varvet.

Det skulle tydligen varit du och jag som skulle haft ansvaret för banan. JAg vill ha curbs men chansen är nog inte så bra för det tyvärr. Dels kostar det pengar och dels kostar det tid som tusan. Men vem vete kanske till nästa år...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Igår blev det drygt två timmar effektiv körning. Kan bara sammanfatta det med ett ord: Skitroligt! :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Igår blev det drygt två timmar effektiv körning. Kan bara sammanfatta det med ett ord: Skitroligt! :tummenupp
Cool :tummenupp :banana

Då är det läge att komma ut och dra ditt strå till stacken på banbygget ikväll. Vi träffas på banan vid 17 ungefär för lite möte och jobba.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
Cool :tummenupp :banana

Då är det läge att komma ut och dra ditt strå till stacken på banbygget ikväll. Vi träffas på banan vid 17 ungefär för lite möte och jobba.

Ja, det börjar väl bli dags att bidra... Kan inte komma till 17:00 men ni håller väl på ett tag antar jag, ska försöka komma ut ikväll och då senast halv sju.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
Ja, det börjar väl bli dags att bidra... Kan inte komma till 17:00 men ni håller väl på ett tag antar jag, ska försöka komma ut ikväll och då senast halv sju.
Då missar du nog det intressanta mötet men kom så fort du kan så blir det bra :tummenupp

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Fan Erik. Det kostade Husan mer än jag först trodde när vi var ute.

Idag när jag skulle byta blinkersen som gått sönder skavde jag knogen på en liten plåtgrej under bakskärmen.
Efter lite funderande vad det var för plåtskräp som satt där och varför, så kom jag på att det var resterna av reg.skyltsfästet.

Hoppas bara att den inte ligger nånstans olämpligt... :gnissla :gnissla :gnissla

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BANAN ÄR KLAR !!!

Efter MYCKEt slit och släp har vi äntligen fått banan besiktigad och godkänd. Det som saknas är lite pappersarbete i SVEMOs korridorer. Om inte SVEMOs kontor brinner ner kan vi köra första varven nästa helg.

Återkommer så fort jag vet mer om när man kan träna och vad det kommer kosta.

Troligen blir det tisdagskvällar samt lördag och söndag 8-13 som kostar 200:- per gång om man ej är medlem i klubben. Återkommer med mer exakta tider och siffror...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
Fan Erik. Det kostade Husan mer än jag först trodde när vi var ute.

Idag när jag skulle byta blinkersen som gått sönder skavde jag knogen på en liten plåtgrej under bakskärmen.
Efter lite funderande vad det var för plåtskräp som satt där och varför, så kom jag på att det var resterna av reg.skyltsfästet.

Hoppas bara att den inte ligger nånstans olämpligt... :gnissla :gnissla :gnissla

Anmäl skylten stulen, kan vara bra ifall någon hittar den och monterar på sitt fordon. Surt om det dimper ner t.ex. påminnelser på parkeringsböter i brevlådan...

Tror det var syrrans nån bekant som blev av med regslyltarna till sin bil, användes visst till att köra en likadan bil som skulle användas i oärliga syften.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
BANAN ÄR KLAR !!!
Satan vad härligt!!! Nu väntar jag bara på den där inbjudan som vi pratat om... Du vet... tell me when and I will be there! :yoparty

:Bugar :tuttar :banana

Nu ska Yasha ner i garaget och borra lite hål i några skruvar...

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Yasha skrev:
Satan vad härligt!!! Nu väntar jag bara på den där inbjudan som vi pratat om... Du vet... tell me when and I will be there! :yoparty

:Bugar :tuttar :banana

Nu ska Yasha ner i garaget och borra lite hål i några skruvar...
det där lät... ja. :tuttar

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...