Höj studiebidraget!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Thermal skrev:
Jag kommer inte riktigt ihåg, tror att det kallades kosthållning. Håller proteinpulver hjärnan igång? Kanske var dumt att snåla in på det då.


Men hur kan man styrketräna utan proteinpulver och kreatin? Blir det inte helt meningslöst då???? Hur ska man annars bli strandraggare??
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Nu har ni helt spårat ur, det var inte proteinpulver tråden som tråden tog upp.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Zee skrev:
Men hur kan man styrketräna utan proteinpulver och kreatin? Blir det inte helt meningslöst då???? Hur ska man annars bli strandraggare??

Det är nog där jag vill få in prioriteringen,,
proteinfylld strandraggare VS hållbar studentekonomi utan gnäll. Men alla är vi olika. :tummenupp

burner skrev:
Nu har ni helt spårat ur, det var inte proteinpulver tråden som tråden tog upp.

Inte helt urspårad tycker jag, vad kostar en månadsförbrukning av kreatin och proteinpulver? Inte helt gratis antar jag.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
burner skrev:
Nu har ni helt spårat ur, det var inte proteinpulver tråden som tråden tog upp.


Nej, jag tycker precis detta är poängen. Din attityd mao. Studenter har ofta en tendens att gnälla om hur svårt de alltid har det. Att vara student är inte ett jobb och man ska inte ha en normal månadslön heller då. Alla pluggar inte 50 tim/veckan. Endel pluggar 5 tim/veckan, andra plugga 100 tim/veckan. T.ex. har det visats att ingejörsutbildningar kräver dubbelt så mycket studietid än vad ekonomiutb. kräver. Ska de ha högre bidrag då?


Man får finna sig i att åka kollektivt, inte bränna 800kr i baren varje vecka, köpa jeans för 1495kr, ha råd med bil, inte käka dyra kosttillskott osv. Studenter kan vara så otroligt naiva och de ser ofta inte vilken lyx de har att ha den möjligheten de har att plugga. Det är inte många länder som erbjuder de systemen vi har i sverige för att folk ska få plugga.
 
Last edited:

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
H4 skrev:
Är det bara jag som tycker att det är skumt att man endast höjer barnbidraget? Har de glömt bort studenterna? Det är ju faktiskt vi som är mer behövande av de extra 100 kronorna per månad.

:kocko

Du har uppenbarligen inga barn eftersom tror att du behöver pengarna bättre...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Markus skrev:
Säg att du skojar när du säger att en student som har förmånen att inte bara slippa avgifter till skolan utan också får bidrag för att studera bl.a allehanda trams förtjänar sitt bidrag mer än de som behöver pengarna för att överleva?

Mina fördomar om bortskämda studenter blir verkligen bekräftade i den här tråden.

Dessutom är väl knappast socialstödet högre än studeiebidrag + lån?
Nu hamnade du flera meter längre till vänster än vad jag trodde du var. Det finns alltså empati även i dig? :va
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
honkiie skrev:
Nu hamnade du flera meter längre till vänster än vad jag trodde du var. Det finns alltså empati även i dig? :va


Han har nog bara en dålig dag. Det går över snart ska du se.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
honkiie skrev:
Nu hamnade du flera meter längre till vänster än vad jag trodde du var.

På så sätt kan jag avsluta veckan på ett extremare sätt och eventuella anklagelser bemöter jag med en länk till denna tråd.
Ska du henga i ketting jenget får du för fan börja studera tacktik. :finger
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Markus skrev:
På så sätt kan jag avsluta veckan på ett extremare sätt och eventuella anklagelser bemöter jag med en länk till denna tråd.
Ska du henga i ketting jenget får du för fan börja studera tacktik. :finger
Det är därför du är president och jag bara enkel distriktsofficer :Bugar
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Men asså, så här va: studietiden är begränsad . Socbidrag & pundning är något man troligtvis lyfter/gör betydligt längre. Att gnälla på studiebridragen & lånen känns lite dumt, när man väl går ut lyfter man förhoppningsvis en hyggligare lön än vad man gör som icke-akademiker. Man måste se i ett lite längre perspektiv & kanske inte leva över sina tillgångar när man pluggar. Själv tänkte jag inte ens tanken att ha hoj när jag pluggade, hade en gammal rostig Ford som jag kunde ta mig fram med. Så det så!
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag klagar inte. Jag klarar mig alldeles fint på studiemedlet, har till och med råd att ha hoj. Det enda jag tycker är mindre ok är att studiemedlet inte har följt kpi över huvud taget, så mätt i köpkraft är jag fattigare idag än för ett par år sedan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Halogen skrev:
Det enda jag tycker är mindre ok är att studiemedlet inte har följt kpi över huvud taget, så mätt i köpkraft är jag fattigare idag än för ett par år sedan.

Lönerna hänger väl inte heller med å andra sidan.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Halogen skrev:
Alla blir fattiglappar till slut! Jävla skit är vad det är. :gnissla

nejdå! Direktörslönerna ökar i alldeless lagom tempo.. Tyckte det var på tiden att de skulle passera "25-arbetarstrecket"... En genomsnittlig direktörslön motsvarar 26 genomsnittliga arbetarlöner.

Tycker egentligen det är för lite.. Driver man ett framgångsrikt företag borde man nog fanimej ha åtminstonde 50ggr mer än nån djävla lök som bara torkar pensionärer i röven och dricker kaffe med gamla gubbar på nått äldreboende. :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
nejdå! Direktörslönerna ökar i alldeless lagom tempo.. Tyckte det var på tiden att de skulle passera "25-arbetarstrecket"... En genomsnittlig direktörslön motsvarar 26 genomsnittliga arbetarlöner.

Tycker egentligen det är för lite.. Driver man ett framgångsrikt företag borde man nog fanimej ha åtminstonde 50ggr mer än nån djävla lök som bara torkar pensionärer i röven och dricker kaffe med gamla gubbar på nått äldreboende. :mad:

Du har gamla siffror, 26 löner var 2002. Nu är det säkert över 30. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top