Halmstad

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
hållundan skrev:
Fan va gött Ola!

Jag är på någon eller några svängar denna vecka, eftersom jag kört hem hojen!

Blir nog eventuellt ett däckbyte inom närmsta veckorna när/om jag fixxat tofflorna från sportarn... Måste bara hämta lite kameler först.

:tummenupp

Hänger gärna på oxå.......maila eller ring.

Joakim

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Såld
Är tiden o dag rätt så ska jag med försöka komma, så man får presentera sig för grabbarna här.

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Då är det bara..

ca 2 månader kvar tills flytten t. Halmstad! fy fan va gött! :)
Jag besökte en god vän där nere nu i helgen... På de två dagarna så har jag fanimej sett fler snygga brudar än jag gör på ett halvår här hemma i sur-småland. Man känner sig lite dum eftersom man ser ut som ett fån där man står å glor som en fågelholk! Varför stå å sura i en verkstadslokal i småland när man kan bo i Halmstad och må bra som fan? :näsblod

Solpremiären på Tylösand klarades av idag också! :cdevil

Som sagt, hoppas att det kan nog bli några fina rundor på hoj i Halmstad till sommaren :banana
Har legat lite lågt med mc-åkning efter en fruktansvärd nära-döden-upplevelse (bilist körde ut framför mig)...Funderade t.o.m att lägga av med gatåkning helt o hållet.. :död

KÖR FÖRSIKTIGT FÖR F-N & PÅ ÅTERSEENDE :tomten

//Tobbe

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tåbbä skrev:
Jag besökte en god vän där nere nu i helgen... På de två dagarna så har jag fanimej sett fler snygga brudar än jag gör på ett halvår här hemma i sur-småland. Man känner sig lite dum eftersom man ser ut som ett fån där man står å glor som en fågelholk! Varför stå å sura i en verkstadslokal i småland när man kan bo i Halmstad och må bra som fan? :näsblod

Som sagt, hoppas att det kan nog bli några fina rundor på hoj i Halmstad till sommaren :banana
Har legat lite lågt med mc-åkning efter en fruktansvärd nära-döden-upplevelse (bilist körde ut framför mig)...Funderade t.o.m att lägga av med gatåkning helt o hållet.. :död

//Tobbe
Jösses, du har varit här på våren. Det ger dig falska förhoppningar. Våren / sommaren i Halmstad inger falsk marknadsföring för resten av året.

Men visst, det finns mycket fjös. Vänta bara till vintern, då kan vi deppa ihop. Finns enligt mig ingen värre stad att bo i på vinter och hösthalvåret. Men men...

Det blir nog finfint ska du se!

Varthän ska du bo? Bestämt vilket program det blir?

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tåbbä skrev:

//Tobbe

KANON!!!

Bara skriv en rad och vi drar en runda... :yoparty :squid

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
.....Finns enligt mig ingen värre stad att bo i på vinter och hösthalvåret. Men men...

Då har du aldrig varit i Båstad på vintern, rena spökstaden (alla invånarna bor ju egentligen i Stockholm)

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
hållundan skrev:
Jösses, du har varit här på våren. Det ger dig falska förhoppningar.....

Men sommaren...SOMMAREN!! :) Jo vintern och hösten är ju riktigt pissig, men det är den ju överallt annars också :död

Jag har sökt till Maskiningenjör/Konstruktion blabla, och om det inte sker något slags mirakel, så ska jag komma in..
Däremot så har jag ingenstans att bo!! Hfab har ju bara svindyra o små lägenheter.. har kollat på några i huset vid gamletull..
Så nu hoppas jag på de privata alternativen, ev. så ska jag kolla på en etta på kaptensgatan.. Jag ringer runt till crendo/akelius/mm.mm. varannan dag o presenterar mig och frågar om de fått in några lägenheter... snart så!

om ni vet om någon ledig lägenhet så får ni gärna tipsa :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ola_sandin skrev:
Då har du aldrig varit i Båstad på vintern, rena spökstaden (alla invånarna bor ju egentligen i Stockholm)
Har varit, men inte bott... Visst är det dött som i graven även där... :skrämd

Okej, Halmstad är den värsta staden jag bott i på höst- och vinterhalvåret. Å andra sidan är våren och sommaren redigt jävla bra, så det kanske kompenserar?!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Morn morn, gubbar.

Lägesrapport kolon.
Det blidde att man körde upp ett par tankar i helgen. Jag måste ha kört äver 30 mil iaf. :tummenupp

Så jeffla gött!

Men nu har man kört på norra sidan av Rio Bravo ganska mycket. Jag skulle vilja utforska södra sidan efter kurviga vägar... De vägar jag kört på söder om stan är mest högfartpartier. Vart finns bonusbanorna a la Asige spetzialstrecke? :brinnerup

@ Jonas (Morecore): Vart såg du mig, dewd?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Zee skrev:
Morn morn, gubbar.

@ Jonas (Morecore): Vart såg du mig, dewd?

om man kör på laholmsvägen (mot eurostop) förbi hemköp ett par korsningar till, sedan vänster, typ korsningen vid VODAFONE tror jag. där inne nånstans :tummenupp jag var ute å gled laungbåård, hälsade men du såg mig inte. :hihi

Zid

Skrevraketsåkare
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
FZR 1000
ola_sandin skrev:
Dagen började med en sväng med skogsmaskinen. Lyckades skrämma upp en eu-moppedist och en gubbe med hund när jag våldade runt på min "endurobana" som tydligen är nån sorts promenadstig i skogen.
Sedan var det sporthojsåkning i ca 17mil. Stannade till i Torekov och smakade på den nya glassen nigger black. Om ändå alla dagar hade varit som denna.

Ja va åxå me........... :banana

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Var precis ute i Östra Hamnen och försökte återigen lära mig tvåans växels ädla bakhjulskonst.

Jag är kass. Det går fan inte. Skithoj. :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Å ja har precis surfat!! kamikaze-kallt med brösthöga vågor, solen sken så fint. nu, ett träningspass senare, är ja helt slut...........zzzz

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
hållundan skrev:
Var precis ute i Östra Hamnen och försökte återigen lära mig tvåans växels ädla bakhjulskonst.

Jag är kass. Det går fan inte. Skithoj. :)
Äh, det är bara å gasa :)

Om jag drar fullt på tvåans växel och samtidigt "rycker i styret" eller "hasar bakåt på sadeln" så brukar den gå upp, sakta men säkert.

(..Ja just det, jag hade visst 1100-kubik, glömde jag säga det? ;) )

Dra upp den på ettan och smäll i tvåan!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tänkte testa dra upp på ettan och smacka i tvåan, men vill känna att det går på bara tvåan först...

Skithoj ;)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
Tänkte testa dra upp på ettan och smacka i tvåan, men vill känna att det går på bara tvåan först...

Skithoj ;)

Rycker du upp den eller slirar du på kopplingen? Personligen tycker jag det är bäst att rycka. Med crossen brukar jag gunga till på 2:an, sen är det bara att mata i växlarna efterhand. Har lyckats köra till 5:an ett par gånger, sen börjar det gå för fort...Men det är väl bara till å öva, skam den som ger sig.:rock

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...